Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Här är det nollgradigt i alla fall, och igår töade det lite. Hoppas, hoppas på vårvärme!
Ett problem har vi till dagen är fotograferingen. Är det inte fint väder så blir det bara inomhusbilder. Och man vill juh ha utomhus med, men regnar det och är trist väder så... vad kan man göra. Hoppas verkligen att vi får härligt väder med strålande sol. Vi måste höra av oss efteråt hur dagen blev för oss. Berätta hur allt gick.
Vi är också lite oroliga över just fotograferingen. Eftersom vi inte har någon proffessionell fotograf så blir det ingen studio för vår del, utan då har vi bestämt att vi ska ta bilderna inne i kyrkan. Fast vi vill ju helst ha bilder utomhus. Får väl investera i ett jätteparaply...
Fast jag vägrar innerst inne inse att det kan bli regn. Det ska vara fint väder på Valborg! I och för sig har jag statistiken på min sida, det har inte regnat den dagen en enda gång sedan jag flyttade till Umeå för fyra år sedan... :)
Åh vilken lyx... Ända sen jag flyttade till Perstorp så har det regnat varenda valborg och förra året och förra igen regnade det så mycket att bålet nästan inte gick att hålla igång. Eller ens att få igång.
Vädret har blivit tråkigare och tråkigare. Jag hoppas att det blir bättre till valborg. Det är bara 38 dagar kvar. Alltså nu när man ser hur många dagar det är kvar så känns det faktiskt länge till. Tiden fram till denna sissta månaden har gått snabbt. Han friade för 7 månader sen och den tiden har bara flygit iväg. Nu går tiden långsamt. Jag bara väntar på att få hem klänningen och sen inte mer, sen är allt klart. Lite trist men ändå skönt. Okej allt är inte klart. Vi fattas att få en sista godkännande av vårt vigselprogram för att kunna skriva ut det. Och sen fattas vi att göra de sista ändringarna i festprogrammet för att sen skriva ut dem så lite kvar men inte så mycket. Vad har ni kvar?
Oj, det känns som vi har jättemycket kvar, men egentligen är det väl inte så... 4 gäster har inte lämnat OSA ännu (vi har sista mars) och därför har jag bara justeringar i festprogrammet och några till placeringskort att skriva... Vi skall göra några fler förslag på bordsplaceringen, hur gör ni förresten, sätter ni folk i samma ålder i grupper liksom, eller blandar ni? Vårt första placeringsförlsag är åldersblandat, men så låg jag vaken och kom fram till att folk kanske har roligare om de sitter vid folk i ungefär samma ålder..? Igår var vi och lämnade beställning på vin och skumpa på systemet, var och lämnade en bild på hur jag vill att brudbuketten skall se ut hos floristen, samt så var vi till guldsmeden för att höra när vi skall lämna in ringarna för putsning och gravering. En vecka innan tyckte dom. prästen ringde igår, det var klart med solist, skall ringa till organisten och fixa med ingångsmarschen idag... Sen tackade prästen ja till vår inbjudan till middagen, men han stannar inte på festen. Har ni bjudit era präster?
38 dagar kvar, jag fattar inte var tiden har tagit vägen! Jag tycker fortfarande att tiden går fort... Fast jag LÄÄÄÄNGTAR jättemycket!!!! Idag blev det klart att jag skall byta jobb också, är superglad och börjar troligtvis den 18 april. Då hinner jag jobba en vecka innan bröllopsresan....
Nej Vi har inte bjudit vår präst. Vi hade inget problem med ålderskillnaden i vår "grupp" eftersom det är inte så stor skillnad på åldern. Det enda om är en skillnad är barnen ålder från de vuxna. Sen har vi 4 tonåringar mellan 15-18 år som vi har satt i slutet av de vuxna så att säga. Ska ni med ha samma ringar som ni har när ni förlovade er? Det enda vi skall göra är att sätta en liten sten i min för det vill min sambo absolut att jag skall ha
Han vill att min är lite finare när vi gifter oss. Jag ville nämligen inte ha en ny ring utan bara ha samma ring som jag alltid haft och då sa han att då ska du i allafall ha en sten iden, våra ringar lämnar vi in för putsning och gravering och isättning av sten ca 2 veckor innan. Så tomt det kommer att vara på fingret under de veckorna.
Har inte haft av ringen mer än ett fåtal gånger sedan vi förlovade oss. Min sambo har sin hängandes i sitt halsband när han jobbar men sen har han på sig den hela tiden.
Det var bra att du sade det om beställning på bolaget. Vi skall med lämna in en beställning på alkoholfritt vin och öl. Undrar vad det kostar.
Zandrisen: Får verkligen gratulera till ditt byte av jobb.
Själv så är det inte säkert att jag får stanna kvar längre än till 30 juni. Sen är det slut. Det beror på hur många elever som kommer till utbildniningen och om de startar något ny utbildning så de behöver fler lärare. *suck* Inte roligt. Sen sa han att jag får svar någon gång i slutet av april början av maj. Då sade jag att om det är positivt innan april men negativt i maj. Men efteråt så tänkte jag. Att om nu jag inte får svar i april så kommer jag även att undra om jag får sluta eftersom jag inte fått svar i april. Jag hoppas verkigen att jag får fortsätta. Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas med ditt nya jobb. Vad kommer du att jobba med då?
Jag jobbar som socialsekreterare på barn och familjesektionen nu, och kommer att byta till ungdomsgruppen på försörjningsstöd. Känns skitbra!!!!
Glömde säga det, att han friade med vigselringen, så jag kommer att ha två. Hans förlovningsring sätter vi in ett till datum i.
Vad innebär "ungdomsgruppen med försörjningstöd" ? Är nyfiken nu. Har du fast jobb?