Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
White Bride: är det inte "Love is all around" som Umebrud nämner här ovan som du tänker på? Den går ungefär så i alla fall.
en söndag i april: är du säker på det? Vet du hur jag kan kolla upp att det är samma text/låt?
>White Bride, tack så mycket för festprogrammet igen, nu har jag tack vare inspirationen faktiskt gjort vårt lite halvfärdigt iaf, fast vi har mindre bilder och svartvita, detta då vi inte har färgskrivare... Vårt festprogram blir ganska enkelt, mest pga att vi lämnat över alla festligheter till toastmastern, så det enda vi vet är typ vad för mat som kommer att serveras, och vilka som kommer....Spännande!!!!
WhiteBride:
Sökte på google med hjälp av textavsnitten du gav, och det måste vara "love is alla around" som jag föreslog.
Texten går så här:
I feel it in my fingers, I feel it in my toes
Love is all around me and so the feeling grows
It's written on the wind, it's everywhere I go
So if you really love me, come on and let it show
Oj, råkade skicka, här kommer resten av texten:
You know I love you I always will
My mind's made up by the way that I feel
There's no beginning, there'll be no end
'Cause on my love you can depend
I see your face before me, as I lay on my bed
I kinda get to thinking of all the things we said
You gave a promise to me, and I gave mine to you
I need someone beside me in everything I do
You know I love you I always will
My mind's made up by the way that I feel
There's no beginning, there'll be no end
'Cause on my love you can depend
It's written on the wind, it's everywhere I go
So if you really love me, come on and let it show
Come on and let it show
Den är gjord av The Troggs, men Wet Wet Wet har gjort en lite "souligare" cover, som var en hit i början av 90-talet.
Kanske ska skriva varför vi valde Valborg. Vi valde att förlova oss på Valborgsmässoafton 1998, och kommer att ha sjuårig förlovningsdag på vår bröllopsdag. Vi blev ihop 1:a november, och har alltså valborg som (nästan, på när en dag) som halvårsdag, så det blir nästan jämt med det datumet också.
Umebruden: *lycklig* Japp det är den låten. Känner helt igen texten. Det är verkligen den. Men tror du att en tjej kan sjunga den? Eller borde det vara en kille? Eller kanske två? Och tror du att det går att spela den på piano eller? Åh all denna undran innan det kan bli ok. Men det gör att det även blir härligt. Eller hur?
Ska ni överraska era blivande med något? Under festen eller kanske innan eller efter? Själv ska jag överraska min blivande innan med bilen som vi skall åka med. Eftersom vi inte har så mycket kvar av budgeten så hittade vi en billigare veteranbil trots att vi egentligen ville ha en annan tjusigare, men vi valde denna med tanke på ekonomin. Vi har pratat ett par gånger efter om den andra bilen och suckat och sagt att jo den var tjusig men den andra var fin den med. För två veckor sedan så bestämde jag mig för att överraska min blivande med denna tjusiga bilen på vår bröllopsdag. Jag sparar lite extra och betalar de extra pengar som fattas till att vi kan få just den bilen. Han är inte speciellt förtjust i den veteranbilen som vi hittade men ville ändå inte säga nej till den för den är inte ful men den vita är tjusig som tusan. Så nu kommer han att få en chock på dagen D. Han kommer att vara så glad så han inte tror på det. Tror ni att det är en dum ide? Han vill verkligen ha denna istället för den andra.
Veteranbil: www.bfm.nu/hass1.jpg
Denna bil beställde jag
Rolls: www.bfm.nu/rollsml.jpg
Den är verkligen tjusig och det blev bara * bara och bara * 2000:- extra för den, han ville nämligen verkligen ha den. Men han sade att det viktigaste är inte bilen utan att vi blir gifta och det gjorde att jag bestämde mig för att överraska honom med detta.
Jag älskar honom så otroligt mycket.
>WhiteBride, supersnygg!! Han kommer att bli så glad! Vilken underbar blivande fru du är!
Jag har inte kommit på nån bra överraskning... Transporten från kyrkan kommer svärfar att fixa, han är med i nån bilklubb, och det kommer troligen att bli en cab, det är det enda jag vet.
Hjärnan är helt tom, vad skall jag hitta på???? Har ni nå bra ideér? Kan ju inflika att jag är riktigt kass på att sjunga...
*skrattar* Jag med kass på att sjunga. Tänkte ett tag att träna upp rösten och framföra något själv istället för tal men herregud vad hemskt jag låter.
Vad mysigt.. en cab. Vilken tur att han är med i en bilklubb, en stor fördel. Så ni vet egentligen inte hur bilen ser ut? Det är en överraskning för er båda.
På ett bröllop så hade bruden förberett en dikt till sin man om vad hon älskade hoss honom. Det var inte ett öga torrt efter det inte ens hos brudparet. Det är ett tips.
WhiteBride:
Jag tycker inte det spelar någon roll om det är en tjej eller kille som sjunger den låten, det finns ju inget "könsspecifikt" i texten. Och jag tror att det skulle låta bra på piano. Om du söker noter skulle jag tro att den kan finnas i någon vispop eller hits 93 eller 94 (då Wet Wet Wet's version kom).
Bilen är jättesnygg! Han blir garanterat jätteglad! Vi kommer inte att åka någon "fansy" bil, utan det blir taxi antagligen. Det var en av de saker som vi fått prioritera bort, helt enkelt.