Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
culpepper: Välkommen tillbaka. Vi skall själva ha flöjtist och hon skall spela "Mio Min Mio" eftersom den är så vacker. Fick höra henne häromdagen hur den lät och wow vad fantastisk den var. Det är jättefin. Och så skall vi ha The Rose (av Bette Midler) på piano.
Oh...nu snörar det igen....ska verkligen all denna snö hinna försvinna tills vår stora dag? Jag vill inte ha snö den dagen...sling back skor i snö...vilken tanke...men glad att jag ska hyra en cape åtminstone...den kanske behövs vilket som...Valborg är ju alltid Valborg...oförutsägbart väder...fast jag ju beställt solsken och vacker väder....KRAM EVA
*brrr* Jag hoppas med verkligen att det blir fint väder med. Det jag fasar mest för är att det skall börja töa och bli gegga och sumpigt överallt för att alla snön hinner inte fördampa och sen ovanpå allt att det skall regna. Var skall alla vätan ta vägen. Allt vattnet måste bort från marken så det inte blir geggigt och lerit. Jag fasar inför dagen. Ser inte speciellt framemot att bära hela klänningen i famnen. *suck* Själv så skall jag sy en egen kape men alltså. Om det regnar så skyddar bara paraplyet en liten del av klänningen. ska man klippa och klistra ihopa en stor säck av många plastpåsar att ha på sig!!! *skrattar*
Jag tror ni kan vara ganska lugna vad gäller snö och väder. I alla fall här i Umeå där jag bor har det max varit kvar någon liten rest av en snöhög på Valborg. Marken kan kanske vara lite blöt, men förra året var det ganska torrt i alla fall.
Kollade dessutom SMHI:s statistik, det är mindre risk att det ska regna i april än i juli, i alla fall i mitt område. Väldigt mycket mindre nederbörd under våren än under sommaren.
Hallå allihopa! Har inte varit aktiv härinne (eller nånannastans...)på ca två veckor, fick lunginflammation...
Är nu superstressad, fattar bara inte att det snart är dags! Vädret stressar mig också, här i falun är det supermycket snö ena dagen, och tö och snösörja nästa, sen börjar det om... man vill ju att det skall vaar varmt och torrt! Vi har i alla fall (äntligen) både bokat och betalat vår bröllopsresa nu, den 5 maj bär det av till El Gouna i egypten! Har haft planeringsmöte med släkten också, börjar se en ljusning i änden av tunneln...
Men när det stora dragen är klara, så tar detaljfrossan över, snöar in på smådetaljer på kvällarna, och ligger och vrider mig i timtal och stressar upp mig.. Har ni det så också..?
Jo alla smågrejer kan man ligga å tänka på i en evighet!
Men sakta och säkert faller de flesta bitarna på plats, lite väl sakta ibland kanske...
har fortfarande inte hittat nån musik, måste bestämma oss till nästa vecka! =O
Jo jag stressar med. Även det inte är något att stressa sig över så gör man det. Man undrar gång på gång om man gjort det eller inte om man skall kolla det igen osv. Det pågår hela tiden. Nu har vi fått svar från alla och alla utom en kommer till bröllopet. Så det bär av till cateringen och spika bokningen av antal gäster till buffén. Så nu händer det saker med. Väntar på att min klänning skall komma hem. Kommer först den 15 april. Men ingen brådska för mig. Bara den passar och om den inte gör det så bara att de hinner lägga in den. Mer bryr jag mig inte. Jag vill inte ha den hängandes i garderoben, då känns den inte ny längre på ett sätt när det är dags för dagen D.
Har ni fått hem era klänningar än?
Var kan ni se hur vädret blir prel. i april? Själv bor jag i skåne(perstorp)
WhiteBride:
Jag var in på SMHI:s sida, och hittade statistik. Du går in på sidan smhi se (ersätt mellanslaget med punkt som vanligt), sedan väljer du "datakatalog" längst upp, och väljer sedan "klimat" i vänstra spalten. Då kommer det upp en sida med en massa statistik över molnighet, nederbörd, temperaturer m.m.
Där kan du klicka på det du vill se och kolla på kartan hur det ser ut en viss månad i just ditt område.
Min klänning är bara stora tygsjok än så länge, ska ner till en kompis i Ånge och sy den till påsken. Kan knappt vänta!
*usch* Vår utsikt ser inte speciellt bra ut för april. Oj oj. Lika mycket regn i mars som i april och i maj och juni. Jag bara hoppas att det går bra ändå och att det blir fint väder. Vi måste höras efteråt hur det gick.
Här droppar svaren in, igår fick vi ytterligare två ja-svar, idag kom ett brev från min farmor som sa att hon inte orkade resa från Danmark till Umeå. Hon är över 80, så det är ingenting jag blev förvånad över, och jag förstår henne, men det känns ändå trist.
Morfar har redan svarat nej av samma skäl, och de är de enda två släktingar jag bjudit förutom mina föräldrar. Vår släkt är lite knepig och jag har inte så bra kontakt med alla.
Så det blir mina föräldrar från min sida. Tur att jag har många vänner som kommer...