Valborgsbröllop 2005
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborgsbröllop 2005
Hej!!!!!
Den tidigare valborgstråden är avstängd så jag startade en ny för oss. Kramar!!!
Länk till gamla tråden.
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m795833.html
Valborga brud i Gällivare. Har ni några bra tipps på middags arrangemang gående bord, rätter osv. Vårat tema blir Barock
Halloj och välkommen Skanefors!!
Vad innebär temat Barock? *nyfiken*
Gående bord... Är det samma som buffé?
Whitebride:
Nej, placering är inget stort problem. Alla pratar svenska utom norrmannen. Och svenska och norska brukar ju inte vara ett så stort problem.
Skanefors:
Hej och välkommen i tråden. Blir också nyfiken på ert tema! Villig att beskriva lite närmare?
Kul förresten med någon uppifrån mina gamla trakter. Är född och uppvuxen i Pajalatrakten och blivandes släkt är från Kiruna...
Det känns som om jag letar och letar och försöker hitta något att göra inför bröllopet. Men finns inget mer just nu att göra, vi har gjort allt som går att göra i förväg. Väntar nu bara på att det skall närma sig april och vi kan spika alla saker. Som det med servitriserna, dj, cateringen.. Jag skulle vilja ha det klart nu men det går såklart inte för då har det "glömt" hur det skall gå till när det är dags och så frågar de igen. Alla har sagt att det är bäst att spika saker 1-2 veckor innan bröllopet men jag skulle vilja ha det klart nu.... *suck* Varför känns det så jobbigt. Jag skulle vilja göra mycket mer men det finns inget mer som jag kan göra...
Placeringskorten klara. Festprogrammet snart klart (kan ej göra helt klart förrän pratat med toastmastern och det blir inte förrän närmare bröllopet) vigselprogrammet snart klart (bara godkännas av prästen så det är ok med allt i programmet och det är inte heller förrän närmare dagen D) Det är så mycket som bara ligger och väntar just nu. Jag skulle vilja ha allt klart men det gå inte..
Är det bara jag eller känner ni likadant?
Jag har fortfarande vissa saker som går att göra innan. Klänningen ska sys, provuppsättning göras och lite annat smått och gott.
Vi har inte så mycket att stämma av med festen, eftersom vi ska vara på restaurang. Vi ska dit och diskutera igenom allt nu snart och efter det tror jag inte det är så mycket mer vi behöver spika med dem.
Pratade med blivande svärmor, och hon var osäker på om hennes syster med familj kunde komma. De tyckte visst att det var dyrt med resa och boende. Jag föreslog att de kunde bo hos några av deras släktingar som bor här i stan som har en stor lägenhet, men det föll visst inte i smaken. Föreslog också vandrarhem, som inte alls är dyrt.
Svärmor frågade om det är ledigt hemma hos oss, och så lät hon nästan sur när jag sa att vi hade lovat blivandes bror med kille att sova här. Jag sa att det finns plats för 6 till, så det är inget problem om de är villiga att trängas lite. Men hon lät tveksam i alla fall.
Tycker det är lite konstigt, först gnälla om att det är dyrt, och sedan inte vilja ta de billiga alternativen.
Konstigt också att svärmor ska ringa och reka om boende, kan de inte ringa själva?
Oj, insåg just hur neggo mitt inlägg blev... det var inte min mening att dra ner stämningen i tråden.
Sorry!
Oh nej nej nej det gör inget att du fick pratat ut dig. Jag förstår mycket väl hur du känner dig. Tycker med det är konstigt att först gnälla om att det är för dyrt, och sedan inte ta de billigare alternativen.
Skönt att ha det mesta klart såklart men ändå sittar man på nålar och undrar om det inte finns något mer man kan göra...!
Jo, den där känslan av att "jag har glömt nåt viktigt" känner jag så väl igen...