• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (3)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första och andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg.. Fortsätt skriva :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :D
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)
  • Bride2B..

Blåklinten, jo det skulle det, jag har för mig att det blir dyrare efter 16.00. Kommer inte ihåg reglerna just nu men nått sånt var det. (vet ej hur mycket dyrare)

• Blåklinten

Bride2B..konstigt...tur de inte e så här !!!

• Blåklinten

Snöar de hos er me ???

Var hos mamma i fredags, hon hade gjort jättefina arrangemeng av blomman "hjärtan på tråd" som hon sen hade virat runt ett hjärta i stäl/mässing tråd och sen klätt krukan i folie...sånna ska vi absolut ha

• raskan

Ja här är det kaos går inte att gå ut i detta väder ännu mindre att dra en vagn brrr jag som trode våren va på väg.
    Millan

• Bride2B..

snö upp till knäna här vart jag bor.... *brrrr* vad kallt det är... usch!

• Veronika

Blåklinten
    Vi har hittat två helt underbara fotografer! De ska vara med oss i princip hela dan och kommer inte "ställa upp" oss för fotografering, utan de fotar typ hela tiden sen får vi välja hur många bilder vi vill köpa. Passar oss perfekt! Så vi får bestämma helt själva hur lång tid fotograferingen efter kyrkan ska ta.

• anna_80

här i norrland har det inte snöat idag. men snö har vi förstås ändå...

Veronika: låter ju som ett väldigt bra fotograf-arrangemang. vi tänkte göra nåt liknande och be en kompis, som är duktig på att fota, ta bilder hela dagen och kvällen. gäller ju bra att den man frågar tycker att det är kul så den inte känner sig belastad.

• Veronika

anna_80
    Jok, det känns faktist jättebra! De kommer inta vara med under själva vigseln och inte på middagen, men det är bara att för att vi har bestämt det (hade kostat mer annars). Som vi bestämt nu känns som att det passar oss. Vi har ca 30 minuter mellan kyrkan och festlokalen, och de flesta andra fotografer jag pratat med säger "Det hinner ni absolut inte! Det tar MINST en timme!" och det konceptet passar inte oss. Min brorsa ska filma vigseln och fota under kvällen. Så vi kommer få varenda minut av vår bröllopsdag dokumenterad! :D ;)

• Blåklinten

Veronika..vi kommer nog lämna våran systemkamera till min bror som gått mediaprogrammet och är duktig på att fota så får han ta kort under middan och festen och vid de andra tillfällena då inte fotografen är med.

Här har de inte kommit så mycke snö men de blåser som bara den, de kanske kommer mer i veckan...hoppas de för då kanske vi kan åka ut med skotern

anna_80...vart i norrland bor du ??

• Bride2B..

såhär är våra foto arrangagemang:
    Kl 13.30 fotograferas vi hos en professionell fotograf, Ateljé Marie. Efter det så är det vigsel då och om vädret är fint så kommer en kompis, min brudtärna, fota oss (hon har en bra kamera och är väldigt duktig) under tiden som vi står i kyrkan kommer vi ha en videofotograf och sedan min kusin som kommer hjälpa honom då hon har hjälpt honom tidigare med att fotografera och filma bröllop osv. hon kommer ta hans fotograferingkamera samtidigt som han filmar vigseln. Efter vigseln kommer han vara med i festlokalen för att filma OCH ta bilder, samt att flera gäster kommer ta bilder. Atelje Marie kommer ta 4900 kr för 1-2 gruppbilder med hela brudföljet samt 16 bilder med VÄLDIGT hög kvalité på korten som vi sedan kommer få i ett skinn album väldigt fint :) bilderna där kommer vara i både svartvitt och i färg. Och videofotografen kommer ta 1000 kr för 8 timmar och då inkluderar det filmningen och överföring till VHS. Redigering, att göra filmen till DVD, massa ljud och bildeffekter och allt annat "plus" kommer kosta max 1000 kr till sa han. Jag har sett hans tidigare filmningar och uppdrag och de är väldigt bra, han har filmat för TV, för festivaler, på bröllop, fester, på skärgården och massa annat!!

5900 kr blir allt tillsammans (+1000 kr i efterhand om vi vill lägga till allt jag nämnde ovan)
    Är det ett bra pris? I think so :D
    Videofotografer brukar minst kosta 5000 kr :D

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)