såhär är våra foto arrangagemang:
Kl 13.30 fotograferas vi hos en professionell fotograf, Ateljé Marie. Efter det så är det vigsel då och om vädret är fint så kommer en kompis, min brudtärna, fota oss (hon har en bra kamera och är väldigt duktig) under tiden som vi står i kyrkan kommer vi ha en videofotograf och sedan min kusin som kommer hjälpa honom då hon har hjälpt honom tidigare med att fotografera och filma bröllop osv. hon kommer ta hans fotograferingkamera samtidigt som han filmar vigseln. Efter vigseln kommer han vara med i festlokalen för att filma OCH ta bilder, samt att flera gäster kommer ta bilder. Atelje Marie kommer ta 4900 kr för 1-2 gruppbilder med hela brudföljet samt 16 bilder med VÄLDIGT hög kvalité på korten som vi sedan kommer få i ett skinn album väldigt fint :) bilderna där kommer vara i både svartvitt och i färg. Och videofotografen kommer ta 1000 kr för 8 timmar och då inkluderar det filmningen och överföring till VHS. Redigering, att göra filmen till DVD, massa ljud och bildeffekter och allt annat "plus" kommer kosta max 1000 kr till sa han. Jag har sett hans tidigare filmningar och uppdrag och de är väldigt bra, han har filmat för TV, för festivaler, på bröllop, fester, på skärgården och massa annat!!
5900 kr blir allt tillsammans (+1000 kr i efterhand om vi vill lägga till allt jag nämnde ovan)
Är det ett bra pris? I think so :D
Videofotografer brukar minst kosta 5000 kr :D