• smultronet

Hatar at vara tjockis.

Hatar att vara en riktig tjockis!!
    Varför lät jag jag mig bli såhär, jag som hade blivit så fin. Jag vägde mig som mest 77kg till mina 1,65cm, sen ville jag gå ner i vikt, min mamma hade börjat med en pulver diet, hon hade mycket övervikt.
    Då när jag såg reultat på henne, så ville jag med prova, det var inte kul, och det smakade verkligen inte gott, men jag gick ner 10kg på 2 veckor, *hurra* jag var verkligen fin då.
    Sen Efter någon månad började jag äta onyttigt, och gick inte upp något, sen fotsatte jag äta, sen sa det pang, och nu 1 år senare väger jag mellan 96-100kg.
    har fått gropar på bena, har fått fula röda sträck på magen under armarna, ser för jävlig ut, har försökt gå ner till antal massa högtider, typ först skulle jag gå ner till sommaren, det gick inte sen till midsommar icke sa nickr, sen en fest, nope, sen till min mammas bröllop, jag var tärna, nix, sen nu till ett julbord nope nej nix, gått ner typ 2-3kg men inte kommer jag i några vackra kläder, jag mår så illa över detta.
    jag har inget jobb, är delvis deppremerad utav det, men ennu mer utav att vara instängd i en kropp jag inte vill vara i.
    Det här är det hemska jag varit med om.

//Olycklig!

• Svar på tråden Hatar at vara tjockis.
  • vixen not a tramp

Om du klarat en pulver diet en gång klara du väl det igen! Sätt ett datum typ 6 månader från nu, ingen särskild högtid eller nåt och bara kör, ta tag i det ge dig inte!!! Du vet ju att det går. Och när ett halvår har gått, och det går ju fort så kommer du att vara så nöjd! Ock kunna köpa en massa snygga sommarkläder som kommer sitta kanon!
    Kör hårt, ge inte upp! Det kommer inte jag göra!
    Jag stöttar dig gärna här på BT!

• mrs.

Hej du,

Att du är olycklig kan jag förstå.
    Får jag fråga dig en sak?

Kan du inte se det så att den tid du nu "äntligen" får vara hemma så passa på och ta till vara tiden, nu kan du äntligen sätta dig ner och skriva på ett papper vad det är du prioriterar tex "dålig" mat el vikten.

Jag är hemma fru och jag har däremot tagit nu till vara på tiden.
    Jag hade övervikt och så bestämde jag mig, nä nu har jag tid, så vad gör jag.

Promenera, cykla... man kan verkligen göra något bra utav det hela jag lovar :)

Så ändra synvinkeln (det är svårt jag vet, tro mig och varje dag får man vakna och kämpa).

ta till vara tex på extra kcal förbrukningen dvs motion innan frukost.
    Kaffe om du inte äter i samband mat med mycket kolhydrater, gå med i vv el annat.

Drick vatten vatten vatten jag lovar ibland sveper jag 4glas vatten men vad händer med suget, bläää magen är fylld utav så mycket vatten som går ner.

Inga pulverdieter, förlåt, för när du börjar äta vanlig mat, så...väger det och därför går du upp, blir deppig och går mer upp (har gjort det själv). Allsidigt är bäst.

Jag är här för dig om du vill ha hjälp/stöd.

• smultronet

Hej Mia.Maria !

Ja tack, du får gärna stötta mig!!

Jo det e ju det jag har förökt fast nu med en annan pulverdiet som smakar godare, men det går bara 1 dag sen pallar jag inte utav, det.
    känner mig så förstörd med alla fula märken på min kropp, och jag är ju fortfarande ung.

behöver du gå ner i vikt?(hur mycket?)

Jag vill väga mellan 55-60kg!!

• smultronet

Hej mrs!

Tack för att du vill hjälpa och stötta mig.

Känner mig så ledsen, för det är julbord i kväll, men jag stannar hemma och killen få gå. känns jätte tråkigt, men jag känner mig inte snygg längre i kläder, hittar knappt några heller för den delen.

Jag går och tränar på ett gym i veckorna när jag känner för det, och äter även nyttigt, (men det blir så tröttsamt med samma mat varje dag)

jag har gått ner nu mellan, 1-3kg men det känns ju inge kul ändå när man fortfarande inte kommer i nåt snyggt!

känns så himla tråkigt.

har gråtit flera ggr i dag.

• Linni

Gå med i aftonbladets viktklubb, det är ingen diet utan du förändrar dina vanor för livet och du lär dig äta rätt utan att försaka något. Jag har själv prövat alla möjliga dieter och pulverbantat. Det har aldrig lyckats. gick med i VK och gick på 6 månader ner 12 kilo (min målvikt plus lite till) och har nu hållt vikten ett halvår utan problem. Jag äter fullt normalt och har inga förbjudna saker men jag har lärt mig hur jag ska äta och hur mycket jag kan unna mig för att behålla min vikt.

Lycka till!

• smultronet

Hej Linni!

Tack för tipset, men jag vill gärna gå ner snabbare än 12kg på 6 månader, *jättekul för dig*

• smultronet

Hej Linni!

Tack för tipset, men jag vill gärna gå ner snabbare än 12kg på 6 månader, *jättekul för dig*

• mrs.

Men du smultronet,

Klart du ska gå ikväll, men tänk så här: ta lite utav allt eller ta inte alls av det som du inte verkligen gillar.

Om du inte vill slänga ut pengar så räkna kcal jag kan skicka över en liten lista (jag gick i våras ner ca 15kg med det.

Och DU SKA då INTE (hör du) inte äta ensidigt. Då tröttnar vem som helst

ät allsidigt.

• Linni

Du kan gå ner fortarae med vk om du vill, ett kilo i veckan är inga problem, det gjprde min sambo. Ibland gick han ner mer. det är upp till dig hur du lägger ditt program. men jag kan nästan garantera dig att går du ner snabbare än ett kilo i veckan så kommer du att gå upp det igen pga två orsaker:

1. Antingen äter du för få kcl så kroppen ställer in sig på svält. När du börjar lite mer lagras det snabbt på kroppen.

2. Det går inte minska så mycket mer en ett kilo fett per vecka. Resten är vatten och tappade muskler.

Efter alla dieter jag testat insåg jag att det här är den enda som funkar då den hjälpt mig att ändra mitt sätt att tänka. Du kommer aldrig få ett bestående resultat utan att ändra på det. Det är en process du måste genomgå, det räcker inte med att veta hur man ska göra. tro mig, jag visste allt om viktminskning mm men först med vk lärde jag mig att vara en smal människa inte bara i fanatsin utan på riktigt.

• smultronet

mrs!

Nej kan inte gå för jag har inga kläder att sätta på mig, och jag blir bara ennu mer depprimerad, när jag ser alla andra som är snyggt klädda och har fina kroppar osv...

Svar på tråden Hatar at vara tjockis.