• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • tass

Kattiz
    Varför stänger dom av för???glad att någon öppnar ny...mmmmmmm..låter härligt med din fredags mat..hur många nötter äter du??enligt regelboken eller??jag är en nötälskare...så jag skulle kunna trycka i mig hur mycket som helst..Trevlig helg

• Kattiz

Tass:

Jag har ingen aning om varför tråden stängdes..?! Det finns ju andra trådar med dubbelt så många svar, strunt samma vi startar nya *s*.
    Nötter..tja brukar ta en näve eller två dagligen (osaltad nötblandning), äter det som mellis är inte så mkt för att gnaga ost eller pålägg =). Blir det stopp i viktnedgången så får jag väl börja räkna nötterna.

Jag fick erfara nåt alldeles nytt i helgen!!! Från att ha varit en "lördags-gott-råtta" som velat ha chips, popcorn eller godis framför tv´n så ville jag inte ha nåt igår. Drack ett glas fettfrimjölkdryck och åt en bit kallrökt lax som jag hade kvar. Efter det kvällsmålet var jag inte sugen på NÅT. Helt otroligt!!!!! Och jag som hade tänkt äta nötter eller nåt..nu blev det inte så. Helt imponerad över detta =)))).

Hur har er helg varit? Hoppas ni andra oxå hittar hit till nya tråden!

kram

• Josie

Hallå!

Skönt att helgen gått så bra Kattiz! :) Det här var min första helg med SBD och det har varit en prövning vill jag lova! Åkte med familjen till IKEAhuset (tog med mig matlåda) och fick sitta med när dom andra åt min favoritmat- kinabuffé! Men jag klarade det. Sen kom nästa prövning, efter att vi gått på IKEA i över 5 timmar och vi skulle åka hem, köpte dom godis att ha i bilen! Jag höll på att bli tokig (godisråtta som jag är.. ehh.. var menar jag! ;) ). Hade inget eget mellanmål med mig heller.. Fick verkligen bita ihop en timme som hemresan tar.. ojojoj.. Men jag klarade det också! Sista riktigt jobbiga prövningen för dagen kom när jag följde med några kompisar ut på krogen.. Dom försökte verkligen bokstavligt talat hälla i mig alkohol!! Men.. jag klarade det också, drack bara vatten (blev en hel del vatten;) ). Sen gick dom och åt pizza, jag gick hem och åt sallad med keso.. haha.. :D

Efter att ha överlevt fredagen och lördagen vet jag att jag kommer klara det här- och idag blir det laxfilé, MUMS! :)

Har kommit fram till att jag kanske inte är så brutalt sugen på sötsaker, det går av gammal vana att vilja ha bara för jag vet att jag tycker (tyckte?!) att det är så gott. Men nu när mina vaner förändras och jag vänjer mig vid dom blir det lättare och lättare! Ser fram emot nästa vecka!

Hur går det för alla andra?? *nyfiken som sjutton*

Kram på alla SBD-freaks! ;)

• Kattiz

Josie:

*skratt* Jaa jisses man får stå ut med mkt och jag tror att vanan är värst att bryta! Som jag skrev på fredag åt resten av familjen pizza, på lördag satt vi i bilen och de klämde massor av godis, på kvällen åt maken chips. Godiset luktade gott men det var inte direkt svårt att motstå heller. Men vanan att "få" äta sitter djupt i ryggraden, men suget var inte samma. Vi var oxå på vift hela lördag och jag hade ingen lunch med mig och inget mellis *toppenbra...not*, sprang in på ett ställe och köpte en grekisksallad utan dressing och ngr pistage och casewnötter att knapra på som mellis. Det fungerade bra men jag lärde mig nåt helt klart!

Imorgon är det äntligen måndag igen och måndag betyder en HEL vecka avklarad i Fas1 bara en till då mao =)). Men jag kan inte klaga det går mkt bra!

När ska du väga dig??

• Ammi

Hej på er alla. Nu är det första gången jag skriver i det här forumet, men jag har läst alla inlägg i alla South Beach trådar. Det har hjälpt mig mycket under min första vecka i fas 1. Tack till er alla!

Det var efter att ha läst här som jag faktiskt bestämde mig för att testa och nu har det gått en hel vecka. Jag har inte fuskat en enda gång och jag känner mig fantastiskt duktig. Jag är världens "godisråtta" men tro det eller suget börjar avta. Fattar knappt själv att det är sant.

Imorgon skall jag väga mig och få första veckans resultat svart på vitt - skall bli otroligt spännande

Jag undrar en massa saker till exempel: Hur många nötter får man äta per dag?
    Kan man äta fler än två ägg per dag?
    Hur mycket keso får man äta per dag?

Jag är ingen stor köttälskare så det blir mest kyckling, fisk och skaldjur för min del, men det går bra det också.

Hoppas att aktiviteten fortsätter här - jag uppskattar verkligen att kunna läsa och få tips

• tass

Hej alla!!!
    Det är kul att få läsa hur det har gått för alla.Själv så jobbar jag bara helger.Gör 12 timmas pass lö och sön....så det blir strikt matlåda med tonfisksallad och keso...skinksallad som jag var på en pizzeria och avnjöt med syrran på lördag lunch...i lördags var jag så trött när jag kom hem så det vara bara duchen och sängen som gällde....men idag känner jag mig piggare så idag har jag ätit tacos....utan skal...så man kan säga att det vart en tacosallad....och fyyyyyyyyy....vad den var gooooooo:OD...hade lite salsa på den bara...inget frech..sen får det bli lite nötter nu i kväll...känner mig så duktig...jag som Kattiz skrev så har man lyckats men FAS 1 i en vecka...bara att forsätta...för det här känns så jäklans bra..

Kram

• Josie

Tjo!

Om jag har fattar det här rätt är vi en heldel som just avklarat en vecka (bara några få timmar kvar) med SBD! Kulkul! :)Hur länge har ni andra hållt på? Nån som kommit till fas tre?? Berätta vettja!

Kattiz, vet faktiskt inte när jag ska väga mig.. har alltid fruktat vågen, vet hur lätt jag har att tappa motivation om den inte visar som jag vill! :P Och så är våran våg lite opålitlig (faktiskt!), menmen, nog med ursäkter, jag lyckades iallafall väga mig för några dagar sedan. Det var fösta gången på många månader så jag hade inget direkt att jämföra med, men den visade ungefär vad jag trodde den skulle visa, dvs föör mycke..! Tror jag väntar till nästa söndag innan jag väger mig igen, vill liksom vara säker på att NÅNTING har hänt innan dess.. hehe.. Men så fort jag kollat in resultatet ska jag pliktskyldigt skriva upp det här! :D

Stort grattis till alla som klarat helgen med alla frestelser (glupska makar, pizza-os, godisprassel osv..). Till er som det gått sämre för- ge inte upp! Nu är det bara till att kämpa på så är vi snart smala som pinnar allihopa! haha.. ;)

kraam

• Erica78

Hej. Ville bara tala om att jag börjar min första vecka i fas ett i morgon. Har storhandlat grönsaker och keso o annat smått och gott.. SKönt att denna tråd finns, man blir så motiverad när man läser hur bra det har gått för er andra.

Har en fråga bara, kan man äta lövbiff?

• Erica78

Hej, jag igen.
    Kollade igenom listan på saker man inte får äta, men förstod inte riktigt hur det var med yoghurt.. kan man äta mild youghurt, 1,5% fett om man gör tzatziki sås på den?

• tass

God morgon vänner!!

Jaha då var man uppe med tuppen och gal varje morgon *skrattar* Då har jag klarat av den 1:a vecka och klev upp på vågen.

som visade på -3.4 kilo Gud va kul det här käns. Nu vart jag bara ännu mera motiverad. Och jag är åxo GLAD över att denna tråd finns då man vill ha stöttning och hjälp.
    Kram Tass

Svar på tråden South Beach Diet -3