• MalinF

BT-träff Stockholm

Hej alla!
    Sambon friade lite oväntat och nu ska vi gifta oss i februari. Det känns som om jag håller på att trötta ut alla mina tjejkompisar eftersom jag (nästan) bara har bröllop och bröllopsfixande i huvudet. Är det några blivande Stockholmsbrudar som har lust att t ex ta en fika och prata bröllop framöver?

• Svar på tråden BT-träff Stockholm
  • Rydén

Shalimar

Bor ca 10 min från södra station.

• shalimar

17.00 bättre för mig iaf. Måste nog gå vid 19.00, en ynka timme känns lite kort... Kan vi inte ha något gemensamt "tecken", typ svarta handskar, eller ett band i nån färg knutet runt remmen på väskan eller nåt? Sen kan vi ju faktiskt bestämma fikaplats redan nu om så är. Nån som känner till något bra fik i närheten?

• Rydén

Jag kan nog också den 21. Vore jättekul med en fika.

Har ni inte lust att berätta lite om er själva?
    När gifter ni er? Hur gamla är ni? osv.

Själv gifter jag mig sommaren 06 och blir 24 år alldeles snart.
    Jag och min sambo har varit ett par i 1½ år.

• shalimar

Rydén - jag bor 2 min från södra station!!! Vi är ju grannar, närapå!!!

• MalinF

Jag gifter mig i februari 05 efter 5 år tillsammans med min sambo. Är kanske nestor i det här sällskapet med min nyss fyllda 34?
    Just nu ser det ut som Danderyds kyrka för vigseln och förmodligen Danderydsgården för partajet.

• KKB

MalinF - Såg du att jag skrev att vi också skall ha festen på Danderydsgården? :D

Kan inte den 21:a, har fullt upp då med att ta emot gäster, osv. Men om Ni vill kan jag komma och fika någon gång i Oktober efter bröllopsresan, då kan jag visa upp våra vigsel- och festprogram :)

P.S. *bor också på Söder!*

• Bruja

MalinF, bör du också i området? Då är du och jag grannar också! Vi har tänkt gifta oss på sommaren 06, beroende på hur det går med sparandet. Så längre skulle jag gärna ha allting i Cedergrenska Tornet! (det blir borgerligt bröllop, så ingen kyrka, fast Danderyds kyrka är så vacker!)

• Rydén

Hur funkar det på danderydsgården?
    Måste man beställa catering från dom? eller kan man enbart hyra lokalen?

• MalinF

Bruja=> Nej, jag bor i Sundbyberg, men Danderyds kyrka/Danderydsgården verkade vara en bra kombinaton.

KKB=> Självklart fika i oktober!!

Rydén=> Jag tror att man kan hyra bara lokalen utan deras catering, men är lite osäker faktiskt. Spana in www.danderydsgarden.se så kan du få tag på grabbarna därute och fråga.

Svar på tråden BT-träff Stockholm