• Paulaa

Septemberbrudar 2005 var är ni?

HALOJ!
    Har inte sett till något forum för septemberbrudar 2005 så jag hänger med höst2005 och augusti eftersom det var då vi täntke slå till först.
    vore dock kul även att ha kontakt med andra septemberbrudar både från stockholm (som mig) och andra ställen
    hej så länge :)

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?
  • Noiva

3/9-05 är det dags!

Lokal är bokad.
    Klänning inhandlad.
    Kyrkan bokas i början av dec.
    I februari 05 måste vi boka m2b kläder då han är väldigt lång.
    Kollade lite på ringar idag och blev rekomenderad att beställa redan i maj pga semester etc.
    Preliminärgästlista finns.

sen funderar man löst på inbjudningar, vigselprogram, festprogram, placeringskort etc... samt samlar på sig bra tips tills det är dags att ta tag i saker lite senare :)

• Paulaa

Hej Noiva! :)
    försten in i tråden välkommen!
    vad roligt , var bor ni nånstans?
    vi har :gjort gästlista, bokat festlokal.
    kläder till bröllopet samt ringar kommer vi att inhandla i februari när vi åker till thailand!
    vårt datum är 24/9 2005

• Noiva

Hej paulaa!

bor i Malmö.
    Jättesmidigt att kunna göra allt sånt i Thailand!

Det är svårt att låta bli att tänka på saker men jag har ändp slagit av takten efter vi bokat lokal :)

• Paulaa

Noiva!
    jag har oxå kommit av mej efter lokalbokningen. men kyrkan är fortfarande ett litet stressmoment, måste försöka att ta tag i det snart. När det väl är bokat tror jag att jag kommer coola ner helt.
    just nu håller jag bara på och svamlar runt och frossar klänningar på nätet kommer ingenvart med den riktiga planeringen.
    vad har ni bokat för slags ställe?
    vi har bokat en bygdegård här i stockholm, den passade oss perfekt plus att man kan välja om man vill ta catering genom dem eller ta med . jättebra ju!

• Paulaa

halå halå finns det några fler september brudar där ute? (och Noivia var tog du vägen :) )
    vad har ni t'nkt ha för slags bukett ?

• Noiva

Jag kan inte boka kyrka förrän i dec.
    Kvinnan som svarade i tel när jag försökte boka i juli/augusti var väldigt förvånad :)

Det är en lokal i centrala Malmö nära kyrkan. Det tillhör en Order (klubb för inbördes beundran för män ;))
    Vi tar mat & dryck från dom.

Det svåra med att vara ute tidigt att det känns dumt att börja göra saker.
    Tänkt att ha inbjudningarna färdiga 1 år innan? ;)

Men jag har en bok där jag samlar all info dvs hur jag vill ha saker, gästlista, vem är tärna, all info etc etc
    Samt en pärm där jag också samlar saker :)

hmmm...buketten...då vi inte kommer att ha oändligt mycket pengar kommer jag försöka få saker hyftsat billigt. Buketten kommer t ex inte ha en hållare då det blir billigare, fast det för att nog begränsar hur buketten ser ut.
    Just nu lutar det att endast ha mörkröda blommor, mest rosor :)

• Paulaa

HAHa jag känenr igen mej helt klart, jag har inte förmått mej att ringa kyrkan ännu ;) men vissa kyrkor här i stokcholm är otroligt populära och måste bokas ett helt år i förskott!
    jag har oxå samlat på mej alla ideer i en liten pärm, den tar jag fram och bläddrar i då o då när jag känner för lite bröllopsinspiration., men annars kommer man ingenvart har mest ideér än så länge så jag oroar mej definitivt inte för att allt ska vara helt klart långt innan. jag är nämligen väldigt bra på att vara ute i sista minuten..

jag vill oxå ha en ganska enkel bukett, har tänkt mej en liten rund bukett med vita rosor, och jag har faktikst tänkt binda den själv så vi får väl se hur det går, ska prova det nån gång!
    har du tittat nånting på klänningar?

titta gärna in i min inspirationssida på yahoo. ! f2.pg.photos.yahoo.com/ph/paulaa_76/my_photos

• Titrania

Hallihallå! En Septemberbrud till! ;)

• Noiva

Paulaa:

Var inne och tittade på din sida :)
    Bild ddb5 på hår har jag också som inspiration

Fast jag vet ej hur jag skall ha håret för att jag vill ha slöja och vet ej om det blir så bra att det med den frisyren.
    Får väl kolla med en frisör när jag vet vilken tid jag skall gifta mig.

Jag har redan köpt min klänning
    Kärlek vid första ögonkastet!

• Paulaa

Hej Titrania! välkommen hit!
    var bor du och ´vilket datum gifter ni er?

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 var är ni?