• Bride2B..

Young bride seeks... ;)

Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? Hör av er så kan vi "guida" och dela med oss av våra lyckorus :) /Julia

• Svar på tråden Young bride seeks... ;)
  • Blåklinten

Ja jag e verkligen en trogen BT besökare .
    Vi har bestämt kyrka men inte bokat, festlokal ska vi och kolla på nån da men de e typ bestämt att vi vill ha den och ledig va den me. Catering har vi inte kollat ännu får bli en annan dag.
    Min tiara kom i dag me posten jättefin va den !! Nu blir jag sååååå sugen på att börja sy klänningen
    Hur går de för dig då ???? Kramiz

• Bride2B..

Nee vad gulligt... vilken kyrka har ni bestämt er för och vart/vilken festlokal? Köpte du tiaran på Ebay eller? :) Hur har du tänkt att din brudklänning ska vara?
    Jag ska prata med killen idag och nu under dessa 5 dagar och jag ska försöka få honom hänga på för att kolla kyrkor och så.. Jag är väldigt petig med utseende.. Har gillat Torslanda kyrka och Carl Johans Kyrka än så länge.. Och en i Falkenberg fast det är för långt :p
    Kolla in Carl Johans: www.brollopsnytt.nu/kyrkor/carljohan.htm

och här är Torslandas:
    www.brollopsnytt.nu/kyrkor/torslanda.htm

Vad tycker du??
    Jag gillar att det är mer natur omkring inte så mycket trafik och så.. :) Kram

• agustibrud

hej tjejer nu är jag här

• Bröllopstokiig

Hej hej nu e jag här efter ett blött träningspass

Vi har bestämt oss för Eds kyrka ska se om jag kan hitta någon länk till den och festen ska vi till 99 % säkerhet ha på Baldersnäs herrgård ska se om de finns nån länk dit me.

Om jag vore du skulle jag nogta Torslanda kyrka...ser ut att va jättefin !!!

Ja de va tiaran jag köpte på Ebay. Min klänning hmmm den ska va axelbandslös vit och enkel med stor kjol sen har jag inte bestämt nåt mer...får diskutera mer me hon som gjälper mig designa
    Hur vill du att din klänning ska se ut ???
    Kram /Kajsa

• Bride2B..

Hmm , min klänning ska också vara axelbandslös, ha ett mellanlångt släp och vara förtrollande och otroligt vacker. Jag siktar på e nspeciell känsla typ som "ohhh, ahhh" jag har så mycket ideér... Vill inte sy den för jag e rädd att den kan bli fel och inte bli som jag tänkt mig... :) allt ska vara perfekt!! :D

Vad har ni för budget?? hur mycket kostar det för er att ha middagen på herrgården? för hur många pers? /Julia

• Blåklinten

Vi har inte sagt någon speciell budget men bör inte överstiga 50 000, vi ska bjuda in ca 80- 90 men vi ska inte beställa mat från herrgården utan ska catera.

• Bride2B..

Okej... Jag tänkte också något liknande... Men hur mycket betalar ni för hyra på herrgården då?? ska ni ha festen där också?

• Assjo05

Här är en som förhoppningsvis ska gifta sig i augusti nästa år.

• Blåklinten

Hyran för herrgården blir ca 2000:- pluss stolar och bord 1000:- ja vi ska ha festen där med tror de finns scen om vi ska ha liveband och lokalen e ganska stor så de blir nog bra.
    Känns det bra nu när han är hemma, har ni planerat något tillsammans?

• Bride2B..

Ja det är jätte skönt.. fast han åker tillbaka nu.. hans tåg åker från Centralen i Göteborg kl 18.42 o då ses vi inte förrän på fredagen igen.. vi har pratat nu lite under helgen men vi kan inte fastställa ett datum pga hans militär tjänst.. jag vill absolut inte vara en september brud och för honom spelar det ingen roll... han muckar fredagen den 26:e augusti 2005 o jag vill ha det på en lördag... Han kommer vara för trött att ha den dagen efter och sedan nästa lördag blir i september.. jag önskar jag kunde ringa til hans befäl och säga att jag vill boka honom för vårt bröllop den 9:e Juli (då jag HELST vill gifta mig) det är en lördag den dagen men jag vet ldrig om han är hemma på helgerna eller om han kommer vara borta... kan inte boka eller beställa något utan att veta datumet.. vad tycker du jag ska göra?? :?

Svar på tråden Young bride seeks... ;)