• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • julijänta

Xyra, STACKARE!!!! Du vet väl att allt ändå löser sig till sist, alltid?
    Det där med att den blivande inte hjälper till känner jag igen mig i. Jag försöker påminna mig om att inte bli bridezilla och försöker förstå att han faktiskt känner att han inte har nån koll. Stackarn är lite lost, han som annars brukar vara projektledaren i vårt förhållande.

lillagomman; Vi kommer inte ha snittar till champagnen. Lite jordgubbar kanske. Vi är inte riktigt "snitt-människor".

Provade klänningen igår, den satt precis lika bra och var nästan lika snygg som när jag köpte den i januari. Fullkomligt otroligt!! Så nu försöker man hålla vikten, vilket blir lite svårt eftersom jag alltid går ner i vikt när jag är stressad. Och nu börjar man ju bli stressad, alltså. Har kört ihop sig helt på jobbet ockå... vilket egentligen är skönt för då kan jag koncentrera mig helt på ngt annat än bröllopet.

LYCKA TILL!!!!

• Xyra

hej!
    jo, det löser sig, ibland har man ju bara sådana där dagar...

Vi har också mousserande vin och ska inte ha någonting till, utan bara en ren skål. Däremot ska vi lägga i en jordgubbe i varje glas, det blir ju lite festligare men jag tycker att egentligen behöver man inte det heller.

Snart tjejer (och eventuella killar men det verkar ont om dem här..) är vi gifta.
    Kan inte vara så många dagar kvar nu, har tappat räkningen..
    Kram på er alla!

• mammamalin

13 dagar kvar (gifter mig den 30 juli...) å jag börjar få koll på läget...tycker jag nu iaf....det kommer säkert att blåsa upp till storm igen sista veckan.. ;)

• Bonnie

Sista dagen på jobbet idag innan 5-veckor långa semestern börjar, och bara 2 veckor kvar till bröllopet!!! Har planerat så länge nu så jag inte riktigt kan fatta att det verkligen går av stapeln alldeles snart! Var och gjorde provuppsättning på håret igår och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men det blev riktigt fint ändå! Pendlar mellan att vara glad, nervös, orolig, arg för att vissa saker inte fixar sig, lycklig... Ja det är en riktig berg-och-dalbana!!
    Bara jag inte tappar rösten eller nåt dagen innan! Det har hänt förut när jag har varit nervös inför saker!!!
    Ska ta och varva ner lite nu!
    Lycka till brudar!

• julijänta

Bonnie, låter som att du behöver ta en heldag för dig själv. Beställ massage, köp massor damtidningar och försök att varva ner och tänka på annat.

Konstigt att det börjar kännas som att man har kontroll nu, vem hade trott det för en månad sen?

Det enda som är kvar är egentligen festprogrammet och finslipning av bordsplaceringen och sen ska vi skissa på ett dagsschema tillsammans med toastmastern, så att vi kan luta oss tillbaka helt och lita på att han och tärnorna sköter arrangemangen sen på bröllopsdagen. Lite tysk Ordnung måste det vara.

Jag längtar massor till vår dag; att få se honom i kyrkan och bli hans hustru, festen, alla vänner, och framför allt bröllopsnatten och tiden efter bröllopet... *ler stort*

• Bonnie

julijänta, jag vet att jag behöver det :) Det har inte blivit bättre av att jag hade världens bråk med min chef förra veckan angående jobbet, han är en megaidiot har skrivit om det i tidigare trådar så jag har varit uppe i varv rätt mycket den senaste tiden, men idag tar jag semester från jobbet och tyvärr även BT eftersom vår dator hemma är totalt kraschad och den nya kommer i början på augusti... :( jag kanske kan gå till ett internetcafé och uppdatera mig och få lite tröst den sista tiden...

• julijänta

Bonnie: LYCKA TILL om vi inte hör av dig innan bröllopet! Njut och ha det super!!
    Ska ni på bröllopsresa också?

• Bonnie

Tack så jättemycket!
    Japp vi ska till Italien i 2 veckor 2:a augusti. Det ska bli såååå skönt!

Ni då?

• Stines

Bonnie; släpp jobbet och den hemska chefen och tänk på all ledighet (i alla fall att man är borta från jobbet) och allt roligt ni kommer ha framöver.
    Du kommer att vara jättefin i din klänning (som jag haft turen att få se) och oavsett vilken frisyr du tänker ha.

Vi får försöka träffas snart och uppmuntra varandra när det känns stressigt

Kram/Stines

• Bonnie

Stines! En lunch nån dag nästa vecka kanske? kanske på stranden om vädret är fint??

Svar på tråden 31:e juli 2004