Inlägg från: julijänta |Visa alla inlägg
  • julijänta

31:e juli 2004

hej hej! jag också. ganska under kontroll är läget. vigselprogrammet klart, festprogrammet och bordsplaceringen har vi inte börjat med än. ring, klänning, frack med tillbehör är klara och allt som ska bokas är bokat och dubbekollat *knack knack* ska prova min klänning om tre veckor, första gången sen jag köpte den i januari. hoppas den fortfarande passar...

är inte nervös ännu. inte alls faktiskt. men jag längtar sååååå!!!!

• julijänta

Började med bordsplaceringen igår. Det är ett av de knepigare pusslen jag lagt. Ska man ha alla ammande mammor och småbarnföräldrar i samma bord? De är flera än vi trodde från början. Och singelbord? Svårt, men jättekul!

Motivationen på jobbet är verkligen inte på topp Jag som brukar vara så koncentrerad och effektiv sitter lite väl mycket här på BT och spanar efter sista-minuten tips... Hoppas chefen inte märker.

Anyway, lycka till tjejer! Snart är det vi som rockar!!!

• julijänta

Vi börjar få ordning på det hela nu tror jag. Klänningen ska jag prova nästa vecka. Misstänker att jag också gått ner i vikt lite, trots att jag försöker hålla vikten uppe. Allt annat med klädsel och hår är klart, köpte underbara hårsmycken igår.
    Jaa det är bara småsaker kvar nu, sånt som inte är sååå viktigt eller avgörande för hela bröllopet liksom och det känns ju bra.
    Hade en smärre panikattack förra veckan men den gick snabbt om...
    Det är ju helt otroligt att det snart är Vi!!
    Hur går det för er andra? Några sista-minuten panikattacker?

• julijänta

lillagomman, bra fråga!
    vet inte, jag är liksom bara lite allmänt pirrig sådär. tror inte att något kommer att gå riktigt tokigt egentligen. och om det går lite snett är det inte hela världen heller, för alla våra vänner är jättetrevliga och roliga så inget kommer att förstöra stämningen ändå.
    mest är jag nervös för att jag kommer stå i centrum hela dagen och det är jag inte riktigt bekväm med, lite scenskräck kanske man kan kalla det?
    men jag ser så fram emot det och det kommer bli ett jättebra party!
    sen ser jag massor fram emot morgonen efter, att vakna upp brevid min man och att första tanken inte kommer vara vare sig bröllopsplanering eller jobb, utan nånting heeelt annat!!!

• julijänta

mindre än tre veckor kvar nu... och jag väntar fortfarande på att min gubbe ska komma hem från sin arbetsresa. han har varit borta i två veckor och ännu är det en vecka kvar.
    men jag betar av en sak efter en annan och igår när jag kollade på min lista var det inte så mycket kvar faktiskt.
    ska prova klänningen på tisdag, det är lite nervöst för jag har inte sett den sen januari och har ingen koll alls på om jag har gått upp eller ner i vikt, men sömmerskan hinner väl fixa den på två veckor.
    Xyra, tänk inte på vad du äter utan ät alldeles som du brukar. håll koll på dina mått (bysten och midjan) så märker du om det sker förändringar.

• julijänta

Låter jättekul Xyra!
    jag har inte blivit hippad än. jag vet däremot att det blir av för flera kompisar har antytt väldigt tydligt. nu är det bara två helger kvar... börjar bli lite nervöst men det ska bli kul. på nåt sätt hade jag hoppats på att det skulle bli lite tidigare, fast "bättre sent än aldrig".
    Lycka till med planeringen!

• julijänta

morgongåvan fixad. min snälla pappa är i estland idag och shoppar alkoholen. vigselprogrammet klart. festprogrammet inte, men det hinner vi med. bordsplaceringen klar. det mesta är faktiskt fixat redan. hmmm, kan det verkligen stämma??? för två veckor sen kändes det som att vi låg massor efter tidtabellen.

det börjar ljusna, brudar!!! snart blir det sommar också ska ni se...

• julijänta

Xyra, näe det behöver man inte. Enligt traditionerna är det bara bruden som ska få en morgongåva.
    Lessen om jag förorsakade panik-attack...
    Jag har låtit fotografera mig av en väldigt proffsig kvinlig fotograf i mina brudunderkläder i romantisk miljö, väldigt oskyldigt visserligen. Det var skitkul. Så han ska få ett litet album med 8-10 bilder.
    Om man inte vill fotograferas i underkläderna kan man gå till en duktig porträttsfotograf och ge sin blivande ett riktigt fint porträtt av sig själv i en snygg ram.
    Men som sagt, man behöver verkligen inte ge någon morgongåva alls. Nu kom jag på det! Köp ett snyggt brett sidenband och knyt det om midjan på morgonen, så har du den bästa presenten!

Jag bubblar av idéer här...

• julijänta

Vi kommer inte bjuda på nånting till brudskålen, bara champagne. Innan brudskålen, medan gästerna minglar lite, ska vi bjuda på bål och färska jorgubbar och körsbär. Shit, borde man bjuda på snittar el nåt till brudskålen??

Det dyker hela tiden upp nya grejer som man inte hade tänkt på.

Jag finner ändå viss tröst i att gästerna inte kommer att märka om nånting fattas eller görs i fel ordning. Om stämningen är god och det blir ett bra party spelar resten inte så stor roll. Det försöker jag intala mig själv i alla fall.

• julijänta

Xyra, STACKARE!!!! Du vet väl att allt ändå löser sig till sist, alltid?
    Det där med att den blivande inte hjälper till känner jag igen mig i. Jag försöker påminna mig om att inte bli bridezilla och försöker förstå att han faktiskt känner att han inte har nån koll. Stackarn är lite lost, han som annars brukar vara projektledaren i vårt förhållande.

lillagomman; Vi kommer inte ha snittar till champagnen. Lite jordgubbar kanske. Vi är inte riktigt "snitt-människor".

Provade klänningen igår, den satt precis lika bra och var nästan lika snygg som när jag köpte den i januari. Fullkomligt otroligt!! Så nu försöker man hålla vikten, vilket blir lite svårt eftersom jag alltid går ner i vikt när jag är stressad. Och nu börjar man ju bli stressad, alltså. Har kört ihop sig helt på jobbet ockå... vilket egentligen är skönt för då kan jag koncentrera mig helt på ngt annat än bröllopet.

LYCKA TILL!!!!

• julijänta

Bonnie, låter som att du behöver ta en heldag för dig själv. Beställ massage, köp massor damtidningar och försök att varva ner och tänka på annat.

Konstigt att det börjar kännas som att man har kontroll nu, vem hade trott det för en månad sen?

Det enda som är kvar är egentligen festprogrammet och finslipning av bordsplaceringen och sen ska vi skissa på ett dagsschema tillsammans med toastmastern, så att vi kan luta oss tillbaka helt och lita på att han och tärnorna sköter arrangemangen sen på bröllopsdagen. Lite tysk Ordnung måste det vara.

Jag längtar massor till vår dag; att få se honom i kyrkan och bli hans hustru, festen, alla vänner, och framför allt bröllopsnatten och tiden efter bröllopet... *ler stort*

• julijänta

Bonnie: LYCKA TILL om vi inte hör av dig innan bröllopet! Njut och ha det super!!
    Ska ni på bröllopsresa också?

• julijänta

Låter härligt! är lite nyfiken, vart i italien åker ni?

• julijänta

July bride, nääää fy fan alltså
    hoppas hoppas hoppas det fixar sig! går det inte att sy om den andra klänningen så att den blir som den du beställde? du har ju över en vecka så det borde ni hinna...
    lider med dig...

vi börjar ha allt i paket så småningom. festprogrammet inte helt klart än och vi ska stämma av med cateringtanten om den slutliga menyn också (är inte helt bestämd än faktiskt.. )

• julijänta

lillagomman; ja, är det det va? jag har känt av i några dagar att det är ngt på väg. fullt ös med kiwifrukter och c-vitaminer i alla dess former! skönt att det finns så mkt färst frukt nu!
    hoppas han kryar på sig och att du inte får en släng...

är det verkligen bara nio dagar nu???? tänk...

• julijänta

jag dööööör!!!!!

Ska hämta klänningen och göra manikyr idag. Men än så länge jobbar jag faktiskt, fast bara några timmar till sen är det semester.

Lycka till alla 31 juli-brudar!!

• julijänta

Vi ska snart iväg och bära bord och duka. Igår hade jag värsta paniken hela dagen, idag är det bättre. Vi har inte bröllopet på samma ort där vi bor och jag kom hit i onsdags, min blivande kommer idag. Så jag har inte sett honom på eeevigheter. Och nu har han hängt med sin bestman hela veckan och när de två är tillsammans blir han så konstig och bekymmerslös och jag blir tredje hjulet. Allt känns ganska piss just nu för att vara ärlig. Det enda jag vill är att få vara ensam med honom några timmar och vara lite romantisk och lugna ner mig men det går ju inte för bestmannen vägrar ge sig...

Snart får vi träffas i alla fall, och jag har faktiskt bett honom att inte ta med bestmannen. Lite fräckt av mig men va fan jag mår ju dåligt annars.

• julijänta

bestmannen gav sig och kommer inte med idag. skönt. nu låter jag hemsk för han är ju jättretrevlig och rolig och allt men han är lite på fel ställe just nu stackarn. nu känns det bättre och precis ALLT är fixat. åtminstone tänker jag inte bry mig om nånting längre. nu längtar jag massor till imorgon...

Svar på tråden 31:e juli 2004