• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • NYCsvensk

Jag har inte vagat joina de har tradarna tidigare, jag ar inte sa himla organiserad som alla andra har!!

Glad att du ar sa glad lillagomman. Sjalv har jag helt och fullt hamnat i panikstadiet lite for tidigt kanns det som.

Har hamnat mitt i mellan galna amerikanska forvantningar av vad brollop ar och mina foraldrars forvantningar som inte alls ar samma. Jag tror jag kommer spricka snart. har skall allt vara jatte exlusivt. Allt skall matcha, man har sjutusen tarnor och grooms men, festlokalerna i sig kostar mer att hyra an vad ett ratt sa exklusivt brollop for over 100 personer kostar i Sverige.

Vi skall ha fest hos en kompis, i ett jattefint hus, men det ar anda bebott. Mina foraldrar fattar inte ens varfor man skall ha DJ, man kan ju bara hyra en anlaggning och sa kan folk spela lite vad de vill!!!!

Oh well, det kommer val ordna sig. Det skall bli kul i alla fall, jag ser verkligen fram i mot dagen, men jag borjar kanna av att jag har planerat allting fran langt borta. Vill kunna inga folk sjalv, inte lite pa mamma att gora allt, vill kunna fa min sambo lite mer involverad, han kan ju inte svenska, sa det blir mest jag som pratar med folk genom mamma och sedan diskuterar det en snabbis med honom!!

Om nagra veckor aker jag hem, det skall bli sa kul!!

Ar det nagon som har bra ideer for hur man skall gora festprogrammen? Jag har word, men vill forsoka i publisher. Jag kan inte ens borja dari dock, ar helt urkass pa sadant!! Nagon som har bra tips???

Lycka till alla.

• lillagomman

vi har gjort allt ifrån inbjudningat till festprogram i publisher.. funkar alldeles utmärkt..
    vi ville ha ett "riktigt" kyrkbröllop med lagom många gäster o en fest efteråt.. vi har inte sparat en krona utan handlat allt efterhand som vi har fått lön..
    har hyrt en fin klänning som ja e jättenöjd med.. vi blir 40 personer.. buffe, dj mm..
    huvudsaken är att man är lycklig o inte låter planeringen överta allt annat.. de e er dag o då tycker jag att ni ska få lägga upp den efter ert behag... lycka till

• lillagomman

vart har alla 31 juli brudar tagit vägen? de har ju stoppat den gamla tråden för svar..

• NYCsvensk

Eftersom du verkar vara online just nu sa kan jag fraga dig den enkalste fragan angaende publisher t.ex. Hur skriver man i det??? Jattepinsam fraga jag vet, men jag satt och knappade i hundra ar, (kandes det som, var sakert inte mer an 10 minuter!!), och tillslut sa gav jag upp. Borjade sa smatt i Word, men de har sa dumma marginaler. Man far ju inte pats med nagonsting pa en sida.

• EnGlad

Här är en!
    Jag har fått så mkt mera att göra här på slutet man inser att det e jätte mkt att planera och köpa/fixa fastän att vi tyckte att vi va klara för två månader sen. "man har ju hela sommaren på sig" citat från undertecknad för ca två månader sen... phu svettigt!

• NYCsvensk

De andra kommer nog snart. Om vi forsatter att skriva sa borde de ju se att traden finns i alla fall!!?

Tack for ditt svar forresten. Sitter pa jobbet sa det blir lite halvsnurrigt nar jag skriver. Jag skall slappna av i morgon tanker jag hela tiden. Kanske jag verkligen slappnar av i morgon!!?

Skall val ha en fest med 60 pers sa det ar ju ett pyttelitet kalas har, men ratt sa normalt i Sverige. Skall bli kul. Det ar flera manniskor som kommer som jag inte har traffat pa flera, flera ar. Har ju trots allt varit har i 9 ar. Det skall verkligen bli roligt!!

• MissNicka

Här kommer jag...gifter oss osså den 31 juli. PIRRAR värre än värst...hi hi. hmmm tror att jag har läget under kontroll....eller? Asch det ordnar sig ....nog. Låter jag snurrig...jo ni....skönt att det finns några att surra med...

• Florentin

Här är en till!
    Ja, tänka sig att dagen D närmar sig med stormsteg. Det pirrar lite överallt, på både mig och sambon. Det mesta är klart, en del små saker att ta hand om innan. Sen känner jag en stress då jag inte valt ut någon ring ännu, men det fixar sig nog.
    Klänningen hänger i en klädkammare och jag tittar på den varje dag och drömmer mig till den 31:a!

• lillagomman

NYCsvensk
    Hej. Detta e Lillagummans blivande M2B som skriver.. I publisher måste man först göra en textruta för att kunna skriva..Det är iconen med ett stort [A] på. Hoppas att de löser sig.. /Glenn

• julijänta

hej hej! jag också. ganska under kontroll är läget. vigselprogrammet klart, festprogrammet och bordsplaceringen har vi inte börjat med än. ring, klänning, frack med tillbehör är klara och allt som ska bokas är bokat och dubbekollat *knack knack* ska prova min klänning om tre veckor, första gången sen jag köpte den i januari. hoppas den fortfarande passar...

är inte nervös ännu. inte alls faktiskt. men jag längtar sååååå!!!!

Svar på tråden 31:e juli 2004