• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • lillagomman

ja e likadan.. inte denna lördag o inte nästa men nästa.. puh..
    tankarna bara snurrar o min mage mår inte alls bra..
    äter jättedåligt.. men min m2b äter dubbelt så mycket som innan..
    d måste vara nerverna..
    var hos frisören idag o gick igenom allt ifrån sminkning till sprayning av soldusch..
    när vi gick därifrån skakade ja som ett asplöv..
    om ja e sån nu när d e 16 dagar kvar, hur kommer ja då va när d e dags..
    måste ordna festprogrammen..
    puh..

• Xyra

nu är det drygt, måste få "gnälla" av mig lite här..

Har fått tillbaka magkatarren med dunder och brak så jag är sjukskriven..

Provade klänningen idag och det går inte att ha den axelbandslös, så vi får sy dit axelband och då blir det ju inte samma sak. Dessutom tycker jag att jag ser tjock ut i den..

Kom inte in på den utbildning jag ville gå i höst. Antalet sökande hade ökat skyhögt så jag har inte en chans att komma in. Ligger som andra reserv men det är bara 10 platser och bara 5 i den kvotgrupp jag är andra reserv till. Ganska kört med andra ord. Dessutom var jag så korkad då jag sökte (historialärare) att jag inte sökte religion A som andra alternativ, det hade jag ju kommit in på. Blir man trött på sig själv eller?

Det krånglar med bröllopet, pappa ville skjutsa oss i någon fräck bil från fotografen men det blir inte bra så han är sur för att han inte får det.

Min blivande har inte fixat ett skit av det jag bett honom om.

Just nu bara hatar jag att gifta mig!

Kram på er

• Isabella

Hej alla 31:or!

Tänk att det bara är 16 dagar kvar!!! Jag kan egentligen inte fatta det. Det mesta börjar dock bli klart för oss. Vi ska bara skriva ut och fixa till vigselprogrammen, fixa iordning placeringskorten, göra klart festprogrammen och hämta ut brudgummens och bestmans kläder. Sen är det mest roliga saker kvar såsom att klippa och färga håret, få ansiktsbehandling och förlänga naglarna. Jag ska också skiva en instruktion till serveringspersonalen så att de vet hur allt ska fungera kring middagen (catering).

Jag både längtar till och bävar för denna dag. Hoppas att allt blir så bra som vi drömt om och att vi kan slappna av och bara njuta.

Lycka till under slutspurten allihop! Jag lär nog höra av mig mer frekvent nu framöver....

• mammamalin

Usch, kommer en olycka, så kommer alla...:(
    Hoppas att det fixar till sig med humör hos alla så att du och din blivande kan njuta av även tiden före bröllopet! *tröstkram*

• Stines

Visst är det konstigt men de flesta situationer brukar fixa sig. Man tänker att det här går åt ...
    men så fixar det sig på något sätt i alla fall.

Är just nu enormt stressad även om det känns som det mesta är under kontroll.

Det är festhäftet som stressar upp mig samt det faktum att den klänning jag skickat efter över nätet kommer ikväll och jag är stressad och nervös över om den kommer att passa.

Jag hade tänkt att jag skulle vara "klar" med allting denna vecka så att man kan ha lite lediga dagar innan bröllopet.

Sen blir det ansiktsbehandling och en massa skönt.

Längtar till den 31 juli då jag ska få tala om för hela världen hur mycket jag älskar min kille.
    Det vet de i och för sig redan men ändå

• lillagomman

xyra:
    lider med dig..
    hoppas att d löser sig o att han skärper till sig..
    d ska ju vara eran dag o ni ska ju helst hjälpas åt..
    jag kan inte tänka mig att du ser tjock ut i klänningen..
    tror nog att du ser ut som vi andra i våra klänningar: världens vackraste syn*L*
    sänder en tröstkram

• July bride

Det finns andra stackare också alltså...
    usch vad trist att inte komma in på utbildningen. Hoppas att det löser sig ändå, Xyra.

Jag har orolig mage nu pga klänningen. Har verkligen ingen aptit...VÄLDIG sällan det är så ;)

Som mammamalin tyckte försöker jag tänka på att målet med det hela är att man blir gift och det blir man nog oavsett vad som än händer.

Kramkram!

• lillagomman

kom precis på en fråga..
    vårt konto börjar sina nu så iställer för champange eller bål till välkomstdrink, så ska vi ha mousserande vin..
    måste man ha nåt tilltugg då?

• Isabella

Först av allt så tycker jag inte att man MÅSTE någonting! Är det inga snittar eller tilltugg så tänker inte gästerna på det, men om det finns så blir det säkert glada.

Vi ska ha lite matiga snittar till vårt mousserande vin, men det är mest för att folk kommer att ha åkt 60 mil under dagen och säkert behöver få i sig något innan de börjar dricka alkohol. Tycker att det känns lite festligt också.

Om ekonomin börjar bli tight (vilket den säkert är för oss alla nu) så tycker jag att ni ska skippa tilltugg.

• lillagomman

va bra!! då behöver vi inte tänka på d..
    man vill ju gärna kunna betala sina räkningar oxå..
    du har rätt i d du skriver..
    man fastnar så lätt i alla måsten o traditioner, fast vi har sagt att vi lägger upp vigseln på vårt eget sätt så kommer alltid den lilla frågan: "kan man göra så?"

Svar på tråden 31:e juli 2004