• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • julijänta

Xyra, näe det behöver man inte. Enligt traditionerna är det bara bruden som ska få en morgongåva.
    Lessen om jag förorsakade panik-attack...
    Jag har låtit fotografera mig av en väldigt proffsig kvinlig fotograf i mina brudunderkläder i romantisk miljö, väldigt oskyldigt visserligen. Det var skitkul. Så han ska få ett litet album med 8-10 bilder.
    Om man inte vill fotograferas i underkläderna kan man gå till en duktig porträttsfotograf och ge sin blivande ett riktigt fint porträtt av sig själv i en snygg ram.
    Men som sagt, man behöver verkligen inte ge någon morgongåva alls. Nu kom jag på det! Köp ett snyggt brett sidenband och knyt det om midjan på morgonen, så har du den bästa presenten!

Jag bubblar av idéer här...

• mammamalin

Inte långt kvar!! Gifter mig visserligen 30 juli, men jag lånar eran tråd här ändå... ;)
    Det känns som om jag inte har koll på nånting! Vem som ska hämta upp vad, lämna, skjutsa...osv. förresten:
    Vad ska ni bjuda på vid brudskålen? Förutom champagne?

• July bride

mammamalin, jag känner mig som du! Känns som om jag har ungefär triljoner tankar i mitt huvud i ett enda virvel :(

Igår fixade jag blommorna så det är skönt, en ska mindre att tänka på...

har ni börjat med festprogrammet? Nån som vet senast när man ska ha bestämt för psalmer etc. och meddela prästen?

Kram till er alla!

• julijänta

Vi kommer inte bjuda på nånting till brudskålen, bara champagne. Innan brudskålen, medan gästerna minglar lite, ska vi bjuda på bål och färska jorgubbar och körsbär. Shit, borde man bjuda på snittar el nåt till brudskålen??

Det dyker hela tiden upp nya grejer som man inte hade tänkt på.

Jag finner ändå viss tröst i att gästerna inte kommer att märka om nånting fattas eller görs i fel ordning. Om stämningen är god och det blir ett bra party spelar resten inte så stor roll. Det försöker jag intala mig själv i alla fall.

• mammamalin

Festprogrammet är nästan klart. Har 62 personbeskrivningar i den som är bara halvklara.

Prästen har vi pratat med... om psalmer och sådant. Men nu i efterhand har vi börjat fundera på självaste kyssen...*S*... den vill vi ha i kyrkan, direkt efter "härmed förklrarar jag er...". Tydligen så är det vanligast att kyssen kommer efteråt, utanför kyrkan? Det vill inte vi ha... hur ska ni göra?

• July bride

Jag vill också som du kyssas inne i kyrkan och kom också på det där efter träffen med prästen.

Ska fråga henne om hon kan säga "Nu får ni kyssas för första gången som man och hustru" nåt i den stilen, men om hon inte vill blir det nog en spontan kyss. Ingen kan väl hejda det! ;)

• Piffi

Hej alla!

Vi ska träffa prästen på måndag. Funderar på vilka psalmer vi ska välja. Är det någon som har några tips?

Jag var och testade brudfrisyr igår. Det blir nog bra till slut, men jag fick verkligen argumentera för att få som jag ville. Frisören tyckte att min frisyr skulle bli för enkel. Men det är ju så jag vill ha det. När det blev färdigt efter många turer blev jag till slut nöjd.
    Lycka till med allt.

• Stines

Här kommer en till 31 juli brud

Jag ska få min klänning ikväll är jättenervös för om den ska passa eller inte....

Annars har jag/vi koll på det mesta.
    Håller på för fullt med festhäfte och bordsplacering.

Träffade några kompisar igår och när vi skulle säga hej då så sa dem " nästa gång vi ses är på din bröllopsdag" och genast blev jag jättenervös...

• July bride

Skulle gå på en sista provning igår för klänningen för då skulle ha korsettöverdelen kommit. Men det hade den inte. Den har varit på väg till i 2 veckor. Jag börjar bli JÄTTENERVÖS!!! De lovar att den kommer snart(den hade skickats till agenturen istället för till butiken). F*n också...kunde inte sova inatt!

Jag är helt slut och gråtfärdig. Nu är jag trött allt som har bröllop att göra. Ville bara skriva av mig lite...hoppas att allting flyter på bättre för er.

/july bride

• mammamalin

Jag vill oxå bara gråta i perioder! ;) Känns som om jag inte får ihop ett skvatt av detta. Men bara man har en präst, ring(ar) och varandra så blir man alltid gift! :)

Svar på tråden 31:e juli 2004