• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • julijänta

July bride, nääää fy fan alltså
    hoppas hoppas hoppas det fixar sig! går det inte att sy om den andra klänningen så att den blir som den du beställde? du har ju över en vecka så det borde ni hinna...
    lider med dig...

vi börjar ha allt i paket så småningom. festprogrammet inte helt klart än och vi ska stämma av med cateringtanten om den slutliga menyn också (är inte helt bestämd än faktiskt.. )

• lillagomman

julibride: hoppas allt löser sig för dig.. verkligen..

nu e d bara nio dagar kvar o min m2b ligger i soffan o sover..
    han e jätteförkyld o har feber.. stackare..

jag hoppas verkligen att han e frisk till bröllopet o att inte ja oxå sjuknar in..
    de e tydligen nåt som går nu..

• julijänta

lillagomman; ja, är det det va? jag har känt av i några dagar att det är ngt på väg. fullt ös med kiwifrukter och c-vitaminer i alla dess former! skönt att det finns så mkt färst frukt nu!
    hoppas han kryar på sig och att du inte får en släng...

är det verkligen bara nio dagar nu???? tänk...

• lillagomman

glömde ju berätta..
    betalde blommorna idag..
    fick brudbukett, 2 corsager och 2 tärnbuketter för 570:-
    d tycker ja e ett bra pris..
    nu e d ordnat.. puh.. bara festprogrammen kvar..

• Xyra

July bride:
    lycka till, stå på dig och var stenhård så brukar det mesta lösa sig. Kräv att du bara ska betala halva klänningen, det har ju blivit fel.
    Jag är säker på att du kommer att känna dig jättevacker ändå, även om det inte känns så nu.

Igår så låg min M2B och jag och pratade och kom på att vad händer om man blir magsjuk? Ska man avblåsa allt då?
    Han blev jätterädd och helt gråtfärdig, så nu har jag gjort honom nervös också...
    *suck*

• T.B.

Hej tjejer!
    Här är en till 31:a julibrud!

July bride:
    Blev så upprörd när jag läste om din klänningssituation! Hoppas, hoppas att det löser sig. Förstår att du är stressad. Jag hade strul med min klänning också, men det löste sig till slut, men vägen dit var inte rolig. Det måste lösa sig för dig också!!

Själv sitter jag med placeringskorten. Vi ska ha olika citat på varje kort och nu har jag försökt ge citat till alla gästerna som passar. Puh! Men det blev nog bra.

Det som känns jobbigast nu är att flera personer i min närhet är så himla självupptagna. Det stöd jag hoppades på av dem finns inte där och det gör mig ledsen.
    Tack och lov finns det andra som bryr sig. Annars tror jag inte att vi skulle klara det.

Det känns ömsom spännande och ömsom jobbigt. Känner ni igen er? Är det bröllopsstressen som börjar få fäste i mig?

Vad består er helg av?
    Själv ska jag göra klart festprogrammet och trycka upp det, sy om torsletten, göra T-shirts åt mig och M2b, köpa morgongåva, göra pärlgirlander till buketten, klippa upp tyll till tyllpåsarna och köpa puder mm. Oj! Det var ganska mycket!
    Min M2b är på fotbollsläger! Hans tränare tyckte jag var fantastisk som släppte iväg honom och när jag läser mig göra-lista tycker jag det lite också

Lycka till med allt ert i alla fall!

• Julibrud i år

Ja, det var en diger "göra-lista" du har inför helgen. Det är tur att det är ett kärt besvär.
    Själv har jag det rätt lugnt i helgen men på måndag drar det igång på allvar - klippning + färga slingor, genrep med prästen, slutprovning av klänningen, plocka jordgubbar, blåbär och hallon till efterrätten, plocka kantareller till såsen (nästan klart), träffa serveringspersonalen, en avkopplande massage, nagelförlängning mm samt ÖVA, ÖVa på brudvalsen... Men allt är som sagt ett kärt besvär. Tänk om en vecka då står vi där framme, den stora dagen är här. Men vad tomt det kommer att bli efteråt när allt är över...

• mammamalin

jojust, jordgubbar. är dom fina den här tiden? Vill oxå ha det till brudskålen, men blev lite osäker på deras kondition just nu. ;)

• Julibrud i år

Jag tror de är fina - men det måste nog komma lite mer sol tror jag. Det är väl de senare sorterna som just har kommit. Det är min mamma som har koll på det där.

• Isabella

Hej!
    Jag har precis varit iväg och gjort nagelförlängning! Ändå försöker jag knappa in dessa rader här på datorn. Det blev kanonfint. Vitt lack med lite rosa skimmer, och tre stenar på varje nagel. Urläckert. Vissa kommer nog tycka att de är onaturligt långa men jag är jättenöjd.

Resten av helgen kommer att gå åt till att stryka, packa och jobba lite (det jag försummat så mycket på sistone!). Min m2b är just nu iväg och skriver ut våra festprogram så jag antar att de ska sättas ihop sen också. På måndag åker vi ner till Skåne där bröllopet ska äga rum! Uuuuuaaa! Börjar kännas lite läskigt nu! Snart smället det.

Kram på er. Vi hörs!

Svar på tråden 31:e juli 2004