• lillagomman

31:e juli 2004

jaha.. nu e d bara 33 dagar kvar tills jag blir världens lyckligaste..
    Allt e så bra som de kan bli o ja älskar verkligen livet med min sambo..
    planeringen flyter på som den ska.. litet missöde med tärnklänningarna men de löser vi iallafall..
    sitter ofta o försöker föreställa mig hur de kommer bli men d e omöjligt..
    längtar ihjäl mig o de vet ja att min sambo oxå gör.. vi pratar o fnittrar mycket om bröllopet.. som små barn..
    ville bara skriva av mig..lycka till alla där ute..

• Svar på tråden 31:e juli 2004
  • Jag 25

Och Jag är här.
    Igår fixade sig liveband till festen som vi inte alls hade räknat med, några frivilliga kamrater till min sambos lillebror som gärna ville spela, de har ett band och är jätteduktiga så det känns jättekul. Ikväll skall vi skriva ut placeringskorten och limma i hop dem. Min sambo har sommarlov just nu så det är hans som sköter det mesta av planeringen för tillfället.

Men visst känns det att det börjar närma sig. Vi fick beställt alla blommor igår, 2000 fick vi betala för brudbukett, två tärnbuketter och tre stycken korsage. Hade förväntat mig mycket mer!

Lycka till Nu Allihopa, snart är det vår tur!

• lillagomman

hämtade ringarna igår.. har inte sett dem sen i januari så jag hade nästan glömt hur de såg ut..
    men d va en trevlig syn kan jag lova.. tittade på dem om o om igen i butiken så expediten frågade om d va första gången ja såg dem.. fick förklara att ja var alldeles ifrån mig.. tihi..
    nu känns d som att det e den jobbigaste biten kvar.. den här eviga väntan..
    tycker att tiden kan gå fortare..
    skulle åkt till helsingör idag o handlat dricka till festen men vädret höll inte med oss.. vi får ta d imorron..
    ja vill att de ska va den 31 NU!!

• Xyra

Här är en till brud 31/7.
    Det mesta är klart, har dock inte provat klänningen, sömmerskan håller på att sy den men jag vill prova så jag vet om den sitter bra.
    Känns helt mysko att om en månad är det en dag kvar. Om en månad och två dagar är vi gifta och jag blir fru A.
    Jag var inte nervös innan jag loggade in på BT idag men nu när jag läser all inlägg pirrar det härligt nervöst i magen. Jag hoppas, vet och tror att vi alla kommer att få en underbar bröllopsdag där vi är världens vackraste brudar. Lycka till alla 31/7 brudar!
    Kram//Xyra

• lillagomman

jo jag vet.. vi brukar titta på klockan o säga till varandra att om en månad vid denna tiden så är vi man o hustru..
    sen fnittrar vi hejdlöst..
    men håll med om att man blir som ett litet barn..

• blåbär

Här är en till! Vi har också det mesta klart, men det tillkommer en mängd detaljer hela tiden tycker jag nog... Festprogrammet och bordsplaceringen är klara, förutom ett litet missöde med pappret som gör att vi behövde köpa mer papper. Jag gör allt själv och det är ett himla pilljobb... jag klistrar fast pressade rosstjälkar på framsidan (temat är skog) och klipper samtliga papper med specialsax från panduro... ska man göra 40 stycken så tar det lite tid... Men det blir fint och det är kul att pyssla!
    Lycka till alla 31 juli brudar!

• *jonna*

Ja nu börjar det närma sig med storm steg, allt börjar kännas färdigt. En av de stora sakerna jag har kvar är fest programet, drar mig lite för att göra det inte pga innehållet, utan för att jag vet inte hur man gör.Vet inte heller om jag ska ha en liten gåva till var och en av gästerna, hur gör ni? Men det har varit så roligt att planera, och nu kan man bara längta och drömma.Med all säkerhet så kommer det säkert dyka upp ny saker hela tiden.

• NYCsvensk

Tack lillagommans sambo!! Jag far ga hem och pilla lite i kvall. Det ordnar sig sakert. jag har lyckats fa svenska versoiner av office sviten plus att jag har PC hemma, och Mac pa jobbet. Det ar lite skillnader som en stressad bride-to-be inte riktigt vill logiskt och lugnt lara sig. Jag vill ju bara att allt skall funka, sa fort jag trycker nagonstans!!!

Nu ar det en manad kvar!!! Det skall bli sa himla kul. Har faktiskt lyckats slappna av lite. Vi fick hem ringarna for nagra veckor sedan. Jag kan inte sluta att prova den, det ar ju sa himla ofattbart att jag skall gifta mig, plus att den ar sa himla fin!!!

Skall traffa prast har i kvall. Eftersom vi inte kommer till Sverige forran veckorna innan brollopet sa gor vi alla samtal och sadant har. Skall gifta mig med en katolik sa vi har lite saker att gora. Hoppas att allt gar bra ikvall.

Lycka till alla

• Isabella

Hejsan!
    Här är en till som ska gifta sig den 31/7. Börjar också känna mig rejält pirrig. Inser att man verkligen måste dubbel- och trippelkolla allt så att ingen tappat bort en bokning eller missat nån detalj. De stora grejerna som återstår för oss är:

- Gravyr & putsning av ringar
    - Festprogrammet
    - Serveringspersonal
    - Kläder till killarna (M2B och Bestman)

Känns som om det är någorlunda under kontroll men har svårt att koncentrera mig på jobbet och lägger hellre all min tid på att koll upp grejer och ruta in livet fram till bröllopet i ett litet schema...
    Jag har verkligen börjat längta till dagen D och vi ser båda fram emot att få ha alla nära och kära omkring oss. Har också insett att det kan bli svårt att hålla känslorna i schak - framförallt i kyrkan, vid talen och presentöppningen. De senaste veckorna har jag varit mer lättrörd än annars. Vår bestman och vår toastmaster ställer t.ex. upp mer än man kunnat drömma om. Det värmer i hjärtat!

Har någon av er blivit "hippade" än då? Jag har "klarat" mig än så länge med misstänker att det är något på gång snart... min M2B har varit iväg på en fantastisk svensexa.

Tänk vilken grej det är att gifta sig egentligen! Längtar också till tiden efter bröllopet då jag får bli min M2Bs fru! Kommer att njuta varje gång jag ser honom eller ringen på mitt finger. Vilken lyckost jag är!!!

Lycka till allihop! Vi hörs snart igen.

• julijänta

Började med bordsplaceringen igår. Det är ett av de knepigare pusslen jag lagt. Ska man ha alla ammande mammor och småbarnföräldrar i samma bord? De är flera än vi trodde från början. Och singelbord? Svårt, men jättekul!

Motivationen på jobbet är verkligen inte på topp Jag som brukar vara så koncentrerad och effektiv sitter lite väl mycket här på BT och spanar efter sista-minuten tips... Hoppas chefen inte märker.

Anyway, lycka till tjejer! Snart är det vi som rockar!!!

• Anette C

Jaha,det var här ni var,såg ju att den andra tråden var avstängd.
    Tänkte väl att ni inte kunde bara försvinna så där*ler*...

Bröllopsnoja?
    Nu är det mindre än en månad kvar....
    /Anette

Svar på tråden 31:e juli 2004