• EmmaPemma

Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....

....som går i bredd och tror att de äger gångbanorna.

Jag är SÅÅÅÅÅ arg idag.
    På vägen hem från jobbet mötte jag en familj bestående av mamma, pappa och barnvagn. Pappan drar vagnen och mamman går bredvid. Det är en trång gata och då ser jag det som en självklarhet att mamman som bara går bredvid vagnen skall ta plats bakom karln och barnvagnen, för att vi alla skall kunna mötas. Jag fortsätter att gå och tittar åt höger (in i skyltfönster som jag brukar göra på vägen hem). K*rringen till mamma går rätt in i mig, och får ett mindre utbrott över detta. Hur dum får man vara. Jag går vidare utan att kommentera det hela.
    När jag börjar närma mig hemmet kan jag välja mellan två vägar. Idag tog jag den lugnaste vägen, eftersom jag kände mig rätt arg och inte ville riskera att möta några fler barnvagnar...:-P.
    När jag går längs vägen (nära en kaj) möter jag ännu ett barnvagnsekipage .
    Det är mamma, mormor och barnvagn. Mormor drar barnvagnen och mamman går bredvid.
    Gångvägen är i detta fall inte heller speciellt bred, därför ser jag det som en självklarhet att mamman skall akta sig, eftersom jag inte kan flytta mig mer (isf riskerar jag ju att trilla i vattnet). Vill även tillägga att det inte finns ngt räcke, och så här års är det inte så varmt i stockholms vatten.
    Jag går rakt fram, men den här gången är jag smart och spänner armen lite (bara utifall att), och ännu en mamma springer in i mig. Hon får ett ännu värre utbrott, vänder sig om och nästan grinar och skriker "aj, det gör ont. Vad gör du?". Jag vänder mig om och ropar tillbaka "vad gör du själv?".

Jag bara undrar - vad är det för fel på dessa mammor????? Ingen annan gör ju så här. Går man i bredd så får man för i H-vete flytta sig när man får "möte". Klarar man inte sådana elementära saker tycker jag att man skall stanna inne.

Nej, jag har inga egna barn. Och jag betackar mig inlägg som talar om för mig att nyblivna mammor är känsliga och har andra hormonnivåer. Det finns många skäl till varför mnsk mår dåligt, men ingen skall bete sig så här för det!

Långt och otrevligt inlägg blev det, men jag vill bara tala om för hela världen idag hur ARG jag är!!!

• Svar på tråden Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....
  • Citronella

Branwen, just det receptet testade vi i veckan ) Vi hade i lite gul lök också samt en skvätt vitt vin; blev SUPERgott!

Cheri; jag vet bara att Boob har amningströjor och de kostar runt 300- 600 kr styck! Kan va´dyrt för många...

CareBear; om man ammar men sätter sig inåt mot väggen; är det ok då? För var ska man amma om man är på stan och det är kallt ute? Det blir ju på cafeér...

• Dea

Flaskmatning är ju inte stötande. Då måste det vara det bara bröstet som är det stötande.

Jag skulle ärligt talat inte uppskatta om nån gick topless rakt in från stranden på ett fik där jag sitter och äter heller, så det får man väl förstå.

Men så länge man döljer bröstet så borde det väl vara okej.

• Ellte

Dea: Vem sa att flaskmatning inte är stötande? ;) Fast..jaaa...jooo...till viss del ÄR det nog själva iden att nån slaskar på en tutte som är lite äcklig... Jag har svårt för andras kroppsvätskor i allmänhet.

• Dea

Det förstås, ellte... Men det är ju svårt att undvika att se andra äta om man väljer att äta där andra äter... :-P

Men så diskret som möjligt, absolut. Man vill ju inte att andra ska må dåligt.

• Ellte

Nu förstår jag inte hur du menar faktiskt :D Dreglar du ovanligt mycket eller på vilket sätt skulle andras ätande störa mig (när det då inte gäller att slaska tutte ;))

• EmmaPemma

Ellte:
    Jag stör mig på människor som smackar och slaskar i maten, tuggar med öppen mun, äter med händerna och snyter sig vid matbordet - så nog kan man uppfatta vuxna människor som äter som stötande .

• Stefan G.

Jag känner mig inte som nån "snuskgubbe" precis, men man kan ju inte annat än njuta när en söt tjej med sin gulliga unge tar fram ett vackert, välfyllt bröst, bara sådär inför folk...Inte alls otrevligt, bara fint tycker jag!

• Ellte

EmmaPemma: Absolut...men det lät inte som om det var det Dea syftade på :)

• EmmaPemma

Jag tänkte att när man tuggar med öppen mun och slaskar så ser man ju saliv *urk* -
    och det är väl också en kroppsvätska .

• linduspindus

håller med dig...Bara för att man får en barnvagn framför sig så äger man ju inte hela vägen heller...De är väl också flyttbara...Har tom sett folk som inte kommit av bussen på den hållplatsen där de skulle av för att en med barnvagn ska på...Hade det varit jag hade jag ju blivit rätt förbannad...
    O det är ju både män o kvinnor som beter sig så här..

Svar på tråden Jag hatar nyblivna mammor med barnvagnar....