• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Paulaa

glömde säga, att ni är väldigt gulliga ihop du o din blivande! ;)

• Marisha-69

AALF:
    Våra föräldrar är inte intresserade av att vara med och planera (än i alla fall)
    Jag tror att dom tycker att jag är lite dum i huvudet med den här tidiga planeringen.
    Men tänk vad skönt om ALLT större är planerat och färdigt ett halvår innan bröllopet så jag inte är ihjälstressad straxt innan eller på min bröllopsdag!

Jag tror att jag kommer att beställa ett par klänningar från USA för jag kan fortfarande inte hitta NÅGON klänning jag gillar (jag är nog felbyggd)
    Om jag beställer nu så kan jag ju prova och fixa lite och eventuellt hinna sälja den ena och få tillbaka pengarna jag lagt ut.
    Men det känns lite läskigt.

En personlig fråga till er alla på vår tråd.
    Hur gamla är ni, brud resp brudgum?

I vårt fall så är brud (jag) 35 år och brudgummen 27 år.

• AALF

Marisha-69,

Vi är helt på er linje att planera tidigt och förhoppningsvis få många av de stora bitarna på plats långt innan bröllopet. Då slipper man som du säger att stressa ihjäl sig precis innan bröllopet.

Mina föräldrar tycker nog också att vi är ute lite väl i god tid, men det struntar vi i.

På din fråga angående vår ålder,

Jag är 25 och min sambo är 30, båda förstås ett år äldre när vi gifter oss

• augusti2005

jag är 24 och han är 25, dvs 25 och 26 nästa år!

• bröllopsdrömmar

Hej,

Vad härligt att se att här är så många tjejer som drömmer om bröllop precis som jag! Det verkar vara ett super trevligt gäng som ska gifta sig nästa sommar! Jag har inte börjar planera än, men tankar finns där lite då och då! Efter att ha surfat runt lite på nätet så känns det som om det är mycket att planera och fixa för att allt ska bli så bra som möjligt! Inte fel att börja i tid kanske? Ville bara säga hej, annars känns det som om man sitter och smygläser era inlägg utan att ge sig till känna!;)

• Jeppson

lovekitten:
    Min favorit var de långa, vita kallorna, men även den första var jätteläcker!

Paulaa:
    Ja, det ska bli kul, men jag är lite orolig över det här med att hennes blir så pampigt. Vi har visserligen inte SÅ många genemsamma vänner, men dom som är får inte tycka att hennes är bättre bara för att det är tjusigare... :(

Marisha-69:
    Jag försöker hålla låg profil på planerandet hemma, och bara säga att "Det är inte KLOKT, man måste boka minst ett ÅR i förväg om man ska få den festlokal man vill ha. Är det inte HELT galet!?!?" Då har de lite bättre förståelse, och frågar inget mer. :D

Vi kommer att vara 30 (fyller i mars - TVÅ fester på samma halvår!) resp. 35. :)

• AALF

Jeppson,
    den gillade jag "...det är inte klokt...."

• Tilde-76

Hej hej..

Välkomna alla... fler och fler som ansluter till tråden - KUL!

Lovekitten:
    Tycker att den första buketten är häftig. Skulle inte själv välja den men om du väljer det stuket på blommor frisyr etc så kommer det bli kalas. Tror att du skulle passa toppen i den stilen. Det kan vara en bra brytning till slottsmiljön. Annars gillar jag bukett nr 9

Ja.. planerandet... man är ju lite knäpp. Men det går ju upp och ner. Just nu har jag jobbångest och då är det mest jobb som snurrar i lilla skallen. Kör som du Jeppson.. man måste vara ute i god tid om man ska få den lokal man vill ha... men det faller ju lite nu när vi ska vara i norrland inte riktigt samma tryck där uppe.

Mina föräldrar är inte så engagerade ännu. Jag pratar ofta med mamma och håller henne uppdaterad. Hon tycker bara det är kul. Jag längtar tills vi ska ut och köpa tyg och mönster så vi kan börja få ihop en klänning. Tror inte de kommer lägga sig i inbjudningslistan alls.

Ha det bra! Snart helg och FOTBOLL jiho!

• AALF

Tilde, ja fotbollen ska bli superkul. Jag, min sambo och fler av våra kompisar ska sitta på Öst 100 och kolla på fotbollen, jätte trevligt ska det bli!

Ha en jätte trevlig helg allesammans!

/AALF

• Soon to be

Hej på er!

Jag kör också den -"Det är inte KLOKT vad tidigt man måste boka". Vet inte riktigt om dom går på det, men det får mig att må bättre!

Jag är 30 och blivande maken 37. Så 31 och 38 när vi säger JA!

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??