• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Hallå tjejer! Haft en skön helg? Själv hade jag tjejmiddag hemma, så igår var jag sängliggande hela dan. Snacka om orutin...! Men maten var fantastisk! Och vinet.. Mmmm!! :)

Elfva:
    Välkommen in! Vilket mysigt frieri! Har ni betämt något datum? Vart ligger Villa Söderås?
    Häng med på BT-träff den 11:e vetja!

Sommar05:
    Välkommen du med! Wow, 30,000 på 60-80 personer. Du MÅSTE berätta vad du gör för att få ihop det - alla tips är välkomna! :D
    Du är naturligtvis också välkommen på BT-träff den 11:e!

Paulaa:
    Japp, det är Skärholmens Gård vi ska vara på. Där är jättefint, du blir INTE besviken!!!

Marisha-69:
    Färgen på klänningen är HELT OINTRESSANT för alla utom dig och din m2b!! Du kan ha kritvit klänning med slöja och hela baletten om du vill. Herregud, folk firar jul utan att koppla det till Jesus, och gifter sig i kyrkan utan att tro på Gud. Nog fasen kan man väl ha på sig en vit klänning utan att vara förstagångsbrud (eller oskuld, för den delen)!? Go girl! :D

lovekitten:
    Ja, vi var på Karlbergs slott. Det var fint och pampigt, men själva festen var alldeles för stel för min smak (men det hade ju inte med stället att göra).

Flisan 2005:
    Va synd!! Men det går säkert fler tåg. Och egentligen är det inte ett DUGG synd om dig! Resa är alltid kul! :D Har du nån aning om vart ni ska?

• Marisha-69

lovekitten:

Hon skrev så här (urklipp från mailen):
    Vi har startat med klänningar för inte så länge sen och vi har Online försäljning än så länge. Vi letar efter lokal men det är inte så lätt. Just nu har vi hemma några modeller kvar (2301,2324 och 2302 i stl 36-38) så om du vill se kvalité eller om det är nån modell som du vill ha så är du välkommen.
    För oss brukar det ta 1-1,5 månad att få klänning hem, priser inkluderar allt och för det mesta man kan få ändringar på klänningar. Som sagt vi bor i Fagersjö/Farsta och jag är hemma vardagar-kväll eller helger. Behöver du väg beskrivning så skickar jag dig senare. Undrar du nåt mer så bara fråga.

Det är även en tjej som svarat i min tråd jag skrev om klänningarna
    www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m661012.html

Jeppson:

Jag håller med!
    Så så får det bli

Till er alla:

Hur kommer ni att göra med efternamn när ni blir gifta?

Själv kommer jag att behålla mitt flicknamn enbart och inte ta min m2b:s efternamn, men det verkar som om jag är ganska ensam om det, så hur gör ni?

• MinPrins

Hej på er tjejer!!

Det ska som sagt bli SÅ kul att träffa er på fredag!! Spännande!! Kommer ni ha med er material och så eller ska vi "bara" snacka?

Paulaa: jag bor än så länge i Jakobsberg, men vi letar nytt boende eftersom vi inte trivs i området vi bor i. Men det är ju inte gratis att köpa boende direkt...
    Vad gäller tärnor kommer jag ha 2 eller 3tärnor, mina två systrar och eventuellt min M2b´s syster. Vi får se.

Jeppson: skönt att höra att jag inte är den enda som haft mardrömmar!! Hoppas mina tar slut snart också! Vi får väl också ta och köpa hus så jag får annat att tänka på :0)

Elfva: SORRY, men jag och min M2b har bokat villa Söderås till den 6/8!!! Men kolla om de har ledigt den 13:onde! Vi ska boka kyrkan i september då de släpper tiderna, man får se om man har tur att få en tid i den populära kyrkan...Skulle vi av ngn anledning byta lokal eller datum så lovar jag att säga till! Kommer du på träffen nu på fredag? Vore kul!!

Har inte kommit så långt i planeringen ännu att jag börjat titta ordentligt efter klänning, vi har väl kikat lite på ringar, men min M2b vill köpa ringen och överraksa mig men jag får ju såklart säga hur jag vill att den ska se ut respektive inte se ut! Tur det :0)

Marisha-69: jag har ett ovanligt efternamn medan min M2b heter Andersson i efternamn, så vi har kommit överrens om att ta mitt efternamn(eller snarare: jag sa att jag byter aldrig bort mitt efternamn och han bytte gärna till mitt, så det var inga problem där!)Tur det :0)
    Sen tycker jag SJÄLVKLART att du ska ha den färg på klänningen som du vill ha!!! Vi lever ju inte på 1800-talet längre där man slaviskt ska följa vett och etikett vad gäller bröllop och den kristna tron!!

Kram på er så länge!!!

• Jeppson

MinPrins:
    Om någon är intresserad så kan jag ta med mig min pärm och klippbok (varning: det är MYCKET urklipp!). Alltid kan man ju få nåt tips eller stjäla en idé från nån annan. :)

Marisha-69:
    Efternamnet är ju en fråga det också. Vet inte alls hur vi gör. Enda anledningen jag ser till att behålla mitt eget namn är ju att det är JAG - har ändå left med det i 30 år nästan. :) Att vi är de enda i Sverige som heter så är väl kul, men det är ju ändå 'bara' pappas släktnamn, inte mammas. Egentligen. Plus att mitt efternamn verkar vara svårt för folk; de skriver eller uttalar det alltid fel - mycket irriterande att behöva bokstavera hela tiden. Nilsson (m2b) duger gott åt mig! Kanske blir det dubbelnamn? :) Äh, *suck* Jag vet inte... Bara en sak är säker: vi skulle ALDRIG hitta på ett nytt namn. Då tappar ju båda sin "identitet"! :)

På frågan om tärnor så ska jag ha mina systrar; då 29 och 18 år. Jättekul!

• Paulaa

hej tjejer!
    ja nu är det bara ett par dagar kvar tills vi äntligen får träffas ! roligt!!
    jEPPSON du får jättegärna ta med din pärm.. jag kommer i allafall attackera dina festlokal-sidor haha
    Minprins: jag har faktiskt oxå haft lite drömmar om den stora dagen.. fattar inte hur mycket dessa tankar upptar ens hjärna.. ;) HUAA!

angående efternamn så står jag mellan två val att antingen ta hans eller lägga till hans på mitt. vi har spanska efternamn båda två och inte speciellt långa så det skulel gå med dubbelnamn..
    svårt det här.. men roligt!

• Jeppson

Paulaa:
    Festlokalsidor... hmmm, har nog inga såna att ta med tyvärr. De ligger bara på nätet. Solly!! Fast jag kan ju alltid skriva ut dem...? ;)

• AALF

Hej tjejor.
    I helgen har jag knepat och knåpat på min "hemsida". En så länge är det bara en samling bilder på tårtor, blommor, klänningar, ringar, dekorationer osv som jag gillar. Jag kan ju ta med och visa er bilder. Det ska bli otroligt kul att träffa er alla och växla några tips m.m över ett glas öl/cider/vin.

Det vore ju jätte kul om alla tog med sig och visade lite idéer, ni som har. Det känns väldigt kul att ha er att bolla idéer med.

Vi var föresten på Restaurangernas dag/Smaka på Stockholm i helgen och gick för bi ståndet vars restaurang min sambo har jobbat för och bad att få ett ungefärligt pris på vad de kunde erbjuda oss vad gäller catering. De sa 30%!!! Jätte bra! så nu blir det till att jämföra med två andra cateringfirmor vi är intresserade av.

Igår gjorde vi det första inköpet till bröllopet Vi köpte ett supergulligt bröllopspar med "me to you" björnarna att ha på tårtan från Ebay

Vi höres,
    AALF

• AALF

Vad gäller efternamnet så tar jag min sambos.

• Tilde-76

Hej tjejer!

Verkar som om vi blir en stor skara på fredag - jättekul. Jag kommer ca 17.30 - har en bit att ta mig från jobbet.

Tro det eller ej.. men jag har börjat plita på en bordsplacering... Snacka om tokig!! Ville bara se om man kunde få ihop något bra med vår umgängeskrets. Vissa är riktigt svåra och andra kan man placera var som helst. Mycket kommer garanterat att ändras men var värt det lilla pysslandet.

Ps.. kommer att ta min sambos efternamn - mitt är inte speciellt alls. Sen blir det två tärnor (lillasyster och bästa vän) och en näbb (systerdotter på 2 år).

• Paulaa

tjena tjejer!
    fasen va konstigt och kul det ska bli att träffas live allihopa!
    jeppson hihi du behöver inte skriva ut sidorna om festlokaler såvida du itne har nåt VÄLDIGT oemotståndligt som jag bara måste se hahah, du råkar inte ha någon bild på skärholmens gård? ;). annars får du beskriva det live på fredag!
    jag har tyvärr inte mycket material att dela med mej av ännu men jag har börjat lägga lite på min yahoo sida på sånt jag har fastnat på . om ni har lust kan ni kika in lite och rösta på bukett, kläning och frisyr.. hihi f2.pg.photos.yahoo.com/ph/paulaa_76/my_photos

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??