• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Paulaa:
    Haha, vi har ju precis samma smak!! :D

• lovekitten

Giiiirls!!

Jag har varit å provat Sarah klänningen som jag pratat om och den var halt LOVELY! Sen har jag en annan grej med klänningar på gång som jag kan berätta för er på fredag som verkar ganska bra...

Efternamns frågan har ju givetvis kommit upp i vår lilla familj oxå... men jag vill behålla mitt det är ett taget namn och han har ett typiskt svenskt tråkigt som jag inte vill ha. Eftersom han e militär oxå så känner han inte att han kan/vill byta eftersom efternamnen är så mycket av deras personligthet på jobbet.

Det ska bli jättekul att ses...jag kommer förmodligen oxå lite senare...17.15 nåt sånt. Tar med mig mina små noteringar oxå... KRAM

• Paulaa

LOvekitten, vilken modell var det du provade??? gud va spännande!!
    jag har inte provat en enda brudklänning ännu, har inte hunnit men vill jättegärna!

• AALF

Angående provning av brudklänning....
    jag känner att det är så förbaskat svårt att veta om klänningen man provar idag fortfarande passar när man ska köpa/använda den. Jag är en riktig jo-jo vad gäller vikt minskning/ökning och jag är rädd för att om jag gör några drastiska inköp eller bestämmer mig för en modell/storlek så sitter det helt galet när det väl är dax. Så jag tror jag väntar lite. Givetvis kan man alltid gör justeringar senare och i dagsläget är jag helt inne på att sy upp en klänning i thai siden.

Vad har ni tjejor för idéer vad gäller klänning. Har ni någon specifik idé i huvudet på vad för typ av klänning och modell ni vill ha.

Själv har jag fått för mig att det är smartast att prova en hel hög med klänningar, även de som man kanske inte från början hade tänkt sig eftersom en skärning jag kanske gillar på bild sitter helgalet på mig.

Det var mina funderinga för tillfället

• MinPrins

AALF, håller med dig om att det kan vara bra att prova en massa klänningar i olika modeller för att se vad man passar bäst i vad som känns bra. För det som ser fint ut på bild kanske ser helt annorlunda ut på ens egen kropp.

Jag hoppas ju starkt på att hinna gå ner en hel del till bröllopet, gick upp hela 20kg (!!!!!!)när jag började mina högskolestudier och träffande min M2b...=mysiga hemmakvällar framför videon med god mat och chips...Jag som alltid varit smal med en vältränad och fin kropp, och så bara en dag (det kom ju liksom smygande de här hemska kilona)kunde jag inte använda mina kläder och mina föräldrar fick en chock då de såg mig...INTE KUL!! Jag vantrivs ju så med mig själv! Har nu ett bra tag kämpat med att gå ner, tränar spinning 2-3gånger i veckan och föröker leva efter Viktväktarnas råd och tips...men det går lså himla LÅNGSAMT, kilona rasar inte i den takt jag skulle vilja, och ibland tappar man hoppet, gnistan och då är det faktiskt rätt tungt! Vill ju bli mitt gamla jag igen! Oj, blev ett långt och lite "tungt" inlägg...känns bara så skönt att få ventilera sig här bland er andra brudar! :0)

Kram så länge!

• AALF

MinPrins,

Vet precis vad du menar. Jag lyckades faktiskt gå ner 8 kilo med Aftonbladets Vikt Klubben, men visst tog det tid. Jag har ännu inte nått mitt dröm mål och börjar tappa lusten/suget lite, men det kommer förhoppningsvis tillbaka. Vad vi kan vara glada över är ju att vi har drygt ett år på oss att uppnå vår personliga drömbild av oss själva.

• Paulaa

MInprins och AALF jag håller med det är bara att frossa i alla olika modeller för att hitta den som är perfekt för en själv!
    Men fy bubblan,jag är inte avundjsuk 20 KG det var inte lite det!;)
    själv försöker jag gå ner de extra 4 kilona men det gååår tröööööögt som bara den..

• Jeppson

Ja, att prova sig fram för att se vilken modell som passar på en är inte fel - då spar man dessutom tid när det väl är dags att välja sen, eftersom man då inte behöver springa runt och prova lika många. :)
    Jag trodde absolut att jag skulle ha en hel klänning, men när jag väl provade så passade tvådelat klart bäst, och hel inte alls. Var lite inne på ärm, men det var mycket finare utan på mig. Trodde heller inte att halterneck skulle passa på mig, då jag har lite för stor byst, men det var inga problem!

Jag är lite allergisk mot bantning, och fullkomligen älskar mat, så vikt-diskussioner håller jag mig utanför (även om några kilo mindre inte skulle skada). :D

• AALF

Jeppson,
    Ja, låt oss inte göra detta till en "vikt tråd" Här diskuterar vi trevligare/intressantare saker

Det ska bli jätte kul att prova klänningar, jag har inte gjort det än. Har också funderat på två-delat. Vi får se hur det går.

Snart är det dags för Medis!

• AALF

fick sån oerhörd lust att spräcka det 300:e inlägget på vår tråd. Nu fick jag det

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??