• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Jeppson

Har nyss kommit tillbaks från en luftballongsfärd (ett par kompisar hoppar fallskärm och hoppade från ballongen - jätteläckert, men pirrigt, t.o.m för oss som var kvar i korgen. :D )

Nejmen AALF!! Bilder hitåt bums!!!! :) Tror bestämt att du får ta med dig klänningen på nästa träff. Guuu' så spännande!! Och 2 lök - som hittat (faktiskt!)!

Hinner (orkar) inte svara mer men dyker in imorgon igen. Dags att sova. "Hörs" imorrn!

• Tilde-76

AALF:
    Grattis.. låter helt otroligt. Vore superkul om du kan lägga ut bilder på den... är jättenyfiken.

Jeppson:
    Balongfärd... låter helt otroligt kul.

//Tilde

• Paulaa

Åh AALF! va kul !!! ja om du kan lägga in bilder så vill vi se! och vilket bra pris!

vi var ju i enskede värdshus och tittade i måndags och det var väl sådär, det fanns en sal som var fin, (gustavianska salen)men det kändes lite trångt om man ska vara ärlig. det var dock ljust o fint men vi var inte helt övertygade .. men vi fortsätter letandet!
    kram på er

• Jeppson

En kompis ringde precis och berättade att hon ska gifta sig i juni nästa år, och undrade om jag ville ordna det åt dem. :)Grejen är att dom ska ha ett riktigt pampigt bröllop med extra allt, dvs helt raka motsatsen mot det vi ska ha, så då får jag gotta mig i bröllop så det står ut ur öronen, plus att vi kan planera lite tillsammans, titta på kläder, tipsa varann och så. Jättekul!!!! :D

• Soon to be

Oj, vilken tråd!

Här är en blivande till! Jag älskar BT. Har fastnat totalt på bara fyra dagar! Smög mig in lite försiktigt eftersom jag trodde att jag var lite tidig i planeringen men är nu lugnad över att vi är så många!

Vad härligt!

Fantastiskt vad mycket man får reda på här. Ni har ju hur mycket erfarenhet som helst! Känns tryggt!

• Jeppson

soon to be:
    Välkommen in!

Visst var det nån mer än jag som ville ha blå/lila blommor i sin bukett? Hittade en tråd där en florist tipsat om blommor som hon trodde kunde blomma i augusti:

Afrikas Lilja/Kärleksblomma - Agapanthus (som ju är PRECIS det jag vill ha! Jippi!)
    Blåklint - Centaurea cyanus L
    blå Hortensia - Hydrangea macrophylla
    Stormhatt - Aconitum napellus
    Veronika - Veronica Gentianoides(strandveronikan är fin)
    Prärieklocka - Eustoma - Lisianthus
    Freésia - Freesia x Hybrida
    Luktärt - Lathyrus Odoratus
    Lotusblommor - Nymphea
    Riddarsporre - Delphinum Grandiflorum
    infärgade Gerbera
    blåa Rosor

Har lagt in bilder på de flesta på min bild-sida: f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//f2.pg.photos.yahoo.com/ph/erajest/my_photos

• AALF

Godmorgon.

Tack för tipset Jeppson och välkommen Soon to be.

En liten fråga till er alla, Hur pass involverade är era föräldrar/svärföräldrar i planeringen och idé bollandet av ert bröllop?

Kan ju föregå med gott exempel och börja.

Mina föräldrar är inte ett dugg involverade. Jag gissar att det är för att de anser att det är lång tid kvar och att de inte vill lägga sig i. Däremot försöker mina svärföräldrar redan beblanda sig. Än så länge bara på ett positivt sett. Som att köpa vi och champagne, men även lite på senare tid bjuda in personliga vänner som jag inte känner och min sambo träffat typ två gånger i sitt liv.

Hur är det för er?

//AALF

• Soon to be

Vare sig blivande svärföräldrar eller föräldrar är involverade i vårt planerande (Tja, för att vara helt ärlig då: MITT planerande).

Jag har dock fått lite frågor från min blivande om mina föräldrar kommer att betala. Nu börjar det bli komplicerat förstår ni.

Mina föräldrar är separerade och ovänner. Pappa kommer antagligen inte att dyka upp om mamma med ny sambo kommer. Han är dessutom helt emot äktenskapet efter sin egen bittra erfarenhet. Att han ska bidra är INTE troligt. Mamma har inte erbjudit sig. SKa man fråga eller? Jag tycker att det känns dumt! I vår familj har detta liksom aldrig diskuterats. Vad är brukligt? Numera brukar väl alla dela på kostnaderna inklusive brudparet?

Just nu känns det som om jag är i början av planeringen så det är helt ok att mysa runt i planeringen själv, men längre fram antar jag att jag vill ha hjälp. SKa man be om det då eller är det bara att delegera ut uppgifter. Konstigt att ingen erbjuder sig själv. Det hade jag gjort!

Kanske är det så att vi är "tidigt ute" precis som AALF säger. Erbjudanden om hjälp dyker kankse upp ju längre fram man kommer.

(Man är ju lite novis på området....)

• AALF

Ja, vad gäller ekonomiskt bidrag så har mina föräldrar inte erbjudit sig att hjälpa till och jag väntar mig inte det heller. Personligen tycker jag inte att man ska be om sånt, men visst är det välkommet om de vill bidra. Mina svärföräldrar däremot har erbjudit sig att köpa all dryck till och innan middag vilket vi är otroligt tacksamma för.

Jag är lite skeptiskt mot att be om hjälp överhuvudtaget, vad gäller både pengar och annan praktisk hjälp, men självklart är vi tacksamma om personer i vår omgivning erbjuder hjälp, vilket de ännu inte har gjort.

/AALF

• Jeppson

Halloj!

Mina svärföräldrar kommer inte att betala, och inte hjälpa till heller. Men det förväntar vi oss inte heller. De har det jobbigt; hon är sjukpensionär, och han egen företagare som tvingats stanna hemma med henne utan vaken inkomst eller pension...).

Mina föräldrar (pappa med fru) har jag ingen aning om, men jag betvivlar starkt att det i så fall skulle röra sig om någon större summa. Tror faktiskt inte att de har en aning om vad ett bröllop kostar, då de själva gifte sig helt utan festligheter.

Mamma med man - samma sak där.
    Däremot tror jag att de allihop gärna hjälper till och ordnar med ditt och datt. Mamma ska t.ex fixa med blommor, dukning och pynt, och har även kontaktat fotografvänner.
    Bonusmamma är inte så pysslig av sig, men istället väldigt praktiskt och bra på att planera och organisera. Osv.
    Så vi kommer faktiskt dela ut lite uppgifter till höger och vänster, med inställningen att vi själva betalar, bara vi får hjälp att fixa. Om någon sen erbjuder sig att betala något så är det ju bara toppen!
    Vi hade nog dessutom tänkt önska oss bidrag till bröllopsresan, så man ska nog inte hoppas på särskilt mycket. :)

AALF:
    Är det OK att de bjuder in vänner till sig som ni knappt känner...? Låter mysko tycker jag.

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??