Halloj!
Mina svärföräldrar kommer inte att betala, och inte hjälpa till heller. Men det förväntar vi oss inte heller. De har det jobbigt; hon är sjukpensionär, och han egen företagare som tvingats stanna hemma med henne utan vaken inkomst eller pension...).
Mina föräldrar (pappa med fru) har jag ingen aning om, men jag betvivlar starkt att det i så fall skulle röra sig om någon större summa. Tror faktiskt inte att de har en aning om vad ett bröllop kostar, då de själva gifte sig helt utan festligheter.
Mamma med man - samma sak där.
Däremot tror jag att de allihop gärna hjälper till och ordnar med ditt och datt. Mamma ska t.ex fixa med blommor, dukning och pynt, och har även kontaktat fotografvänner.
Bonusmamma är inte så pysslig av sig, men istället väldigt praktiskt och bra på att planera och organisera. Osv.
Så vi kommer faktiskt dela ut lite uppgifter till höger och vänster, med inställningen att vi själva betalar, bara vi får hjälp att fixa. Om någon sen erbjuder sig att betala något så är det ju bara toppen!
Vi hade nog dessutom tänkt önska oss bidrag till bröllopsresan, så man ska nog inte hoppas på särskilt mycket. :)
AALF:
Är det OK att de bjuder in vänner till sig som ni knappt känner...? Låter mysko tycker jag.