• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • Paulaa

Hej flickor!
    Det var mycket trevligt att träffa er i fredags! ni har verkligen kommit långt med era planer allihopa. kände mej helt klart EFTER! MEN idag ska vi faktiskt till Enskede värdshus och titta så det är ett litet framsteg.. ;)
    AALF: va kostar det att hyra Tyresö B-gård? det såg jättefint ut..
    jepsson : du hade verkligen fina ideér i dina pärmar det var väldigt kul att titta i dem! krya på dej förresten stackare

lovetkitten va snällt! Den klänningen vill jag jättegärna prova! har du nån bild på din håruppsättning? ROLIGT!

kram!

• Tilde-76

Hej hopp tjejer!!!

TACK för en jättetrevlig träff i fredags! Det satte igång massor av ideér i mitt lilla huvud efter alla bilder och tips.

Är lite kluven inför allt planerande.. har ju lokalen bokad, har koll på vem som ska fixa hår, smink och tårta. Vill på något sätt inte ha alltför mycket klart nu.. Vill ha lite roligt kvar till våren. Men jag kommer väl igen här om ett tag :) Känns nästa som om man bläddrar i tidningar varje kväll. Har iofs känt mig kanska säker på hur jag vill att klänningen ska se ut men efter Lovekittens tips att axelbandslösa klänningar lätt kan åka på sniskan så har jag börjat titta på lite andra alternativ. Men för mig blir det jobbiga att hitta bra mönster - kan säga att det är svårare än att hitta klänning.

CoolJen: Kul att höra att du har det bra i värmen. Boka in den 9 juli för då ska vi träffas igen!!

Tips till Paulaa och MinPrins: Edsbergs slott - tycker det ser jättefint ut. Kostar 11.000 att hyra så det är inte helt gratis men man får ju ta med mat och dricka tror jag.
    Gå in på:
    www.sollentunahem.se - Sen ser man att det står "Edsbergs Slott" i en av rubrikerna.

Krya på dig Jeppson!

Lovekitten: Låter så kul att få gå på bal... får man inte göra när man är tillsammans med en projektledare
    Har hört att det är rätt många giftemål i stadshuset.. de flesta borgeliga vigslarna sker där (har sett ett reportage i en av bröllopstidningarna).

Kram på er!!

• AALF

Paulaa,
    Tyresö B-gård kostar 5000kr att hyra, hela huset (båda våningarna). Man får nyckeln samma dag klockan 10,00 och lämnar tillbaka dem dagen efter kl. 10,00.

Hur var Enskede Gård föresten?

Tjejor,
    Det ska bli kul att ses snart igen. Jag har pratat med tjejen som erbjöd sig att sy upp mina klänningar som jag vill ha dem, men jag tyckte det var ovanligt dyrt för en tjej med minimal erfarenhet och som ej är "sömmerska" utan bara gillar det. Så jag gör nog rätt i att prova lite klänningar, vem vet kanske något annat passar istället.

Lovekitten,
    Låter häftigt den där balen, jag har inte sett salen själv men det verkar hel mysigt.

En fråga till er alla,
    Hör gör ni med era blivande tärnor, har ni frågat dem än? Hur lägger ni upp det? Är det för tidigt att ta den biten redan nu, tror ni?

Vi hörs och ses!

• Jeppson

Halloj, tjejer!

Marisha-69 och CoolJen, visst får ni hänga på! Vi har sagt 9/7, hemma hos mig (om ni vill dela med er av era mailadresser så kan jag maila er adress och sånt). Men vi bor inte så stort, så vi får se hur många vi blir om vi får plats...
    Någon nämnde sushi; äter alla det?

MinPrins:
    TA DET LUGNT! :) Andas in, andas ut, lugn och fin. Ni har ju bokat TRE ställen - ni behöver väl inte bestämma er precis nu heller!? :D

CoolJen:
    Är SÅ avis på dig!! Du måste berätta ALLT när du kommer tillbaks!! Vill oxå resa!!!

lovekitten:
    Stadshuset låter ju ur-tjusigt!! Bilder från balen, tack! :D

AALF:
    Jag har redan frågat mina systrar om de vill vara tärnor, och de blev jätteglada! :)

Tilde-76:
    Försvinn inte härifrån! Det är bra att ha flera att bolla idéer med, även om du själv vill lägga planerandet lite på is.
    Vi tar det väldigt lugnt just nu, och ägnar knappt någon tid alls åt bröllopsfunderingar (inte ens jag, tro det eller ej!). BT-träffen var därför en skön liten ventil, men nu känns det som om jag lättat på locket så att det räcker rätt bra fram till 9/7. :D Fast jag kommer vara här inne ändå ständigt å jämt.

I övrigt så är jag precis tillbaks från en liten Silja-kryssning som vi fick i förlovningspresent av ett par kompisar, så vi har bubblat och haft det mysigt i ett dygn - fick t.o.m massage. Mmmmm! Magen mår bättre - höll mig till yoghurt och vatten hela resan. :)

• Marisha-69

AALF:
    Jag ska ha mina döttrar som tärnor och dom är förstås tillfrågade redan, men jag saknar att inte ha en utomstående tärna för då hade jag använt henne till allt det jag använder er här på tråden till och ja, jag hade frågat redan.

Jeppson: Den Sarah klänningen är också en av mina favoriter.
    Om jag har möjlighet så kommer jag gärna med den 9/7 , fast jag hoppar gärna sushin om det är ok!?
    Min mail: mia---@telia.com

• Tilde-76

Hej hej...

Jeppson:
    Jag försvinner garanterat inte härifrån
    Tvångsmässigt beteende att gå in och kika på den här sidan varje dag...

AALF:
    Jag har frågat mina två tärnor, min bästa vän och min lillasyster. Min blivande har frågat sin bästa kompis om han vill vara best man oxå. Sen har vi spikat vilka som ska vara toastmaster och madame. Den enda jag inte frågat är vår lilla näbb men hon fattar inte så mycket än.. fyller 1 år snart.

Vi kommer att ha ett barnfritt bröllop, i så stor utsträckning som det är möjligt. Hur har ni resonerat kring det?? Är ju ofta ett lite känsligt ämne...

Vi kommer iaf troligtvis inte skriva något särskilt i inbjudan om det... bjuder nog bara in föräldrarna och sen så känner vi de som har barn så pass väl att vi kommer att diskutera med dem hur vi löser det. Eftersom de reser en bit för att ta sig till vårt bröllop så kan man inte hindra dom från att ta med sin 1-åring (som de flesta kommer att ha..)
    Vi ska försöka få en barnvakt under kvällen så jag tror det löser sig utan problem.

• Fru Frö

Hej alla brudar!

Jag har nyligen bokat bröllop, den 10 september 2005 kommer det att bli av!

Vad roligt att se att ni alla är så engagerade, precis när man bestämt sig så blir man ju helt uppslukad av det , inte sant?? Såg alldeles försent att ni bokat träff, (såg det samma kväll fast vid 22 tiden...) och nu är jag inne hela tiden!

Jag är 27 snart 28 och min M2B är något yngre... :) närmare bestämt 26. Det känns tidigt att gifta sig i min krets, men för mig känns det ändå helt rätt...

• AALF

Tjejor,
    Ikväll ska jag iväg och prova klänning!!!!! Jag har hittat en klänning som söljs av en privatperson, ej använd pga att hon hittat en helt annan typ av klänning. Otroligt billig är den också. Vi får hoppas att den passar. Wish me luck!

• AALF

Godkväll,
    Jag har precis kommit tillbaka efter att ha provat klänningen i Södertälje. Och tro det eller ej mina kära "BT-systrar", jag köpte den!!!!!! Den satt som en smäck! Helt perfekt, bara en aningen lång, men det går ju lätt att justera. Den är hel (ej två delad som jag föreställt mig)med ett jätte vackert liv, med off-shoulder ärmar och en A-linje formad kjol. UNDERBAR! och lyssna på det här, jag betalade 2000:- kan ni fatta! Jag är så glad. Tänk så fort det gick. Och om jag mot förmodan skulle få för mig att köpa något princess rysh-pysh iknande med trumpet ärmar så kan jag ju bara sälja denna. Tänk vilken god tid vi är ute, skönt tycker jag, då slipper det bli stressigt mot slutet.
    //AALF

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??