• Jeppson

Finns det några augusti 2005-brudar här??

Hallå där, alla blivande brudar!

Är det någon mer än jag som har siktet inställt på augusti 2005?

Och har ni påbörjat planeringen än?

Själv är jag helt uppe i gasen, och skissar och listar i full fart. Vore kul att dela lite tips, idéer, nedräkning och nervositet med er!

/Jeppson

• Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??
  • AALF

Jeppson,

Jag är helt på din linje. Man får uppskatta det som erbjuds, men inte förvänta sig det.

Vad gäller andra bjuda in vänner vi knappt träffat tycker jag också är lite mysko, eller ganska mycket mysko. Det min svärmors bästa vänninna som hon betalar för.

Egentligen tycker jag att oavsett om det betalar för sig eller inte, så vill jag ha mina och min sambos gemensamma vänner. Vi vill ju ha en intim och personlig prägel på det hela och då föredrar vi förstås att bara våra närmaste vänner och familj närvarar. Men jag drar mig något för att skapa en konflikt med min blivande svärmor i ett sånt här tidigt stadium. De erbjöd ju sig att köpa all alkohol, så jag försöker svälja mina åsikter om detta. Men fortsätter dem så slår jag näven i bordet

• augusti2005

undrade just i en annan tråd om jag var konstig som satt här över ett år innan bröllopet, men inser nu att jag ju inte är ensam eftersom det finnas andra som gifter sig augusti 2005 som har 34 sidor att skriva om saken! kul tycker jag, mindre kul tycker pojkvännen!!

AALF: låter jättekonstigt att de bjudit in andra bara sådär!!! kommer ni att ha jättemånga gäster eller? skulle bli flyföbannad om det hände oss, då vi fått gallra ordentligt i listan för att få med de viktigaste...

• MinPrins

Hej tjejer!! Hoppas allt är bra med er!! ÄNTLIGEN hade jag en liten stund över att kika in här, har under ett par dagar haft så mycket att tiden inte räckt till och det är ju hur jobbigt som hellst att inte få sin dagliga dos av bröllops-snack med er! :0)

AALF, wow, GRATTIS till klänningen! Låter ju hur bra som hellst!! Som sagt, bilder eller live-visning är ett måste :0)

Jeppson, KUL med ballongflygning!!! Till och med jag som är höjdrädd skulle vilja flyga ballong, funderar på att ge det i 50-års present till mamma så kanske man kan få åka med ;0)

Välkomna hit augusti2005 och Soon to be!

Vad gäller hjälp inför bröllopet så har mina föräldrar erbjudit sig att hjälpa till en del ekonomiskt (vet dock inte hur mycket, men vi är glada och tacksamma för det vi får!), och de (mest mamma!)är relativt engagerade i att hjälpa oss välja kyrka och lokal vilket är välkommet. Min svärfar vet inget ännu, min M2b ska berätta om bröllopsplanerna om två veckor då han kommer till oss på besök! Lite nervöst faktiskt! Hans mamma kommer antagligen inte ens att bli bjuden på bröllopet då hon och min M2b inte haft ngn kontakt på c:a 5år, så därifrån får vi och vill inte ha någon hjälp. Kompisarna däremot är överlyckliga över att äntligen (vi är först ut av våra kompisar!) få planera ett bröllop, så de hjälper mer än gärna till med praktiska saker! KUL! :0)

Nä, nu måste jag fortsätta jobba, men ska försöka hinna in här en sväng ikväll igen... ;0)

Kram på er så länge!

• lovekitten

Hej Girrrls!

Har inte varit inne har på ett par jag men nu uppdaterat mig lite i vad som hänt i era liv.

AAlf: Grattis, gud vad kul att du hittat din klänning. Och 2000:- är ju ingenting.

Jeppson: Luftbalong låter toppen ...lite av en dröm faktiskt som jag har är att bli friad i just en ballong.

Augusti2005: du är inte onormal tycker jag...och om vi skulle vara det för att vi vill planera ett av våra livs vikigaste ögonblick och fest så är jag gärna onormal. dessutom är jag ju i gott sällskap! Fick fakstiskt en pik om det igår...av min M2B brors nya flickvän sen 4 månader. Men vad fasen alla är ju olika om hon vill ha en spontan bröllop uten större planering - fine. Men det är inte min cup of tea.

Jag har oxå gjort ett album..precis som ni andra! Kom på att det är toppen nu när M2B åker till Kosovo. han kan ju följa med lite i planeringe på så vis

här är mitt album om ni vill kolla
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/mcareliusen/my_photos

Jag är såååå kär i första brudbuketten.

KRAM!!

• lovekitten

Sorry för alla min felstavningar i inlägget ovan...lite stressad på jobbet. Vi ska flytta imorgon...så jag sitter här mitt bland alla flyttkartonger och röra.

• Paulaa

hej tjejer!

angående ekonomisk hjälp så är jag i samma situation som minprins, jag vet att mina föräldrar kommer hjälpa till för att de vill själva och man tar ju glatt emot alla bidrag. själva planeringen (som hittills inte varit så aktiv) står jag själv för just nu med många synpunkter från min sambo., men längre fram kommer jag säkert börja dra i mamma... mest för att jag vill ha med henne i min planering och för att vi har så kul tillsammans.

lovekitten,. fina bilder!!

kram på er!

• lovekitten

Jeppson: Förresten Tack för augusti blommorna! jag gillar riddarsporren och luktärterna.

Vad spännande att du blivit tillfrågad att hålla lite i din kompis bröllop! ja du har ju verkligen underlag för ideer! KUL! Du får berätta mer den 9:onde.

• Jeppson

lovekitten:
    Du har nog satt åtkomststatus på "private" istället för "public" för jag ser bara klänningarna. Som är jättefina by the way!

• lovekitten

Jeppson! du är en klippa...jag e inte riktigt en fena på detta med albumet ännu. Tack för hjälpen! Nu har jag ändrat så att ni kan se övriga bilder. Vad tycker ni om blommorna?
    En av mina favoriter är som sagt första buketten... den e så cool å fin

• Paulaa

jaa lovekitten nu fick man ju se alla bilder! den första buketten var verkligen häftig! jag gillar bukett nr 5.. tror jag har bestämt mej för en rund bukett med vita rosor och lite blad eller nåt som sticker ut.
    jepsson, va kul att du ska planera både ditt eget och din kompis bröllop!

Svar på tråden Finns det några augusti 2005-brudar här??