• Bröllopstokiig

Finns det någon i närheten av Märsta???

Det skulle vara kul att träffa flera blivande brudar. Det är inte lika kul att prata med kompisarna för dom är ju inte lika entusiastiska som jag.......

• Svar på tråden Finns det någon i närheten av Märsta???
  • angel79

Lena

Jag skulle bli jätteglad om du vill hjälpa mig med mina festprogram!!!!
    Dom är ju inte klara än på ett tag men jag kanske kan höra av mig till dig så fort dom är klara!!!
    Lena, du är en ÄNGEL!!!!!

• angel79

Ja just det, jag glömde berätta.......
    Vi var och hämtade ringarna igår!!!!
    Jättefina.........men,självklart så är det ju alltid något som strular. Jag skulle kolla gravyren, så att det står rätt namn och så ni vet, nej då har dom gjort gravyren upp och ner! Suck! Jag får hämta den någon gång under nästa vecka i stället.
    Annars så var den jättefin och Jörgens också och förlovningsringarna glänser som aldrig förr för dom blev ju putsade!!!!

• angel79

Nu har jag varit runt på olika banker och fixat lånelöfte m.m. Det är mycket man inte har så stor koll på, som pantbrev och lagfart. Jag hade inte en aning om hur mycket man betalar för sånt. Jag har aldrg varit så där jätte insatt i att köpa hus och hur alltgår till. När budgivningen sätter igång sen blir den på telefon då eller? Jag har noll koll!!!

• Åsa-25

Hur mycket fick ni lönelöfte på? Lagfarten och pantbrev måste man betala kontant, man får alltså inte låna till dem varför vet jag inte. Jag gissar på att Mäklaren antingen startar en typ av telefonkedja i morgon eller via mail så får man börja och buda. Spännande! :)

• Busig

lena> om du åker in på lördag följer jag jättegärna med... Då kan jag åka utan små busarna... Hör av dig...

• angel79

Ja precis Åsa. Lagfarten och pantbrevet hamnar på ca 40 000kr.
    Vad vi fick i lånelöfte ska jag kanske inte avslöja.....hihi
    Men vi tog inte på den högsta summan som vi får ta, det vet jag inte ens hur mycket det är, men några hundratusen över utgångsbudet tog vi iallafall.
    Är huset besiktat förresten? Jag tror att jag redan har frågat en gång??!! Annars så vill vi att det ska besiktas också för man vill ju inte köpa ett hus där allt måste göras om!!! Vi har en egen besiktningsman som vi tänkte ta dit annars bara så att man vet vad man ger sig in på!
    Har ni fixat lånelöfte och sånt eller?

• angel79

Åsa
    Det var tydligen visning på huset idag också. Var ni där?
    Jag tycker inte att det ska vara fler visningar nu för då blir det ju bara fler som är med och budar sen....inte bra.....
    Lasse skulle börja ringa runt i morgon förmiddag, hade inte fått något bud än.....

• Åsa-25

Jag vet inte om det är besiktigat eller inte men det kan man ju höra med Lasse om. Jag glömde faktiskt att fråga i går.
    Vi har inte varit på visningen idag.. jag tycker också att det räcker med folk nu :D
    Jag ser fram imot morgondagen :)

• angel79

Åsa
    Hur mycket kan ni tänka er att gå upp i pris då?
    Vi har diskuterat mycket fram och tillbaka om det, har inte riktigt bestämt oss än.

• Åsa-25

Godmorgon! :)
    ja du vi kan nog gå upp en bit.. hur mycket är jag inte helt säker på vi får se vart budgivningen börjar.. telefonen är laddad kan jag ju säga :D

Svar på tråden Finns det någon i närheten av Märsta???