Finns det någon i närheten av Märsta???
Det skulle vara kul att träffa flera blivande brudar. Det är inte lika kul att prata med kompisarna för dom är ju inte lika entusiastiska som jag.......
Det skulle vara kul att träffa flera blivande brudar. Det är inte lika kul att prata med kompisarna för dom är ju inte lika entusiastiska som jag.......
Ojsan.. klamp i klaveret. Men när stundar bröllopet då?
Fick precis veta att jag inte kan på söndag heller. Yngsta dottern ska sjunga med kören då så då måste jag delta och fota. Men vi kan väl ta flera träffar? nu blir det ju snart varmt och uteserveringarna lockar.
brud 29/5
helt ok... Fast vi har tydligen sett er ute på byn nån gång...
vi gifter oss en vecka efter er i Sigtuna Rådhus...
Synd om du inte kan på söndag... fast jag hoppas precis som du på att det kan bli fler träffar.
Tompa bara skrattar här hemma åt mig, börjar väl mer och mer likna en nervös brud tror jag...
:)
Jo det känner jag igen.. Perra och jag var och beställde ringar i går hos en guldsmed i Västerås. Jag var helpirrig och bara att få prova ringarna var en upplevelse tycker jag. Perra bara flinar åt mig och säger att det blir nog bra. hmm
Kul att ni gifter er veckan efter. Hur långt har ni hunnit i planeringen? Vi har en massa kvar fortfarande och jag har inte hittat någon klänning än. Avskyr dessa marängklänningar som finns.. vill ha något mera enkelt och stilrent.
/Lena
brud 29/5
har inte heller klänning än!!! *PANIK* och vi har inte hittat några ringar heller... Nackdelen är att vi inte har någon bil för vi har sett fina ringar men inte här i närheten...
Menyn är ganska klar, blir hemlagad buffé. Vinet är bestämt samt annan dricka. Jag har bestämt hur dukningen ska se ut.. ungefär i varje fall. Rådhus o lokal bokad.... Sen har jag inte fixat blommor och ingen fotograf. Tycker att fotograferna vi har frågat är så hutlöst dyra...*suck*
Men ändå känner jag mig stressad eftersom jag inte har koll på allt känns det som...
Hur går det för dig förutom klänningen??
Kramis
Vi har hyrt Orrgården här i Rosersberg, en gammal timmerkåk men det går ju alltid att pynta upp. Ringarna har vi beställt som sagt. Har beställt en guldring med en hjärtform som det vilar en diamant i. Hjärtformen går ner lite över min förlovningsring så jag fick lämna kvar den hos guldsmeden så de kan gröpa ur den lite för hjärtat. Låter kanske konstigt men det blir jättefint. Perras ring är bara slät som förlovningsringen men lite kraftigare. Här är en länk till guldsmeden jag träffade igår. Ringen med hjärta ligger med på sidan fast med lite större diamant i mitten www.vigsel.se/extra/
Här är en länk till deras första sida med
www.guldsmycken.com/
Våra ringar kommer att kosta 3500 tillsammans. Vi behövde ju inte några förlovningsringar så vi köpte bara vigselringarna.
Min pappa som är kock ska hjälpa mig med att göra en kall buffe. Det blir stora härliga smörgåstårtor och en massa kallskuret, smått o gott. Inget vin bestämt än eller tårta. Jag tänkte ta vita tunna gardinlängder och hänga upp i lokalen och sedan vita dukar på borden, blommor och ljus. Björkrisbåge i entren och kanske i hörnen.
Klänningen tänkte jag åka till stan och gå på Debenham (stavning?) för de ska visst ha en hel avdelning med brudkläder. Den ligger på kungsgatan tror jag. Måste köpa klänningar till mina döttrar med. Minstingen som fyller 9 ska få vara ringbärare, hon ska gå först med en liten kudde med våra ringar på.
Det är väl ungefär allt..
Kramiz från Lena
Just det.. fotografen.. Vi ska ha en kompis bror som är väldigt duktig på att fota. Gratis alltså.
När det gäller blommor så har jag haft som tema på vita tulpaner och gjorde inbjudningskorten med det. (är kontnär med så jag har handmålat tulpanerna själv) exempel på det finns på min hemsida, klicka på fliken kort m mm. Jag använde oxå handgjort papper som jag köpt i en konstnärshandel.
home.tiscali.se/lenastavlor
Vet inte riktigt vad jag ska ha för brudbukett men jag fundrar på antingen vita papegojtulpaner eller vita kallor. Beror lite på vad jag hittar för klänning.
Kommer säkert på mer som jag tänkt på men inte kommer på just nu.. Nu måste jag natta minstingen. Hörs senare.
/Lena
*SKRATT*
den sidan har vi tittat på många gånger... men som sagt, vi har ingen bil så det blir inget därifrån. Har varit nere på smycka och bett om kostnadsförslag på en ring som ser ut som våra förlovningsringar fast med tre rubiner som ser ut som ett hjärta.
Tycker verkligen att du ska åka till Debenhams, jag har varit där och de har jättefina klänningar. Ska dit och prova någon dag tänkte jag, fast utan barnen. De har fina näbbklänningar med. Våra pojkar (vi har varsin) har själva bett om att få bära ringarna på en kudde :) Sen vill de ha varsin blomma på skjortan precis som Tompa... De ska även få bestämma hur barnbordet ska se ut och hur det ska dukas. Det är jättehjälpsamma....
Kram
vad det gäller dina tavlor så har vi tittat på dem... det var där vi kom på vem du var...;)
Såg även att du säljer tavlor, kan vara att jag är intresserad av att köpa av dig...
Jo alla tavlor är till salu. Är de sålda så står det.. Jag målar även på beställning om man vill ha något särskilt motiv eller porträtt.
Ska upp till västerås och hämta ringarna i slutet av April, ni kanske vill följa med då om ni inte hittat något? De skickar även ringar mot postförskott om man hittar något hos dem så behöver man inte åka tillbaka. De var fantastiskt trevliga och hjälpsamma och hade många förslag på hur man kan göra ringar. De gör även om "gamla" ringar om man har någon egen hemma. De graverar och gör allting klart så det är bara att hämta.