• Äldre 10 Mar 12:00
    38368 visningar
    176 svar
    176
    38368

    Bröllopsformen 1.0

    Jaha ja.


    Den eviga frågan om att komma i form till dagen D såväl att gå ner lite till mycket. Frågan är om detta är en inspirationstråd eller en bekännelsetråd, för att träna vet man ju att man måste men att erkänna när man trycker en kaka i ansiktet istället för att gå på gymmet är väldigt effektivt sätt att motarbeta att man gör det igen.



    Så tråden handlar med andra ord inte bara om hur duktig man är som tränar utan snarare att erkänna när man inte gör det och hur man skall ändra på detta beteende.


    Givetvis kan man få skryta med resultat med, men framför allt berätta vad man missat och hur man gör för att undvika att göra det igen eller tips på hur man gjort för att inte stoppa fel saker i ansiktet på sig själv

    Såååå
    Vad gör du för att komma i form eller att hålla formen och framför allt hur ofta intelar du dig själv att det är ok att larva och frångå planeringen.


    Live free, ride free
  • Svar på tråden Bröllopsformen 1.0
  • Äldre 11 Mar 21:48
    #11

    Min första bekännelse:

    Skulle ha gått på promenad med en kompis idag men vi satte oss och åt varsin kebabtallrik istället. ajjabajja!! Får bli lite träning efter jobbet imorn istället.

    Bra tråd förresten! :)

  • Äldre 11 Mar 22:56
    #12

    Jag får väl ta och bekänna något jag med...
    Idag åt jag godis, fast jag inte ska eftersom jag går på viktklubb. Men det får vara okej, det är inte varje dag man får beskedet att företaget man jobbar på ska varsla 2200 personer. Och att man själv tillhör gruppen där 55 av 60 ska bort. 

    Imorgon laddar jag om med viktväktarnas heta nudelsoppa till lunch! ;) 

  • Äldre 12 Mar 08:35
    #13

    jag har faktiskt inget att bekänna just nu, var duktig pojke igår.


    Därför tänker jag tipsa lite igen på enkla relativt nyttiga enkla saker jag vet det finns miljoner bättre alternativ har själv vart hardcore med proteindrycker och gi osv osv, men det är lättare att tumma lite på det extrema och bara va lagom J


     


    På ICA och COOP finns det ?ojämna skivor? dvs spillbitar från olika saker, oftast från pålägg osv. Vanligast är koktskinka, rökt skinka, rökt kalkon och kallröktskinka (typ baconsmak) ibland finnsd et salami, hästkött mm men i alla fall, jag gör ibland på kvällen efter träningen en ?köttmacka? en grovbrödbit med olika sorters kött tärnat ovanpå (,med lösstekt ägg och lite ketchup, eller en klick dressing) det lilla fett och kolhydrater som finns behövs när man vart igång och resten är i stort sett rent kött utan fett eller något. Går på fem min och är gott, eller bara steka det med lite grönsaker och göra en pytt i panna av det..


     


    ELLER


    Ugnsomelette.


    1dl mjölk per 1 ägg
    tärnade ?ojämna skivor? bitar


    (man kan blanda i lök svamp osv med)


     


    Kryddor:


    Valfritt, örter är gott.


     


    Ugnen 200grader tills den rest sig och är genom ?kokt?? Stekt?


    Gott enkelt och nyttigt


    Live free, ride free
  • Äldre 12 Mar 08:39
    #14
    Linnen skrev 2015-03-11 22:56:01 följande:

    Jag får väl ta och bekänna något jag med...
    Idag åt jag godis, fast jag inte ska eftersom jag går på viktklubb. Men det får vara okej, det är inte varje dag man får beskedet att företaget man jobbar på ska varsla 2200 personer. Och att man själv tillhör gruppen där 55 av 60 ska bort. 

    Imorgon laddar jag om med viktväktarnas heta nudelsoppa till lunch! ;) 


    Ja men då får man, en gång ingen gång :)
    stark mat = God mat


    Virvlande skrev 2015-03-11 21:48:10 följande:

    Min första bekännelse:

    Skulle ha gått på promenad med en kompis idag men vi satte oss och åt varsin kebabtallrik istället. ajjabajja!! Får bli lite träning efter jobbet imorn istället.

    Bra tråd förresten! :)


    Inget gott med kebab i sthlm som tur är, de har inte västkustens kebabsås, bara deras jävla röda tomatsås eller vitlöksås. Det jag saknar mest med västkusten... kebabsåsen

    Vad skall du träna idag då?


    Live free, ride free
  • crs
    Äldre 12 Mar 08:47
    #15

    Jag tränade inte imorse, jag sov och beställde klänning istället. Och jag kommer inte gymma ikväll, för jag står inte ut med att vara på gymmet när det är så sjukt mycket folk där som det är på kvällarna. Meeen, jag kan köra ett kettlebellpass hemma i trädgården ikväll! Det blir premiär, vi har bara haft trädgård nu över vintern och varken jag eller sambon har varit pepp på att träna i snön. Men den är ju borta nu, så det är väl bara att köra :)

    Mitt bästa mattips: mandlar. Jag älskar mandlar! Perfekta att ha med sig som mellanmål osv. Jag brukar äta mandlar varje dag antingen som mellis på förmiddagen, eller som en del av min lunch. Det kräver ingen ansträngning alls att fixa dem, och man kan alltid ha med sig i väskan utan att de blir dåliga. 

    Ungsomelett brukar vi göra med! Men med ägg, grädde och ost, plus typ stekt kyckling och svamp eller bacon och broccoli eller vad som. Gott, enkelt och perfekt att göra i långpanna så man får lunchlådor! 

  • Äldre 12 Mar 09:18
    #16
    crs skrev 2015-03-12 08:47:33 följande:

    Jag tränade inte imorse, jag sov och beställde klänning istället. Och jag kommer inte gymma ikväll, för jag står inte ut med att vara på gymmet när det är så sjukt mycket folk där som det är på kvällarna. Meeen, jag kan köra ett kettlebellpass hemma i trädgården ikväll! Det blir premiär, vi har bara haft trädgård nu över vintern och varken jag eller sambon har varit pepp på att träna i snön. Men den är ju borta nu, så det är väl bara att köra :) 



    Du borde ringa min sambo... hon har ju kört kettlebells som en dåre förr. Men det finns inga vettiga pass i sthlm som inte kostar mer än de smakar så att säga, nu får hon köra gym med mig som hon halvogillar (klasserna går bra, pump, combat osv). Fast ikväll skall hon träna pole, sjukt grymt hur hon kan svinga runt den jävla stången
    Live free, ride free
  • Äldre 12 Mar 09:27
    #17

    Idag är det tänkt att jag ska fixa naglarna vid 12 och träna efter det. Kan inte heller träna när det är mkt folkl på gymmet. Dels finns det så få grejer, sen är det störigt med alla människor..jag är ingen peoples person så att säga haha

    Kul med recept!

    Mandlar är gott, men för att jag ska va nöjd krävs en påse och då är vi uppe i mååånga kalorier. Jag funkar bäst på matig-mat tyvärr.

    När jag jobba på ett ställe en gång var det en tjejsom alltid åt ett halvt paket keso och en tomat till lunch. Skulle aldrig i livet fixa det, stackarn.

    Jag åt lchf i höstas och det vr jätte gott och jag gick ner 3kg, men det sket sig när min kille hela tiden skulle ät sånt jag inte fick. Jag gv efter till slut. Hade han också gett det en chans skulle det vara lättare men jag har inte den disciplinen som krävs att gör det själv, och jag älskar kolhydrter. Mmmm pasta... Dock blir jag tjock bara jag ser pasta. Han med. Så nu har vibestämt oss att from nästa vecka så äter vi mer Gi/lchf. Inte så extremt strickt lchf men tillräckligt för att det göra gott. Ehrm....och tränar 3ggr i v. Hehe

  • Äldre 12 Mar 09:51
    #18
    augusti skrev 2015-03-12 09:27:54 följande:

    Idag är det tänkt att jag ska fixa naglarna vid 12 och träna efter det. Kan inte heller träna när det är mkt folkl på gymmet. Dels finns det så få grejer, sen är det störigt med alla människor..jag är ingen peoples person så att säga haha

    Kul med recept!

    Mandlar är gott, men för att jag ska va nöjd krävs en påse och då är vi uppe i mååånga kalorier. Jag funkar bäst på matig-mat tyvärr.

    När jag jobba på ett ställe en gång var det en tjejsom alltid åt ett halvt paket keso och en tomat till lunch. Skulle aldrig i livet fixa det, stackarn.

    Jag åt lchf i höstas och det vr jätte gott och jag gick ner 3kg, men det sket sig när min kille hela tiden skulle ät sånt jag inte fick. Jag gv efter till slut. Hade han också gett det en chans skulle det vara lättare men jag har inte den disciplinen som krävs att gör det själv, och jag älskar kolhydrter. Mmmm pasta... Dock blir jag tjock bara jag ser pasta. Han med. Så nu har vibestämt oss att from nästa vecka så äter vi mer Gi/lchf. Inte så extremt strickt lchf men tillräckligt för att det göra gott. Ehrm....och tränar 3ggr i v. Hehe


    GI är sååååå mycket bättre än LCHF för då får du äta kolhydrater bara det är långsamma, endel pasta går faktiskt bra, finns ju pasta som är utan gluten, den är mycket bättre än vanlig pasta tex. Men att blanda LCHF med Gi kommer bli kattastrof, för då kommer kolhydraterna från GI att få fettet i LCHF att lägga sig på kroppen, så kombinera dem INTE. Kör man LCHF så måste man va strikt LCHF annars är det omvänd effekt.


     


    Jag är som ni, blir tjock av att köra närmare än 100m av MC-donalds, MEN jag har en ätardag. DVS jag håller mig till strikt diet på vardagar (i princip GI med så lite kolisar som möjligt) och sedan har jag en ätardag där jag trycker i mig så mycket gott att jag inte vill se mat på en vecka, dvs till nästa ätardag


    Live free, ride free
  • Äldre 12 Mar 10:12
    #19
    Nightrod skrev 2015-03-12 09:51:58 följande:

    GI är sååååå mycket bättre än LCHF för då får du äta kolhydrater bara det är långsamma, endel pasta går faktiskt bra, finns ju pasta som är utan gluten, den är mycket bättre än vanlig pasta tex. Men att blanda LCHF med Gi kommer bli kattastrof, för då kommer kolhydraterna från GI att få fettet i LCHF att lägga sig på kroppen, så kombinera dem INTE. Kör man LCHF så måste man va strikt LCHF annars är det omvänd effekt.

     

    Jag är som ni, blir tjock av att köra närmare än 100m av MC-donalds, MEN jag har en ätardag. DVS jag håller mig till strikt diet på vardagar (i princip GI med så lite kolisar som möjligt) och sedan har jag en ätardag där jag trycker i mig så mycket gott att jag inte vill se mat på en vecka, dvs till nästa ätardag


    Jaa asså jag tänkte mig snarare en... Low/medium carb, medium fat diet typ lmcmf haha

    Gi är bra, har testat detockså, men gick inte ned lika bra på det som lchf. Jag skulleinte orka det som livsstil men ett tag och sedan gå över till mer gi.

    Ätrdag är bra för min kille, men för mig funkar det inte så vr, det triggar igång sötsuget, eller brödsuget snarare, så att dagarna efter blir jobbiga så jag får helt enkelt skaffa mig disciplin istället :)
  • crs
    Äldre 12 Mar 10:27
    #20

    Jag håller med om det här med ätardag, det funkar inte alls för mig. Samma som för augusti, det bara triggar igång och gör dagarna efter jävliga. Bättre då att tillåta mig lite ibland, inte ofta, och däremellan hantera sug på andra sätt. För mig är te (med mjölk) och fun light schyst! 

    Jag tycker det här med mängden mat är lite knepigt med. Eller inte egentligen, men att matcha min inställning till mat med mina träningsmål. Typ när jag kör ett träningsprogram som är specifikt för att bli starkare, nog fan vet jag att jag också måste äta för att lägga på muskler och styrka. Men svårt att koppla bort den där nästan inbyggda känslan av att mat är liksom dåligt, eller iaf att mycket mat är dåligt. Jag har kört lchf så länge med så jag får sjukt dåligt samvete bara jag äter en macka, är så himla inkörd i att kolhydrater är dåligt, trots att jag på det rationella planer vet att kolhydrater kan vara toppen. 
    Fast nu vet jag inte om jag kör lchf längre, snarare low carb, high protein. Men jag gillar att äta fett också, för att jag då inte alls behöver äta lika mycket för att bli nöjd. 

    Min typiska lunch är sådär 05-1 dl mandlar och en lchp-bar, ibland en en proteinshake med. Mycket för att jag hatar att släpa på lunchlådor, det tar så mycket plats och kräver förberedelse. Är jag hemma över lunch så brukar jag laga omelett istället. 

Svar på tråden Bröllopsformen 1.0