• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • amerika
    annapia skrev 2013-04-12 22:34:27 följande:
    Herregud det är nästan bara en månad kvar.
    Undrar lite hur det känns att vara nygift och om jag kommer att sakna just den här känslan inför att just gifta mig........
    Nästan exakt en månad Glad förstår att det börjar kännas pirrigt.....

Som jag minns det så var det en häftigare känsla att vara fru än att planera. Så det är väl den känslan jag ser mest fram emot, faktiskt.
  • fiffi71

vad roligt att det är flera som ska gifta samma datum som mig! hur långt har ni kommit i planeringen? själv så har vi koll på det mesta.

• mirran2

Det går inte en dag utan att jag tänker på bröllopet, ändå är det över 1 år kvar.

Fast kyrkan är bokad och vi har gjort en "bröllopsbok" där vi skriver ner allt från tankar till ideér även lite om våra känslor på vägen.

• amerika
    mirran2 skrev 2013-04-13 07:28:54 följande:
    Det går inte en dag utan att jag tänker på bröllopet, ändå är det över 1 år kvar.

Fast kyrkan är bokad och vi har gjort en "bröllopsbok" där vi skriver ner allt från tankar till ideér även lite om våra känslor på vägen. 
    Ja, jag tänker oxå mycket på det och liksom njuter av att inte känna mig stressad och fortfarande kunna ändra mig och vara velig och obeslutsam som jag ofta är. Så mina tankar rör sig över stora kontraster än så länge.
  • annapia

Fick ikväll ett mail av henne jag bokat make-up och håruppsättning av. Hon måste tyvärr avboka tiden av familjeskäl så nu måste jag boka någon annan. Jättesynd då hon hade så fina rekomendationer.Tur att det ändå är en månad kvar så jag hoppas innerligt att det ska ordna sig. Har redan ikväll skickat ur att par mail med förfrågningar och önskar snabba svar. Vill så gärna se lite mer fotogenic ut än vad jag klarar av att fixa själv. Dessutom är det så roligt att vara extra vacker denna dag med professionell make-up och tjusig håruppsättning.

Blir lite stressad......

• amerika
    annapia skrev 2013-04-14 00:26:46 följande:

Fick ikväll ett mail av henne jag bokat make-up och håruppsättning av. Hon måste tyvärr avboka tiden av familjeskäl så nu måste jag boka någon annan..

Svårt att ordna sånt på distans oxå! Kunde hon rekommendera någon istället för sig själv?
  • annapia

Det borde ordna sig. Hon rekomenderade en brittisk tjej som hon känner samt att svenska kyrkan har några tips på sin hemsida. Hoppas att någon är ledig just den eftermiddagen bara. Det är dock en ganska stor stad så det borde inte vara några svårigheter att hitta någon men som du säger det är krångligare på distans. Jag har skickat ut tre förfrågningar så hoppas nu på napp. Får jag inte napp via dessa så kanske hotellet eller de lokala reseledarna kan hjälpa till med förmedling. Men jag är lite otålig, vill veta NU....

Mulet ute idag med fast de lovade sol. Tänkte grunda solbrännan lite, vill inte se nysolad ut med risk för att bli lite bränd till den stora dagen. Cool

• amerika

annapia: det blir kanske lättare att fixa med på en vardag när folk jobbar så kan du få svaren direkt. Men det är väl klart att du inte vill ha nåt strul nu. Sol, ja idag var det skönt ute. Första promenaden utan mössa o vantar, förut har det blåst så jäkla kallt. Men nu kommer våren! Jag säger att det är min fästman som kommer med den, snart är han här!! 😃

• Allis

Vi har också bröllopsbok, det hade blivit stört omöjligt att hålla koll på allt annars. I den har jag tejpat in visitkort från alla intressanta personer vi träffat som t.ex. vem som sålde den där uuuuurgoda rökta hjorten, vem som gjorde skojiga caketoppers av marsipan osv.<br>Ett hot tips är att åka runt på lokala marknader för att få fler idéer kring mat (om man nu ska göra den själv).   I dag skulle vi ut och kolla vars man kan hitta mossa (inte det lättaste i skånska skogar) men det slutade med att vi hamnade på våffelstuga istället haha. 

• robbsuss1

mindre än 2 veckor kvar för oss nu.
    ska försöka pussla ihop en bordsplacering i veckan Obestämd det blir inte det lättaste.
    vi har iaf bestämt oss för att inte vara traditionella med föräldrar vid honörsbordet.
    Bara vi två vid huvudbordet och de andra vid 2 st långbord (U form).

Ska hämta ringar i slutet av veckan, det höll på o bli galet.
    Vi missade att guldsmeden hade semesterstäng i en månad precis när vi skulle beställa.
    Men tur är han snabb o de fixade sig med en hel vecka til godoGlad. Hoppas bara de passar bra på fingret nu bara.

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.