• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • spontan bruden

Här har ni mej;) inte fyllda 40 men med 19 år sedan förlovning o inget traditionellt bröllop alls, får jag panik i dom andra trådarna. Vi har i alla år skämtat om att pysa till Vegas. Nu var de ju det här med att inte krångla till saker o ting utan vara lite smidig! Vips hittade jag en svensk frisör i Los Angeles med en dotter som sminkar och vars fru jobbar på Svenska Kyrkan. Det i sin tur gör att man inte behöver mer papper än i Sverige. Så LA får det bli. 1 Juli är datumet och ska försöka o styra upp kläder innan vi åker (Känns lite stirrigt o stimma runt där o leta) frisör bokad och mat trillar vi in där vi tycker det passar. BT överlag är lite hysteriskt men blev väldigt glad när jag hittade denna tråden. Eftersom vi smiter iväg i smyg har jag ju Ingen att bolla med, men när dom som gifter sig 2014 har panik över vad dom ska ha i sina toalett-korgar ( nytt begrepp för mej) Blir jag lite stressad. Här verkar dock alla vara lite mer sansade så jag hoppas att det är OK att jag hänger här Trots min ringa ålder på 37😃

• annapia
    spontan bruden Välkommen du mogna 37 åring. Härligt med en till utlandsvigsel. Jag reser om fyra veckor. Det mesta är klart. Fick lite kalla fötter när sminkösen/hårstylisten var tvungen at avboka men nu har det förhoppningsvis ordnat sig. Åker ni också på tu man hand?
  • Allis

Tack :) klart jag kan. Vi gifter oss f.ö 10 augusti och listan ovan börjar kännas litegrand som bf-listan när jag väntade sonen moahahahaha.

Det är kul det här med att planera och leta nya, skojiga idéer. Vi hade en solklar idé från början och den har väl ähum ändrats rätt många gånger vid det här laget.....

En helt annan fråga, den snygga kropp jag hade för tjugo år sedan är ett minne blott. Okej att man inte kan göra så mycket åt lösfladderöverarmar men lite justa hålla-in-fläsk-underkläder, var hittar man egentligen dem??? På Change, där jag annars handlar mycket underkläder, tycker jag att modellerna är helt värdelösa. Sen var jag på Lindex tror jag och där kändes det som om de bara funkade halvvägs, bidde det inte fettvalk på ryggen så skar de in i benen. Kanske lättare att helt enkelt ändra klänningsmodell?

• trixie71
    Allis skrev 2013-04-16 18:59:52 följande:
    En helt annan fråga, den snygga kropp jag hade för tjugo år sedan är ett minne blott. Okej att man inte kan göra så mycket åt lösfladderöverarmar men lite justa hålla-in-fläsk-underkläder, var hittar man egentligen dem??? På Change, där jag annars handlar mycket underkläder, tycker jag att modellerna är helt värdelösa. Sen var jag på Lindex tror jag och där kändes det som om de bara funkade halvvägs, bidde det inte fettvalk på ryggen så skar de in i benen. Kanske lättare att helt enkelt ändra klänningsmodell?
    Jag har beställt från Ellos o de funkar jättebra, men annars skulle jag nog rekomendera Twilfit :)
  • Annica70

spontan bruden och annapia:

Var roligt att gifta sig utomlands

annapia: vart någonstans ska ni gifta er?

• annapia

Här kommer en bild på mina fina skor som jag ska ha. Sätt GÄRNA in bilder på er outfitt mm kring bröllopet. Det är så tilltalande med all inspiration.

Annika70: Vi viger oss i Palma i Svenska kyrkan där.

trixie71: Jag köpte underkläder från DKNY. (aldrig köpt underkläder från det märket förrut men det satt perfekt på mig) Bh som går att ha straples samt mjuk korsett med axelband som går upp över bh:n och tillhörande trosor. Mycket snyggt och fräscht. Sitter perfekt under klänningen och är bekvämt

• amerika
    annapia: vilka snygga skor!! Jag önskar verkligen att jag kunde gå i så höga klackar, jag tycker det är skitsnyggt!!

spontan bruden: kul att du hittade hit!! Jag höll oxå på att dö när jag insåg vad ett toalett-kit var för något, jag hade tänkt mig nånting heeeeeelt annat när jag bara läste rubriken!

Jag känner att brudparen verkligen slår knut på sig själva för att inte det ska finnas möjlighet till en sekunds lugn stund för gästerna: mingel, lekar, uppassning, skjutsande hit och dit, liveband, inhyrd dj.... vad hände med vuxna människor och eget ansvar?? Tackar man ja till att gå på ett bröllop får man väl som gäst själv bidra till att det blir trevligt och socialt. Självklart ska bordsplaceringen vara genomtänkt men förutom det så har man ju inte roligare än man gör sig. Tråkigt att många brudar känner sig så stressade över det där. Tror att de tappar bort sig själva mitt i alltihop.

Nu är det läggdax, det var en lååååång arbetsdag idag, kom hem strax innan 21 (jobbar kontorstid men så blir det ibland!) Imorgon kommer min älskade man tillbaka från sitt hemland där han har varit i 2½ månad - oj vad vi längtar efter varandra! Men nu är det ju bara en dag kvar..... Hjärta Skrattande
  • Allis

Jättesnygga skor, jag hade klarat av ungefär en halvmeter innan jag trillat raklång över tårtan :).

Här körde vi den säkra stilen och gick på dansskor med inte fullt så höga klackar men jag har tänkt att kunna ha dem en längre stund iallafall. Sen älskar jag att gå barfota så det är ju bara en tidsfråga innan de åker av ändå....

Frågade just min sambo om han visste vad ett toalett-kit var i bröllopssammanhang. Han gissade på inramade bilder på hjärtan i badrummen hahahahaha, åh vilken söt man jag har. Fast plåster är en himla bra idé, vi har en större uppsättning barn och slår sig kommer de garanterat att göra och då är ju plåster så bra att ha. Bara för känslan att bli lite ompysslad liksom.

• Annica70

annapia: vilka snygga skor. Jag har inte hittat mina skor ännu. Skulle kunna tänka mig skor i äppelgrönt...

Älskar grönt

Funderar på att ha ett par skor att gifta mig i och senare ta på sig ett par skönare som jag kan dansa i utan att se ut som jag håller på att ramla omkull hela tiden ..

• Annica70

Dum fråga men vad har man i toalett kitten :-/

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.