• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • robbsuss1

Vad har ni andra valt eller tänk för sorts ringar, klänning och brudbukett? nyfiken Flört
    Klänning har jag visat, buketten är den som är min profilbild och ringarna vi valde är dessa.
    Vi tog varsin extra ring förutom våra förlovningsringar, vilka är vanliga släta rödguldsringar.
  • trixie71
    fiffi71 skrev 2013-04-12 23:12:25 följande:
    vad roligt att det är flera som ska gifta samma datum som mig! hur långt har ni kommit i planeringen? själv så har vi koll på det mesta.
    Jag tycker också att vi har koll på det mesta, men när jag ska berätta för någon så upptäcker jag snabbt att mitt "ha koll" innebär att vi har en tanke kring en detalj, tex maten, men vi har inget spikat hahahaha.
    Det känns som om tiden rinner iväg nu, vilket mina supertrevliga kollegor mer än gärna påminner mig om var o varannan dag :)

Det som är absolut, definitivt klappat o klart är iallafall:
    -klänning och kostym inkl. skor
    -ringar
    -kyrkan och prästen
    -bygdegården där vi ska vara är bokad, men vi har inte kunnat komma in o kolla upp allt än pga all snö......
    -brudskålen (glas och dryck)
    -hindersprövningen

Så nån sorts bröllop blir det ju, bara "lite detaljer" kvar att fixa Flört
  • Allis

Jag ska sy en grå sidenklänning och nunotova en slags bolero/poncho med långa, långa ärmar. Den blir vinröd.<br>Buketten består av en mängd kluriga pappersblommor i vinröda och gråsvarta nyanser, har inte bestämt hur jag ska binda ihop den men vi har ormhassel i trädgården så den måste ju in på något sätt.<br>Ringarna är ärvda, ena behåller jag inskriptionen i och den andra har fått ny. Gamla, fina 23k ringar som passar fint till förlovningsringen som hamnar i mitten. Den är också i rött guld men ganska bred och mönstrad som en krater.<br>Det är roligt det här med ringar, klänningar och buketter. Allt går det mode i och åttiotalsklänningarna med sina GIGANTISKA flufföverdelar har numer liksom trillat ner :). Nu är överdelarna släta och nästan alla klänningar verkar vara axelbandslösa medan själva kjolarna får stå för fluffet :).         

• robbsuss1
    Allis skrev 2013-04-15 09:36:53 följande:
    Jag ska sy en grå sidenklänning och nunotova en slags bolero/poncho med långa, långa ärmar. Den blir vinröd.<br>Buketten består av en mängd kluriga pappersblommor i vinröda och gråsvarta nyanser, har inte bestämt hur jag ska binda ihop den men vi har ormhassel i trädgården så den måste ju in på något sätt.<br>Ringarna är ärvda, ena behåller jag inskriptionen i och den andra har fått ny. Gamla, fina 23k ringar som passar fint till förlovningsringen som hamnar i mitten. Den är också i rött guld men ganska bred och mönstrad som en krater.<br>Det är roligt det här med ringar, klänningar och buketter. Allt går det mode i och åttiotalsklänningarna med sina GIGANTISKA flufföverdelar har numer liksom trillat ner :). Nu är överdelarna släta och nästan alla klänningar verkar vara axelbandslösa medan själva kjolarna får stå för fluffet :).         
    låter ju fantastiskt spännande och fint. Vad kul med något helt eget. 
    Vore kul o få se bilder sen? (när är det dags? ser dig inte i listan)
  • robbsuss1

fast man är äldre nu och (förhoppningsvis) mer sansad, tycker jag det är jättekul att se vad andra ska ha för klänningar och tillbehör 
    lite får man väl frossa?Glad

• Annica70
    trixie71 skrev 2013-04-15 08:55:20 följande:
    Jag tycker också att vi har koll på det mesta, men när jag ska berätta för någon så upptäcker jag snabbt att mitt "ha koll" innebär att vi har en tanke kring en detalj, tex maten, men vi har inget spikat hahahaha.
    Det känns som om tiden rinner iväg nu, vilket mina supertrevliga kollegor mer än gärna påminner mig om var o varannan dag :)

Det som är absolut, definitivt klappat o klart är iallafall:
    -klänning och kostym inkl. skor
    -ringar
    -kyrkan och prästen
    -bygdegården där vi ska vara är bokad, men vi har inte kunnat komma in o kolla upp allt än pga all snö......
    -brudskålen (glas och dryck)
    -hindersprövningen

Så nån sorts bröllop blir det ju, bara "lite detaljer" kvar att fixa Flört

Jag tykcer oxå att det känns som jag har koll på det mesta.. men kanske får kolla igenom det en gång till

Vill inte missa något. Jag har med det som du har skrivit ovan..

Sen har jag klart.

-mat

-all dryck

-hur dukningen ska se ut ( placeringskort mm)

-vigselprogram och festprogram

-dekorationerna

det är vad jag kommer på nu

• amerika
    Allis skrev 2013-04-15 09:36:53 följande:    
    Din klänning låter jä'ttefin, den ser man gärna en bild på sedan när den är klar!
    robbsuss1 skrev 2013-04-15 10:29:50 följande:
    lite får man väl frossa?Glad
    Självklart! Varför hänger vi annars här??!! Tungan ute
  • annapia

Allis: Vilken helt underbar personlig klänning för att inte nämna brudbuketten. Kreativ ser du ut att vara. Lägg mer än gärna ut dem på bild när de blir klara. Det är så härligt med all denna inspiration. Vi mogna brudar kanske vågar ta ut svängarna lite mer. Känns som vi inte är bundna vid så mycket måsten.

Blir lite full i skratt när jag läser "man gifter sig bara en gång" och då måste..... etc, i väldigt många trådar. Då har de inte hittat oss här. Skrattande. Lyckligare än någonsin! Hjärta

• amerika
    annapia skrev 2013-04-15 20:34:44 följande:

Blir lite full i skratt när jag läser "man gifter sig bara en gång" och då måste..... etc, i väldigt många trådar. Då har de inte hittat oss här. Skrattande. Lyckligare än någonsin! Hjärta

Jag har oxå tänkt på det. Fast å andra sidan så hade jag ju inte tänkt att gifta mig nån mer gång än den där första men livet ville annorlunda.... Jag är inte bitter och ångrar mig inte. Skulle inte vilja vara utan den erfarenheten heller.
    Är bara tacksam för att mina barn har en bra pappa och att jag själv funnit en lycka jag inte trodde fanns Skrattande Hjärta
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.