• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • trixie71

Välkommen hit fiffi71 :)
    O va roligt att vi har samma datum :)

• annapia

Vet någon klok kvinna här hur jag uppdaterar våra datum i trådstarten? När jag ska skriver under uppdatera så blir det som ett nytt inlägg högst upp. Jag skulle vilja ha oss i kronologisk ordning, alltså uppdaterna det inlägg som redan finns. Har skrivit till forumvärden men har inte fått svar än. Kanske finns det någon kunnig person i tråden?

• amerika

Välkomna hit nya brudar!! Glad
    Kul att få följa er alla fram till den Stora Dagen.

Själv har jag ju rätt lång tid kvar men planeringsmänniska som jag är så har jag svårt att låta bli att sätta tänderna i det här. När jag gifte mig förra gången för 18 år sedan, fanns ju inga sådana här forum - hur klarade man av det??? Jag minns att toastmastrarna som skrev vårt festhäfte skrev som en "kul grej" att jag och min dåvarande hade mobiltelefon (en, som vi delade på...) 

annapia du frågade om min blivandes familj kommer till vigseln. Ja, vi hoppas det. De har typ aldrig rest utomlands så det är en stor grej för dem. Vi får väl hjälpa dem lite både med pengar och att boka flygbiljetter osv. Men det orkar jag inte riktigt tänka på nu....

Just nu är jag mest fokuserad på att min älskling kommer hem om fem dagar och tre timmar.... Hjärta  så nästa fredag, har vi fredagsmyset tillsammans Tungan ute

• junice
    annapia skrev 2013-04-11 15:31:09 följande:
    Jag skriver en lista i trådstarten på när vi ska viga oss. Ni som inte redan annonserat ut när det blir får gärna höra av er med datum så kan jag lägga in det. Det blir på så sätt enklare att hålla lite ordning på oss mogna, trygga och härliga blivande brudar.
    Den stora dagen för oss är 10:e augusti. Läängtar..men ändå känner man sig lätt stressad att tiden går så fort och det finns saker ännu som ej är planerade.. men som ni redan nämnt det löser sig, det behöver ej vara perfektperfekt  ;)

Jag har förstått att ni (de flesta ?) har barn. För mig lutar det åt att inte ha brudtärnor, utan ha mina döttrarsom det..
    Hur gör ni?

• amerika
    annapia skrev 2013-04-12 18:14:57 följande:
    Vet någon klok kvinna här hur jag uppdaterar våra datum i trådstarten? När jag ska skriver under uppdatera så blir det som ett nytt inlägg högst upp. Jag skulle vilja ha oss i kronologisk ordning, alltså uppdaterna det inlägg som redan finns. Har skrivit till forumvärden men har inte fått svar än. Kanske finns det någon kunnig person i tråden?
    Tror att du måste skriva om listan och göra som ett tillägg, det går nog inte att redigera i det redan skrivna.
  • mirran2

Här är en tjej till, gifter mig 20/6- 2014 (Midsommarafton) både jag och mmtb gifter oss för 2:a gången.

Låter "tonårsaktigt" men ingen av oss har känt så här tidigare, tror att det beror på att man har en annan erfarenhet av livet än vad man hade som ung och naiv faktiskt.

Jag är 45 och han 43

Så  Amerika det finns fler inför 2014

• amerika
    mirran2 skrev 2013-04-12 20:01:57 följande:
    Här är en tjej till, gifter mig 20/6- 2014 (Midsommarafton) både jag och mmtb gifter oss för 2:a gången.

Låter "tonårsaktigt" men ingen av oss har känt så här tidigare, tror att det beror på att man har en annan erfarenhet av livet än vad man hade som ung och naiv faktiskt.

Jag är 45 och han 43

Så  Amerika det finns fler inför 2014
    Skrattande
  • trixie71
    junice skrev 2013-04-12 19:41:07 följande:
    Jag har förstått att ni (de flesta ?) har barn. För mig lutar det åt att inte ha brudtärnor, utan ha mina döttrarsom det..
    Hur gör ni?

Mina döttrar, som är 10 och 16, kommer att vara tärnor :)
  • amerika
    junice skrev 2013-04-12 19:41:07 följande:
    Hur gör ni?
    Jag kommer inte heller att någon tärna. Min allra bästa väninna är änka. Det känns fel att ha henne som tärna. Men hon och en kompis till är med mig som bollplank och festfixare och idésprutor och allt det där, samt som värdinnor under själva dagen, det räcker för mig.

Om mina söner vill vara med i brudföljet, så blir det givetvis så. Jag ska fråga dem. Tvivlar på att 14-åringen (som han kommer vara då) är intresserad, men den yngre som då är 10 gillar rampljuset lite mer. Vi får se.

Hade jag haft döttrar hade jag gärna haft dem som tärnor.
  • annapia

Herregud det är nästan bara en månad kvar. Känns som en evighet sedan vi började planera och boka inför detta. Ändå började vi "bara" för sex månader sedan medan många är ute i betydligt mer god tid. Nu är vårt lilla bröllop bara en liten vigsel med lyxig insramning men den känns ändå så otroligt betydelsefull. Börjar faktiskt bli lite otålig då nästan allt är klart. Endast några smådetaljer ska inhandlas till resan. Det är så mycket förväntningar på just denna dagen medan jag samtidigt tar det med ro. Det är VÅR dag och den blir vad vill göra den till. Undrar lite hur det känns att vara nygift och om jag kommer att sakna just den här känslan inför att just gifta mig........

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.