• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • Annica70

Vi ska ha en tärna det ska vara min sambos dotter och min dotter ska sjunga under vigseln. Min sambos syster är värdinna och hjälper oss rätt mycket.

Möhippa hade varit jätteroligt men vågar inte hoppas på det. Men tror inte det blir någon .. Men min bröllopsdag kommer att bli underbar.

Vad ska ni ha för musik under vigseln? Vi gifter oss i trädgården och ska ha:

Ingångsmusik: Brudmarsch från Delsbo

Solosång: 2 låtar,,, " Du är allt" med Sonja Allden och "Utan dina andetag" med Kent

Psalm: " Tänk att få vakna"

Vi ska inte ha någon utgångsmusik, vi kommer att avsluta framme med att prästen säger några fina ord.

Hur gör ni ?

• Larssons

Tjohoo! Här är en avslappnad och lycklig mogen kvinna till Glad! Både jag och min m2b blir 44 i år. Vi har precis som många andra här, barn sedan tidigare och är glada och nöjda med dom - nu är det VI som gäller Flört. Jag har varit gift tidigare, det var så länge sedan att det känns som ett annat liv! Min m2b har varit sambo och förlovad men inte gift. När han friade kände jag att jag inte ville ha en marängbakelse, kanske tom inte ens en vit klänning. Ville ge honom ett riktigt bröllop, men kände oxå att det på nåt sätt kändes lite "töntigt" att planera ett sådant i "vår ålder". När tanken landat och blivit allvar på riktigt, känns det nu annorlunda, det ska bli UNDERBART och jag längtar verkligen till den 25/5 när vi två ska bli ett. Det blir en Ivoryfärgad klänning, ganska enkel förresten... och jag kommer att se ut som en "riktig" brud Hjärta

• trixie71

Ännu en :)
    Jag och sambon är båda 42 o vi gifter oss i maj :)
    Ingen av oss har varit gift förut, så allt är nytt o pirrigt o nervöst.
    Jag har varit sambo förr o har 2 underbara döttrar som ska vara tärnor vid bröllopet, sambon har inga barn o vi kommer inte att få några gemensamma heller.
    Vi har varit tillsammans i 7 år, så han har varit delaktig i tjejernas uppväxt i allra högsta grad o de har en jättefin relation till varandra. Barnens far och jag har en bra relation, likaså sambon o han - inga konstigheter där :)
    Han är faktiskt bjuden på bröllopet också, eftersom det känns naturligt för oss alla att han är med på våran dag. Vad andra må tycka o tänka om det bryr vi oss inte om.

Vi gifter oss i kyrkan, jag ska ha vit klänning av en enklare modell o allt kommer att bli så underbart Hjärta

• amerika

Så roligt att fler har hittat hit!! Nu börjar jag snart få svårt att hålla reda på alla!

Så fint det verkar som ett par av er har beskrivit, att barnen är med i brudföljet. Jag vet inte ännu om mina söner vill det. Kanske är det skillnad på pojkar och flickor? Min yngsta skulle säkert vilja, han gillar lite show sådär, men med min äldsta (som kommer vara 13½ på bröllopet) är det ytterst tveksamt. Däremot vill jag ha med dem på en del av bröllopsfotona, det känns helt självklart!

Och apropå att ha med barnens pappa som du trixie71 skrev, det hade jag med kunnat tänka mig. Men det blir lite väl magstarkt för min blivande.... haha

En sak som jag tycker är skönt och som jag antar har att göra med att jag är lite äldre när jag gifter mig, är att ingen av våra gäster har småbarn. Det yngsta barnet är min brorson och han är 6 år. Det innebär att vi har två val (vi har inte bestämt oss än hur vi gör): 1. vi bjuder med alla barn (de är ändå så stora att de klarar sig själva, kan sitta vid eget barnbord, kan kolla på film själva, underhålla sig själva, ingen behöver matas eller ammas eller torkas om munnen) 
    2. vi bjuder utan barn och det kommer inte ens vara med några ammande spädisar! Glad  Gu' så bra! 

• annapia

Häftigt med allas skiftande bröllopsplaner. Beundrar verkligen förmågan till goda relationer som trixie71. För mig skulle det vara fullkomligt otänkbart att ha ex:et med på min vigsel. Men jag tycker det är fatastiskt när relationerna kan fungera på det sättet. Tänker på "tomten är far tll alla barn". Underbar film.

Annica70: Vi håller just nu på med valet av musik. Vilka underbara låtar ni har valt. Har talat med kantorn och har en del förlag. I alla fall har vi "vår låt" som är från när vi träffades och så mitt i prick vad vi kände då så den ska hon spela. Det är tre till vi ska välja nu men det räcker att vi betämmer oss till vigselsamtalet en timme före vigseln. Då kan vi även lyssna igenom musiken med henne om vi så önskar. Trädgårdsvigsel låter så mysigt. Håller tummarna för vädret. Ska ni ha kyrklig eller borglig ceremoni? Verkar som alla här är klara med sin barnafödande. Vilken överraskande gemensam faktor. Hur blir det med bröllopsresor?

• PiaB

Meh! Jag hade skrivit ett jättelångt inlägg, men blev utkastad och fick logga in igen utan att det postades. Ibland älskar jag inte BT

Nu orkar jag inte skriva om allt, utan vill bara hälsa och säga att här är en till tokkär mogen kvinna. 47 år närmare bestämt, och blivande maken är 43. Jag har två döttrar som är 16 och 22. Han har inga, och vill inte ha, vilket är tur eftersom han valt mig Han säger att han är nöjd med att ha fått två vuxna döttrar till låns

Mina döttrar ska vara mina tärnor och det är de jätte stolta över.

Vi har valt att skjuta upp bröllopet för tillfället, hade planerat det till sommaren först. Men livet kom emellan och annat behöver prioriteras. Men det som känns viktigt just nu är att vi vill gifta oss, när det nu blir

• annapia

Annica70: Såg efter mitt inlägg att du skrev om prästen. Förstår då att det blir kyrkligt, precis som vi.

PiaB välkommen till tråden. Tråkigt att det inte blir bröllop när ni först tänkt er men som sagt livet har överraskningar och tur är väl ändå det. Du är i alla fall välkommen att hämta inspiration här och hoppas att ni snart kan komma fram till ett nytt datum. Gör gärna ett nytt försök PiaB, när andan faller på blir lite nyfiken på ditt långa inlägg.

Många här har yngre män. Min blivande man är däremot tio år äldre än mig. Men kärleken har verkligen ingen ålder utan den bara slår sig ner utan att fråga om åldern är lämplig. Vi har båda vuxna barn, mina dock fortfarande hemmaboende. Hans var utfyttade när vi träffades. Har känts som en frihet att slippa ta hänsyn till att få ihop fyra barn under samma tak.

• Allis

Vi träffades för tjugo år sedan, hängde ihop några år, gick skilda vägar och träffades igen för...sju år sedan tror jag :). Någon kyrka blir det inte för ateisterna men ett mycket vackert naturreservat och en god vän som dammat av fiolen bara för detta tillfälles skull. Jag har ett barn, min sambo inga och fler lär det inte bli, att det alls blev ett får räknas till de smärre miraklen.Ett trevligt tillfälle att träffa gamla släktingar och vänner vi samlat på oss under många herrans år, massor med god mat och drösvis med ungar som förmodligen inte sitter still en halv middag haha. En rätt avslappnad tillställning alltså :).  

• robbsuss1

Vilken trevlig tråd
    Jag är 44, och min blivande man är 38. Jag har två tonåringar sedan förut, min blivande har inga sedan förut. Tillsammans har vi en liten på ett år.
    Vi hade först planerat ett litet enkelt borgligt bröllop, men vips så hade det svävat ut till ett kyrkligt med vit långklänning och allt därtill (barnen skall vara tärnor/näbb). Min första tanke i början var också att det inte passade med ett kyrkbröllop o vit brudklänning i "min" ålder, men nu känns det jättebra. Vi gifter oss nu i slutet av april, snart där

• Kroatien2013

Jag är "bara" 33 men för mig känns det som om jag gifter mig "igen" då jag redan har haft en tio år lång relation som tog slut och min blivande man är 43... Vi har två barn och kommer ha ett litet bröllop utomlands med bara närmaste familjen, så blir ju inte direkt det där stora med möhippa o fest o sånt som jag förknippar med bröllop när man är ung.

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.