• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • robbsuss1

Mina flickors tärnklänningar med vitt band i midjan, och lillemans västset.
    får redan tårar i ögonen av bara tanken, de kommer bli så fina Hjärta.

• annapia
    robbsuss1 Vad nära det är tills det är din tur nu. Förstår att nerverna ligger utanpå. Att gråta är väl härligt, se bara till att ha en vattenfast make-up. Gråter. Vilka fina kläder till barnen! Vad blir det för din del? Kul att ringarna var så perfekta.Vad har ni valt för ringar? Ska ni ha vigselringar båda två?. Vi är inte förlovade innan så för vår del får vi båda ringar och jag får dessutom två !! Drömmer Lycka till med slutplaneringen men njut också av sista veckan inför ditt bröllop. Det kommer att bli en underbar dag.
  • robbsuss1

annapia skrev 2013-04-19 08:19:30 följande:
    robbsuss1 Vad nära det är tills det är din tur nu. Förstår att nerverna ligger utanpå. Att gråta är väl härligt, se bara till att ha en vattenfast make-up. Gråter. Vilka fina kläder till barnen! Vad blir det för din del? Kul att ringarna var så perfekta.Vad har ni valt för ringar? Ska ni ha vigselringar båda två?. Vi är inte förlovade innan så för vår del får vi båda ringar och jag får dessutom två !! Drömmer Lycka till med slutplaneringen men njut också av sista veckan inför ditt bröllop. Det kommer att bli en underbar dag.
    Tack

Vi kommer att ha två ringar var. Förlovningsringarna är i rödguld ca 6 mm breda och vigselringarna kommer vara i vitguld ca 4 mm i bredd. min har 7 vita stenar på rad. enkla alliansringar.
    Klänningen är en enkel variant från Nixa. Blivande maken har en mörk vanlig kostym o orange slips.
    Vi har tänkt lite på färgtema iaf.
    Dock är det inte samma orange nyans på alla blommor, klänningar o slipsar... haha nu borde jag bryta ihop va?(OBS! ironi) Skrattande 
  • Viskan01

Hej på er! Gifter mig i juni den 8!! Ser framemot det! Har oxå varit gift tidigare. Blir brudklänning för min del. Ny kärlek nya möjligheter. Var tveksam till klänning då man haft det förrut men det känns rätt! Här skall firas! Vi planerar ha bröllopet utomhus. Funderar över vilken musik det skall vara till vigseln. Finns ingen orgel utomhus! Men det blir endel fågelsång. Kul att barnen är med som brudnäbbat. De kanske sjunger något eget får se. Vore kul om de törs! Sedan blir det fest hemma i trädgården ! Om vädret tillåter! Känns underbart att man får en sådan här chans i livet igen! Klurar kring bords dukning då vi gör det hemma blir catering med buffé !

• amerika

Oj det händer saker i tråden, kul!! Glad

spontan bruden: supersnygg klänning! hoppas verkligen att det är en seriös säljare trots sitt oseriösa nick name, man kan ju undra hur folk tänker när de väljer nåt sånt?? Obestämd

robbsuss1: jag är oxå så otroligt blödig, gråter ju till LIlla huset på Prärien på TV!! Men konstigt nog så är jag mest samlad och fokuserad när det gäller mig själv, så då bölar jag inte. Skillnad när det gäller barnen.... så där är jag lite "tacksam" att jag inte har söta flickor som ska vara tärnor/näbbar, det hade inte gått!! Så fina dina barn blir Glad men förstår att det känns svårt att behöva ha olika orangea nyanser, vad ska gästerna säga??!! Ni får försöka överleva helt enkelt! Flört

viskan01: välkommen i gänget!! Tycker du har en härlig inställning till det hela, "ny kärlek, nya möjligheter"!! Den knycker jag och tar med mig!

Själv njuter jag till fullo av att ha min sambo hemma igen!! Vi har varit ifrån varandra i 2 månader och 10 dagar, det har varit en oväntat plågsam längtan.... Jag har nu tagit flexledigt så att vi kan vara tillsammans på heltid ett par dagr, utan barnen (som iofs oxå såg fram emot att han skulle komma hem). Just nu sitter jag o slösurfar lite medan han fixar lunch åt sin hungriga flickvän, han har lärt sig att det är bäst att hålla henne mätt & glad!! Tungan ute

• annapia

Viskan01: Välkommen till oss andra blivande brudar. Du verkar som sagt ha en lika avslappnad och härlig inställning till detta som oss. Du får konkurera med prinsessan Madde om uppmärksamheten den 8:e. Flört Håller med dig att bordsdukningen/placeringen är viktig. Det är den som får gästerna att trivas. Supermysigt med trädgårdbröllop. Håller tummarna för vädrets makter.

robbsuss1: Det är snuggt med genomtänkta färger men att färgmatcha till 100% gör det bara tråkigt, olika nyanser ger liv och förhöjer varanndra, det säger många inredningsarkiteker i alla fall. Du visar bara att du är trendig! Cool

amerika: Åh vad mysigt ni har det. Önskar er en underbar kärlekfull helg med mycket sol. Solig

Jag har betällt en tavla via en hemsida idag, tyckter den är fin och blir ett vackert minne från vår dag. Ska troligtvis ge den till min nyblivna make som någon form av morgongåva.Jag som egentligen inte är så romantiskt "fjollig" över huvudtaget vet inte vad jag fick detta infall ifrån. Känner inte riktigt igen mig men det är väl nya sidor som kommer fram så här inför dagen D. Det är en personligt skriven tavla med våra namn, datum och sedan har jag valt texten till en av "våra" låtar som även kantorn ska sjunga vid vigseln. Tror nog han blir lite rörd då det definitvt inte är något han förväntar sig av mig.

• Annica70

spontanbruden: underbar klänning

amerika: Åh va mysigt.. ta vara på tiden .. Hoppas att ni får många mysiga dagar nu då

I helgen ska jag vara ute i vår trädgård och försöka att få den fin till vårt bröllop. Ska se om det går att plantera lite blommor. Är det någon som vet några blommor/växter som kaniner inte tycker om. Allt som jag har planterat hittils dessa år äts upp av förmodligen väldigt glada och mätta kaniner

Ha en bra helg alla!!

• amerika
    annapia: vilken fin gest med tavlan!! Han kommer säkert bli glad, överraskad och rörd Hjärta Jag kan oxå känna att jag är lite fånigt förälskad och känner mig som en tonåring. Min äldsta son som snart fyller 13, sa till oss härom kvällen: Ni pratar ju inte med varann, ni sitter ju bara och tittar och fnissar.... Jo, så fåniga är vi Tungan ute

annica70: jag har tyvärr inga bra tips på kaninsäkra blommor. Det bästa är väl att fråga på nån plantskola. När det gäller rådjur vet jag att det finns olika slags pulver att strö ut som de inte gillar, det kanske finns nåt liknande för kaniner? Blir lite avundjsuk på er som har en fin trädgård at ha fest och vigsel i. Vi har bara en ynkligt liten gräsmatteplätt (bor i radhus) så det är tyvärr inget alternativ. Men så smidigt och trevligt att kunna vara hemma!!

Här hemma myser vi för fullt och njuter av varandras sällskap Glad vi har oxå pratat en del om bröllopet som komma skall, det är ju olika kulturer och tänkesätt att ha i beaktande. Tur att vi har gott om tid på oss att få ihop allt!!
  • Annica70

America: Jag bara älskar vår trädgård. Mycket syren,pioner och rosor..Och sen ska jag försöka göra om några av rabatterna och sätta lite nya blommer..Älskar blommer

Fast tiden börjar gå väldigt fort nu. Jag är glad att vi har kommit så långt i vår planering som jag vi har eftersom nu när våren är här vill jag vara mycket i trädgården..

• annapia
    Annica70: Ni gifter er i precis rätt tid, när det blommar som mest och är långa ljusa nätter. Vilken fin trädgårdsfest ni kommer att få. Vita syrener är en av mina älsklingsblommor. Du får låna någon hund som kan kissa revir i er trädgård. Det kanske hjälper mot kaninerna? Ska du ha egna blommor i bukletten?
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.