• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • annapia
    amerika skrev 2013-04-11 15:58:04 följande:
    Bröllopet är ju som livet självt, tänker jag. Och när man är ung tror man att man kan ha kontroll över allt (jag trodde det i alla fall, shit vilket kontrollfreak jag var!!) Men man lär sig att det inte fungerar så och att det för det mesta blir bra ändå. Hoppas få se lite bilder sedan!! Glad

En annan sak som jag funderar rätt mycket på just nu (eftersom vi snart ska skicka ut våra save-the-date-kort, i maj, vi har flera långväga gäster och vi har inte pratat om bröllop m nån, bara mina två närmsta väninnor som ska hjälpa mig) är vilka vänner vi ska bjuda?
    Min sambo har inte så mycket vänner här då han kommer från ett annat land, så det är enklare, men jag har tänkt jättemycket på det där. Jag har flera vänner som jag räknar som goda, nära vänner men som jag inte direkt umgås med nuförtiden. Men jag skulle vilja att de var med.
    Pratade med en av dem på telefon för någon månad sedan och vi konstaterade båda två att de vänner man hade som ung och var med när man formades till den person man är idag, är viktiga. Hon är en sådan person. Vi var som systrar för 20 år sedan och tio år därefter. Vi delade lägenhet, en liten etta. Först gifte hon sig, sedan jag. Sedan flyttade hon med sin familj, sedan skilde hon sig, sedan jag. Våra barn är ganska jämngamla men de känner inte varann. Men hon och jag känner varann, fast vi inte ses mer än nån gång vartannat år.

Så vårt "lilla" bröllop som jag prompt skulle ha landar väl nånstans mellan 50-70 pers.... Vi är 41 pers bara med familj, närmsta släkten och de allra närmaste vännerna som utgör en handfull personer.... usch, så svårt sånt här är!
    Härligt med så mycket vänner - se det som ett alldeles särskilt tillfälle att bjuda dem som betyder mycket för dig på något så fint som ett bröllop. Håller bara arrangemanget vad gäller ekonomi och lokalstorlek etc. så är det bara att njuta av att stå i centrum i maj 2014. Är det någon av din blivande makes familj som kommer till Sverige på bröllopet?
  • Allis

Äktenskapsförord och testamente är givet, jag har ju barn sedan tidigare och då måste man tänka klokt. Byta efternamn är inte aktuellt, kanske lägger jag till det som mellannamn men det känns inte jätteviktigt. För att denna gång verkligen ha koll på inkomna svar bad vi alla skicka mail till en nystartad mailadress. Enkelt och bra men g-ö-r våra gäster det? Åh nej, här är det alt från virrsvaren "amen det vet du väl att jag kommer, det är ju givet" till härliga sms "Tack!". Hahahahaha, vissa saker blir alltså inte lättare med åren :))))))))))).

• robbsuss1

jag håller med om att välja gästerna var svårt. Var sätter man gränsen? Det måste man känna efter själv (klart ekonomin är oxå en viktig del) man kan nog inte vara tillags för alla tyvärr. alltid någon som känner sig trampad på tårna. Så även i vårt fall. Men det är vår dag och vi gör det som vi tycker känns bäst för oss Vi valde så att vi bjöd föräldrar och syskon samt vänner vi umgås med. Det blev totalt ca 35 pers. Allis - det där med svaren känner jag igen :) alla vet inte vad OSA betyder och en del tyckte det var så självklart med ja att de inte behövde svara. Vi fick snällt ringa runt till de som inte svarat när tiden hade gått ut

• Allis

Åjo, varenda en av våra vet vad det är men vi tillhör väl flummklubben :). När jag tänker efter tror jag baske mig inte att jag själv svarade till rätt mail när min bästa kompis gifte sig för ett par år sedan hahahaha.

• Josi

Hej Skrattande
    Här kommer en "mogen" brud till :)
    Jag fyller 40 år i sommar och min blivande man är ett år äldre. Vi har varit tillsammans i 19 år och har 3 barn, så det är väl på tiden med ett bröllop!
    Vi tänkte överraska alla i familjen med ett bröllop på mitt 40-års kalas. Bröllopet blir utomhus i en park och efteråt ska vi ha mottagning hemma hos oss.
    De som kommer är bara närmaste familjen, vi blir ca 20 personer.
    Det känns skönt med en tråd för oss "lite äldre". Ska bli kul att följas åt framöver.
    27 juli är vår stora dag :) 

• trixie71

Välkomen Josi :)
    Håller med om att det är skönt med en "egen tråd", jag har följt med i majtråden ett tag o känner mig inte riktigt bekväm där med hetsen kring perfekta färgteman, perfekta klänningar o perfekta ringar.
    Vi gör helt enkelt som vi vill, det är vår dag o den kommer att bli alldeles underbar och perfekt för oss Hjärta

• trixie71
    annapia skrev 2013-04-11 15:31:09 följande:
    Jag skriver en lista i trådstarten på när vi ska viga oss. Ni som inte redan annonserat ut när det blir får gärna höra av er med datum så kan jag lägga in det. Det blir på så sätt enklare att hålla lite ordning på oss mogna, trygga och härliga blivande brudar.
    Kan vara lite mer precis o säga att 25/5 är det dags för oss :)
  • Larssons
    trixie71 skrev 2013-04-12 09:29:55 följande:
    Kan vara lite mer precis o säga att 25/5 är det dags för oss :)
    Vad kul Trixie! Då har vi samma dag att se fram emot ! Det går fort nu!!

Måste säga till alla i den här tråden, så sköööönt det är att vara lite "mogen"! Blir helt stressad och förundrad över hur de unga brudarna håller på - det är en så avslappnad stämning i denna tråden. Vi vet vad vi vill, hur vi vill ha det och blir det inte helt på det sättet så blir det säkert bra ändå - vi får ju vår Prins iallafall <3!
  • trixie71
    Larssons skrev 2013-04-12 10:28:33 följande:
    Vad kul Trixie! Då har vi samma dag att se fram emot ! Det går fort nu!!

Måste säga till alla i den här tråden, så sköööönt det är att vara lite "mogen"! Blir helt stressad och förundrad över hur de unga brudarna håller på - det är en så avslappnad stämning i denna tråden.
    Japp, inte alls långt kvar nu, fast det känns lite tröstlöst när man tittar ut genom fönstret....... :)
    Fast jag måste erkänna att jag känner mig allt annat än mogen o avslappnad just nu, håller på o stressar ihjäl mig eftersom jag (nästan) har bestämt att baka tårtan själv hahaha.
    Har provbakat ett antal o kan meddela att jag inte vill se, eller smaka, en enda tårta till på vääääääldigt länge Flört
  • fiffi71

jag är oxå över 40 år och ska gifta mig för första gången, blir 42 år dagen efter vårt bröllop, min sambo är 32!
    jag längtar verkligen efter att få gifta mig med min underbara sambo, kanske skaffar vi barn oxå. varken han eller jag har bågra sen förut. 25 maj är det dax! 

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.