• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • robbsuss1

har precis stämt av med floristen ang våra blommor till buketterna, om en vecka ska våra ringar hämtas.
    Allt annat är klart.
    Nu är det bara att vänta in den stora dagen "D"

• amerika
    Annica70 skrev 2013-04-11 09:06:04 följande:

Hur går det med er planering? Det känns som jag börjar bli rätt färdig faktiskt.. vi ska gå och kolla på kläder till min sambo i helgen. Sen är det bara småsaker kvar. Känns konstigt att vara ute i god tid :)

Men men , kommer säkert på något man glömt

Jag är ute i väldigt god tid, vi gifter oss ju inte förrän i maj nästa år! 

robbsuss1 skrev 2013-04-11 10:00:26 följande:

har precis stämt av med floristen ang våra blommor till buketterna, om en vecka ska våra ringar hämtas.
    Allt annat är klart.

Och för er robbsuss1 är det snart dax!! 27 april eller? Spännande!!
  • robbsuss1
    amerika skrev 2013-04-11 14:33:30 följande:
    Jag är ute i väldigt god tid, vi gifter oss ju inte förrän i maj nästa år! 

robbsuss1 skrev 2013-04-11 10:00:26 följande:

Allt annat är klart.

Och för er robbsuss1 är det snart dax!! 27 april eller? Spännande!!

Jo den 27e är det dax.

Vi började vår planering i januari i år.
    Förlovade oss i september förra året och pratade om att gifta oss till våren 2013. Helt oromantiskt nog för att April passade in i min sambos jobbkalender.
    Vid årskiftet hade vi fortfarande inte bestämt datum och jag tyckte att vi nog kanske måste sätta lite fart om det skulle bli ngt vårbröllop.

trots att det i bröllopssammanhang "anses" vara sent ute, så det har inte varit ett enda problem med bokningar av kyka eller annat. Men då är ju april fortfarande lågsäsong för bröllop. Det hade nog varit kört att göra något liknande för en vigsel i maj /juni kan jag tänka.

• Annica70

Åh va roligt att det är så snart robbsuss1. Jag tycker att ju närmare man kommer bröllopsdagen desto saktare går tiden :-/

Men det är väl som när man var liten och längtade till julen

• annapia

Jag skriver en lista i trådstarten på när vi ska viga oss. Ni som inte redan annonserat ut när det blir får gärna höra av er med datum så kan jag lägga in det. Det blir på så sätt enklare att hålla lite ordning på oss mogna, trygga och härliga blivande brudar.

• robbsuss1

Sitter och tänker på att det  bara är 2 veckor kvar i helgen nu. jag börjar  få lite fjärilar i magen.
    Men det är också skönt att kunna tänka på att allt inte behöver bli så perfekt, man har ju lärt sig att livet inte är perfekt och att småsaker pelar ingen större roll i det hela.
    Det som betyder mest är att man får gifta sig med sin älskade.
    Jag menar att visst vill man ha ett fint bröllop men allt behöver inte vara superperfekt  och färgmatchat ut i fingerspetsarna

• amerika
    robbsuss1 skrev 2013-04-11 15:35:49 följande:

Sitter och tänker på att det  bara är 2 veckor kvar i helgen nu. jag börjar  få lite fjärilar i magen.
    Men det är också skönt att kunna tänka på att allt inte behöver bli så perfekt, man har ju lärt sig att livet inte är perfekt och att småsaker pelar ingen större roll i det hela.
    Det som betyder mest är att man får gifta sig med sin älskade.
    Jag menar att visst vill man ha ett fint bröllop men allt behöver inte vara superperfekt  och färgmatchat ut i fingerspetsarna

Bröllopet är ju som livet självt, tänker jag. Och när man är ung tror man att man kan ha kontroll över allt (jag trodde det i alla fall, shit vilket kontrollfreak jag var!!) Men man lär sig att det inte fungerar så och att det för det mesta blir bra ändå. Hoppas få se lite bilder sedan!! Glad

En annan sak som jag funderar rätt mycket på just nu (eftersom vi snart ska skicka ut våra save-the-date-kort, i maj, vi har flera långväga gäster och vi har inte pratat om bröllop m nån, bara mina två närmsta väninnor som ska hjälpa mig) är vilka vänner vi ska bjuda?
    Min sambo har inte så mycket vänner här då han kommer från ett annat land, så det är enklare, men jag har tänkt jättemycket på det där. Jag har flera vänner som jag räknar som goda, nära vänner men som jag inte direkt umgås med nuförtiden. Men jag skulle vilja att de var med.
    Pratade med en av dem på telefon för någon månad sedan och vi konstaterade båda två att de vänner man hade som ung och var med när man formades till den person man är idag, är viktiga. Hon är en sådan person. Vi var som systrar för 20 år sedan och tio år därefter. Vi delade lägenhet, en liten etta. Först gifte hon sig, sedan jag. Sedan flyttade hon med sin familj, sedan skilde hon sig, sedan jag. Våra barn är ganska jämngamla men de känner inte varann. Men hon och jag känner varann, fast vi inte ses mer än nån gång vartannat år.

Så vårt "lilla" bröllop som jag prompt skulle ha landar väl nånstans mellan 50-70 pers.... Vi är 41 pers bara med familj, närmsta släkten och de allra närmaste vännerna som utgör en handfull personer.... usch, så svårt sånt här är!
  • Carina10

Vi gifter oss 24 augusti. Hjärta
    Min blivande är 4 år yngre än mig.
    Och vi ska inte ha några barn med varandra för vi har båda barn sedan innan.

Jag har som tur är en superbra relation med mina barns pappa. Vi träffas o firar jul o så ihop o han var med o firade jul med alla sina barn i fjol o då var även min blivande med. Är helt utan problem det med.Skrattande

• amerika
    annapia skrev 2013-04-07 16:26:54 följande:
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5
    Ojojoj vilka ska jag hänga med sen när ni försvinner?? Flört bara jag som gifter mig 2014 ser jag...
  • annapia
    amerika skrev 2013-04-11 20:45:10 följande:
    Ojojoj vilka ska jag hänga med sen när ni försvinner?? Flört bara jag som gifter mig 2014 ser jag...
    Jag hänger nog kvar emellanåt och peppar dig in i äktenskapet. Men framförallt är jag övertygad om att 2014 års mogna brudar kommer allt eftersom.
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.