• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • trixie71
    amerika skrev 2013-04-08 16:35:31 följande:
    Och apropå att ha med barnens pappa som du trixie71 skrev, det hade jag med kunnat tänka mig. Men det blir lite väl magstarkt för min blivande.... haha

En sak som jag tycker är skönt och som jag antar har att göra med att jag är lite äldre när jag gifter mig, är att ingen av våra gäster har småbarn.
    Tror nog att det är fler än du/ni som känner så, men för våran del så funkar det :) både exet och vår äldsta dotter tävlar i en motorsport, vilket innebär att vi alla reser land o rike runt under sommarhalvåret på olika tävlingar. För oss hade det känts hur dumt som helst om vi skulle befinna oss i samma depåområde en hel helg o inte kunna umgås. Dessutom kräver liksom utövandet av sporten att man har en stor supportgrupp runt sig som fixar allt från service till registreringar, håller koll på tider o fixar matpauser som passar in schemat osv. Vi lever helt enkelt i nån sorts kollektiv, fast vi har skilda boenden i varsin buss :)
    Som sagt var, det funkar för oss o en stor del av det beror så klart på att min sambo inte ser exet som ett hot utan som ett naturligt inslag i våran skruvade familjebild :)

O det där med gästernas barn skriver jag mer än gärna under på, yngsta gästen är ett syskonbarn på 6 år - vi har bjudit in hela familjerna, med eller utan barn är upp till varje föräldrapar. Kommer att ha ett litet rum med där kidsen kan titta på film eller spela spel, men inga andra "specialarrangemang" krävs :)
  • amerika
    trixie71 skrev 2013-04-10 09:17:17 följande:
    Tror nog att det är fler än du/ni som känner så, men för våran del så funkar det :) både exet och vår äldsta dotter tävlar i en motorsport, vilket innebär att vi alla reser land o rike runt under sommarhalvåret på olika tävlingar. För oss hade det känts hur dumt som helst om vi skulle befinna oss i samma depåområde en hel helg o inte kunna umgås. Dessutom kräver liksom utövandet av sporten att man har en stor supportgrupp runt sig som fixar allt från service till registreringar, håller koll på tider o fixar matpauser som passar in schemat osv. Vi lever helt enkelt i nån sorts kollektiv, fast vi har skilda boenden i varsin buss :)
    Som sagt var, det funkar för oss o en stor del av det beror så klart på att min sambo inte ser exet som ett hot utan som ett naturligt inslag i våran skruvade familjebild :)
    Skönt att det funkar när det måste funka!!

I mitt fall har både exet och jag en avslappnad inställning till varandra, vi har inga problem att "umgås", vi har firat jul, nyår, födelsedagar tillsammans och uppvaktat varandra på våra 40-årsdagar. Jag har bjöd hem mitt ex på middag när barnen hade Halloweenfirande här efter att min blivande hade flyttat in hos mig. Det gick bra, men efter det tillfället bad min blivande mig att vi inte behövde umgås med mitt ex... 

Jag tror det beror på två saker: min blivande är lite yngre samt att han kommer från en annan kultur. Jag tror att han ser mitt ex just som ett hot men jag hoppas att det går över när han förstår att jag inte på något sätt är ingtresserad av exet, utan vill ha honom och bara honom. Min bror fyller 40 i sommar och har bjudit oss alla tre på sitt firande, han och exet är bästa kompisar. Min blivande har sagt att han inte tänker följa med bara för att exet kommer, vilket jag tycker är synd för jag vill såklart ha honom vid min sida. Han tror att folk skulle tissla och tassla om oss och tycka det är konstigt att han och exet är på samma fest. Men i Sverige på 2010-talet är ju inte det så konstigt. Får se hur han vill göra när det närmar sig....
  • Annica70

Åh nu är min klänning snart här.. Längtar

• trixie71
    Amerika, håller tummarna för att det löser sig o att han förstår att du valt just honom o ingen annan :)
    För som du säger, i Sverige på 2010-talet så ser familjer ut lite hur som helst - fast det kan ju vara svårt för någon från en annan kultur att förstå.
  • robbsuss1
    Annica70 skrev 2013-04-10 11:36:29 följande:
    Åh nu är min klänning snart här.. Längtar
    Spännande, vad har du köpt för klänning? Glad

Jag köpte en enklare modell från nixa http://shop.textalk.se/se/article.php?id=9079&art=15622669
    Om jag vågat hade jag nog velat beställa en från Kina, men kännde att jag ville prova innan jag köpte.
  • amerika
    trixie71 skrev 2013-04-10 13:50:59 följande:
    Amerika, håller tummarna för att det löser sig o att han förstår att du valt just honom o ingen annan :)
    För som du säger, i Sverige på 2010-talet så ser familjer ut lite hur som helst - fast det kan ju vara svårt för någon från en annan kultur att förstå.
    Vi får väl titta på Tomten är far till alla barnen så kanske han förstår.... hahaha Flört
    robbsuss1 skrev 2013-04-10 14:07:51 följande:
    Jag köpte en enklare modell från nixa shop.textalk.se/se/article.php?id=9079&art=15...
    Om jag vågat hade jag nog velat beställa en från Kina, men kännde att jag ville prova innan jag köpte.
    Den klänningen gillade jag! Väldigt snygg, enkel och stilren. Hur har du tänk se ut i övrigt m hår, blommor och sånt?

Annica70 varifrån har du  beställt din klänning?
  • annapia

Försten ut verkar vara robbsuss1 som gifter sig redan i april. Nerverna måste bara börja spöka då.

Jag som inte ens har ett bröllop utan bara en vigsel på tu man hand börjar känna av lite "resfeber". Både inför att vi FAKTISKT ska gifta oss. Underbart! Men även att allt "det lilla" ska klaffa då vi inte viger oss på hemmaplan. Men mest längtar jag otroligt mycket.

Avundas inte dessa unga stissiga brudar där allt ska vara perfekt. Känner igen mig 23 år tillbaka i tiden. Märks att hela BT vibrerar av stress ibland. Mycket skönt att vara lite äldre och mycket klokare. Ha, ha.

• robbsuss1

Tack AmerikaGlad kännde att jag inte ville lägga ut en förmögenhet på klänning för en dag, tror att med åldern har man blivit mer praktisk o tänker på sånt Tungan ute .
    Mina flickors tärnklänningar är vanliga sommarklänningar köpt på halens för 250kr/st .
    Till det ska jag ha uppsatt hår i lite "rufsiga" lockar (frisören bestämnde, hon fick fria händer) och en rund liten brudbukett med vita och orange rosor. Blivande mannen har en vanlig kostym o slips.

Efter vigseln har vi middag o tårta på en närliggande restaurang. Praktiskt då de fixar allt med mat, dukning servering städning osv.  Bröllopsresan blir en weekend i Prag.
    Det är bara 2 och en halv vecka kvar nu och jag börjar känna av nerverna, fast jag är en mogen kvinna Flört

• annapia
    Robbsuss1: Vilken härlig planering. Låter helt perfekt. Jag ska också ha en liten rundbunden bukett men med enbart kritvita rosor. Dessutom har ni Prag att se fram emot. Vi var där vid Valborg förra året. Högsommarvärme, underbara dagar med milstals promenader och mycket god mat. Ta med promandvänliga skor. Rekomendarar Boat hotel Matylda för en härlig lunch på däck. Vi gick förbi där vid två tillfällen och tog en drink/kaffe/lunch. Supermysigt.
  • amerika
    annapia skrev 2013-04-10 15:25:58 följande:

Avundas inte dessa unga stissiga brudar där allt ska vara perfekt. Känner igen mig 23 år tillbaka i tiden. Märks att hela BT vibrerar av stress ibland. Mycket skönt att vara lite äldre och mycket klokare. Ha, ha.  

robbsuss1 skrev 2013-04-10 16:16:55 följande:
    kännde att jag inte ville lägga ut en förmögenhet på klänning för en dag, tror att med åldern har man blivit mer praktisk o tänker på sånt Tungan ute .
    Det är bara 2 och en halv vecka kvar nu och jag börjar känna av nerverna, fast jag är en mogen kvinna Flört
    Ja, förhoppningsvis blir man ju klokare med åren och mer sansad. Det är ju det fina med att vara lite äldre: man har gjort sina tabbar redan och man vet oxå att det inte måste vara si eller så för att det ska bli bra. Jag blir full i fniss ibland när jag läser om vilka saker folk verkligen kan bli hysteriskt stressade över... och tänker: Gu' så skönt att inte jag går igång på det där! Tungan ute
Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.