• annapia

Vi som gifter oss som mogna kvinnor.

Finns en kreativ ungdomstråd "vi som gifter oss unga" som framförallt drar till sig till härliga 90-talisterna. Underbart med unga brudar men det vore även spännande att se vad vi lite mer mogna blivande brudar har för gemensamt att vädra i en tråd. Gissar ett det tilltalar alla ni härliga kvinnar från 40+ och uppåt. Vilka är ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 15:39
    När vi gifter oss:

2013
    robbsuss1 27/4
    trixie71 maj
    annapia 14/5
    Larssons 25/5
    Annica70 22/6

2014
    america 10/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 06:19
    Carina10 24/8- 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 22:21
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia
    25, trixie71, Larssons, fiffi71

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 22:43
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    27, Josi

augusti
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

juli
    1, spontan bruden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-17 22:37
    Vi gifter oss:
    2013

april
    27, robbsuss1

maj
    14, annapia

juni
    22, Annica70

juli
    1, spontan bruden
    27, Josi

augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10

2014
    maj
    10, america

juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-19 15:19
    Vi gifter oss:
    2013
    april
    27, robbsuss1
    maj
    14, annapia
    juni
    8, Viskan01
    22, Annica70
    juli
    1, spontan bruden
    27, Josi
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 10:37
    augusti
    10, Allis
    10, junice
    24, carina10
    december
    11, Nettan69
    2014
    maj
    10, america
    juni
    20, mirran2
    21, Millaja
    ID: 4290340

• Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.
  • annapia

Hur gör ni med efternamn ni som gifter om er? Nya makens namn? Behåller det gamla som ev era barn heter. Eller väljer att ta ett av efternamnen som mellannamn? Eller har ni tagit tillbaka ert flicknamn och nya maken tar det? Alternativen är många.....Jag byter till min nya mans namn. Båda mina barn är myndiga så den namntillhörigheten känns inte lika viktig längre. Dessutom är jag glad över att inte ha min exmans namn kvar.

• amerika
    annapia skrev 2013-04-10 17:16:28 följande:
    Hur gör ni med efternamn ni som gifter om er? 
    Jag kommer behålla mitt efternamn. Det är visserligen samma som exmakens och det har jag inga bekymmer med, värre är att det är samma som exsvärmoderns och det är dessutom hennes flicknamn som hon och hennes barn tog strax innan exet och jag gifte oss! Ett mycket ovanligt efternamn så alla i vår stad kopplar ihop mig med henne när de hör mitt efternamn! Men okej, det är som det är, jag har redan levt med det i snart 18 år så då ska jag väl stå ut några år till Flört.

Anledningen till att jag behåller det är att barnen oxå heter så och jag vill heta samma som mina barn.

Min blivande vill att jag ska heta hans namn. Och man kan ju heta båda men herregud så krångliga namn jag får då, inte en jävel som kommer förstå vad jag faktiskt heter! 

Jag velade väldigt mycket när jag gifte mig förra gången om jag skulle byta men jag gjorde det för att jag ville att ev barn skulle heta samma som deras mamma och pappa. 

Vi kommer oxå att skriva äktenskapsförord. Mina barn är inte myndiga. Om det skulle gå så illa att jag och min blivande skiljer oss (gud förbjude!) så är det mina barn jag tänker på i första hand. Min ska liksom inte "tjäna" på att gifta sig med mig, även om jag älskar honom oändligt, men det är jag som går in med mest i boet så att säga och det ska tillfalla mig och mina barn. Oromantiskt, eller hur?
  • trixie71
    amerika skrev 2013-04-10 17:45:40 följande:
    Vi kommer oxå att skriva äktenskapsförord. Oromantiskt, eller hur?
    Vi är lika oromantiska här också, sambon har betydligt mycket mer med sig in i äktenskapet än jag o jag skulle aldrig vilja ha hans pengar eller saker om vi går skilda vägar. Så äktenskapsförordet är redan påskrivet och inskickat :)
  • Annica70
    robbsuss1 skrev 2013-04-10 14:07:51 följande:
    Spännande, vad har du köpt för klänning? Glad

Jag köpte en enklare modell från nixa shop.textalk.se/se/article.php?id=9079&art=15...
    Om jag vågat hade jag nog velat beställa en från Kina, men kännde att jag ville prova innan jag köpte.

Jag köpte min klänning från "Stora dagen" som i sin tur köper från Kina. Den kommer vilken dag som helst.

Jag såg att det finns en tråd där "Stora dagen" disktuerades. Men det intrycket jag fått hitills är att det är funkat bra.

Jag bara hoppas på att det blir jättebra

• Annica70
    amerika skrev 2013-04-10 15:09:16 följande:
    Vi får väl titta på Tomten är far till alla barnen så kanske han förstår.... hahaha Flört
    robbsuss1 skrev 2013-04-10 14:07:51 följande:
    Jag köpte en enklare modell från nixa shop.textalk.se/se/article.php?id=9079&art=15...
    Om jag vågat hade jag nog velat beställa en från Kina, men kännde att jag ville prova innan jag köpte.
    Den klänningen gillade jag! Väldigt snygg, enkel och stilren. Hur har du tänk se ut i övrigt m hår, blommor och sånt?

Annica70 varifrån har du beställt din klänning?
    Jag köpte min klänning från "Stora dagen" som i sin tur köper från Kina. Den kommer vilken dag som helst.

Jag såg att det finns en tråd där "Stora dagen" disktuerades. Men det intrycket jag fått hitills är att det är funkat bra.

Jag bara hoppas på att det blir jättebra

• junice

Hejsan  mogna brudar!

Vad trevligt med en sån här tråd! Här är en till mogen brud.. Jag känner mig så i alla fall trots att jag inte är 40 och har inte varit gift tidigare. Jag är 38, min blivande 43.
    Jag känner mig som världens lyckligaste. Jag är så lycklig och allt känns så rätt och underbart.

Jag har 3 barn från tidigare och så har vi ett kärleksbarn tillsammans.

Planeringen går framåt. Finns en del att planera och  fixa ännu, men känner absolut ingen stress som beskrivs i "unga brudar tråden". 

• robbsuss1
    annapia skrev 2013-04-10 16:31:14 följande:
    Ta med promandvänliga skor. Rekomendarar Boat hotel Matylda för en härlig lunch på däck. Vi gick förbi där vid två tillfällen och tog en drink/kaffe/lunch. Supermysigt.
    Tack för tipset., det ska jag lägga på minnet. Jag har aldrig varit i Prag förut så det ska bli spännande (o skönt med några dagars semester).

Jag kommer ta blivande makens efternamn. Har funderat ett tag på hur jag ska göra för han har ett vanligt "svensson" efternamn typ det vanligaste i sverige. Han vill inte byta till något annat tyvärr.
    Dubbelnamn känns för långt, så jag ger mig o byter till hans. För oss känns det ändå bäst att få ha samma efternamn efter vigsel.
    Eftersom mina flickor är så stora nu känns det inte heller så viktigt längre att vi delar efternamn, men hade de varit lite yngre hade jag nog tänk efter fler gånger.  Nu får jag ist dela efternamn med minstingen.

Annica70 hoppas det blir bra med klänningen, berätta gärna hur det blevGlad
  • amerika
    junice skrev 2013-04-11 08:53:40 följande:
    Hejsan  mogna brudar!

Vad trevligt med en sån här tråd! Här är en till mogen brud.. Jag känner mig så i alla fall trots att jag inte är 40 och har inte varit gift tidigare. Jag är 38, min blivande 43.
    Jag känner mig som världens lyckligaste. Jag är så lycklig och allt känns så rätt och underbart.

Jag har 3 barn från tidigare och så har vi ett kärleksbarn tillsammans.

Planeringen går framåt. Finns en del att planera och  fixa ännu, men känner absolut ingen stress som beskrivs i "unga brudar tråden". 
    Välkommen hit! Glad När är det dax?
  • Annica70

Jag kommer oxå att ta min sambos efternamn. Jag har ett vanligt son-namn och han har ett mer ovanligt. Tycker oxå att dubbelnamn känns för långt :)

• Annica70

Hur går det med er planering? Det känns som jag börjar bli rätt färdig faktiskt.. vi ska gå och kolla på kläder till min sambo i helgen. Sen är det bara småsaker kvar. Känns konstigt att vara ute i god tid :)

Men men , kommer säkert på något man glömt

Svar på tråden Vi som gifter oss som mogna kvinnor.