• MoMo

Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?

Inga tider är som väntans tider sägs det men jag tror jag håller på att gå upp i atomer av
    nyfikenhet och spänd förväntan på att få se min kinaklänning från Landybridal.

Jag betalade den i februari och tillverkningstiden skulle vara 40 dagar så nu borde jag
    ha ungefär 10 dagar kvar av väntan innan jag får någon form av besked om den.
    Är det någon fler som väntar på leverans som är lika otålig som jag?

Jag tycker det vore roligt att hålla lite kontakt med andra som väntar och kanske
    sedan lägga in bilder på klänningarna vi väntat på.

• Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?
  • mimmi

samma här! håller på att dö av väntan och längtan!

Beställde från dino den 25februari, och det skulle ta tre veckor för brudklänningen (dvs igår). Men beställde två andra fina klänningar och en näbbklänning oxå, så antar att jag får vänta lite till!

• MoMo

Men åh! Då kan du ju verkligen få den när som helst nu!
    Jag betalade den 19/2 men hade mailkontakt med dom sedan den 9/2,
    undrar när dom ser det som att beställningen är gjord?
    Det skulle vara 40 dagars tillverkningstid och om man räknar från betaldag så
    borde jag ha 12 dagar kvar tills den ska vara klar.

Detta är ju lite som att vänta barn igen, man väntar och hoppas och blir lite
    besviken varje gång det inte dyker upp något mail om klänningen.
    Dessutom i mitt fall så går jag och hoppas på att den ska komma tidigare
    även fast jag vet att det är tid kvar och att det dessutom är högtryck för
    brudklänningar just nu.

Vad har du beställt för klänning Mimmi?

• trixie71

Jag beställde min klänning från Jenjenhouse 27 feb o fick mail dagen efter om att de tagit emot betalningen :)
    När jag beställde satte jag sista leveransdag som15 april, vilket kändes ok då...... nu undrar jag hur jag tänkte !!
    Bara att fortsätta vänta ett tag till alltså....

• MoMo

Trixie- Ja jag är lite rädd att dom tror att jag "inte behöver den" förrän i slutet av maj när jag sagt att bröllopet ska
    stå. (Eg är det i slutet av juni) Jag vill ju ha den NU -helst igår.
    15 april är ju ett tag kvar till dess. Jag misstänker att jag också får min klänning däromkring.
    Har du beställt en ur deras sortiment tycker jag ju ändå att det borde gå att få den
    liite snabbare. Men du fick alltså inte något preliminärt datum från dom?

• Oskarsdotter

Jag beställde min klänning från jenjenhouse för 3 veckor sedan och satte datum för leverans 1:a April. Men den kom redan i onsdags! =) Är dock inte 100% nöjd och kommer få göra lite ändringar i den. Lycka till med era!

• MoMo

Oskarsdotter- Skönt att ha fått den iallafall, synd bara på ändringarna.

Jag mailade dom ang min klänning och leveranstiden och fick svar:

"

thanks for your email

now your dress is in processing and everything is fine

no worries,as your wedding is in May,so we will have enough time to make your dress stunning and we can let you receive it in April

any news about it,i will inform you"

Jag hoppas verkligen att den kommer i början av april som förväntat men vet inte riktigt vad jag ska tro
    enligt mailet. :-/
  • SoonToBeBride2013

Hej!

Jag beställde min klänning från Landy bridal i slutet av januari/början av februari och den skulle vara klar runt den 20e mars (dvs idag)! Har inga nyheter från dem ännu, så de kanske är lite försenade.. för min del gör det ingenting, men vill ju samtidigt ha klänningen så fort som möjligt ;)

Kanske mailar dem i slutet av veckan och frågar hur det går...

• mimmi

Iiiiiiii!!!! Loggade in på mitt konto på dino imorse och nu står det "delivered"!!! Hade fått tipset att kolla det nummer som står där på dhl, och min klänning har lämnat Kina!! Nu är det nära!!!

Detta lite egenihopsatta hopkok är det jag har beställt!!

• jenniferochaugust

Halloj!
    Beställde min klänning från Dinobridal den 6 mars och vill ha den nuuuu! Passade även på att beställa 2 festklänningar från dem. I sista mejlet jag fick i början av veckan skrev Dinobridal att klänningarna skulle skickas i slutet av mars. Härligt!

• MoMo
    SoonToBeBride2013- Hoppas att du får den snart, jag mailar nästan varje vecka till dom (eftersom de där
    frågetecknen aldrig verkar ta slut) så snart skickar dom nog 3 kilo ris istället för en klänning.
    Jag tror ändå att dom är vana vid att kunder hör av sig för att kolla av hur det går med deras
    beställningar och det får dom ju nästan räkna med dels för att det är blivande brudar vi talar om
    och dels för att om man lägger en order per mail så finns det ju inget annat sätt att hålla sig
    uppdaterad på. Hoppas att den dyker upp snart (och att du kanske kan dela med dig av någon
    bild på klänningen).

Mimmi- Åhhh vad spännande!! Hoppas dom bokat frakten med raket! Det är en fantastisk
    klänning så det ska bli så spännande att se hur nöjd du blir när den kommer.
    Själv har jag sagt att bara jag får samma wow effekt som jag fick av originalet så är jag mer än nöjd.

Jenniferochaugust- Åh, snabb leveranstid! Hoppas att dom håller den så slipper du vänta och
    fundera över hur den kommer att vara.
    Själv går jag nu och undrar över vad dom menar med att den kommer att levereras i april, i början?
    Mitten? Slutet? Det är gott om tid kvar till bröllopet eftersom vi inte gifter oss förrns i slutet av juni
    men jag vill ju ha den nuuuu!! Obestämd
Svar på tråden Klänningen är beställd och jag går på nålar- någon fler?