• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Limba
    Ponduss!
    Måste fråga vart du hittat boleron???
    Behöver en större bild, kanske kan sticka en sån själv ju Skrattande 
    (bara för att det är kul, och det är långt kvar till bröllopet)
    Den är lovely, snor den rakt av!  
  • MH2014
    Ponduss skrev 2013-01-24 10:05:04 följande:
    Här är min inspiration för tillfället, förutom klänningen, kan ju komma att ändras men som det ser ut nu så är detta vad jag vill

fint!! så kommer våra inbjudningar mer eller mindre se ut :) då vi har bla spets i tema.
  • MH2014
    Limba skrev 2013-01-23 21:08:57 följande:
    Men duu, vill du visa skorna du köpt? Skrattande
    Har inge foto på datorn än,,men akn ju lägga upp samtidgt som klänningarna ;) får vi se helheten :D
  • Ponduss

Jag funderade också på att sticka boleron själv, känns som att det bara är en tub som de dragit åt och med lite fastsydda detaljer. Jag kopierade bilden från etsy har jag för mig

Klänningen är en Allure 8634 men det finns ju kopior av den på alla dessa kinasidor

Ja, jag älskar spets. Jag har gjort en test inbjudan och den blev superbra, några små ändringar bara så bli det perfekt. Köpte på mig massa tårtpapper i ullared när jag var dit sist

• Power of Love
    Ponduss skrev 2013-01-24 10:05:04 följande:
    Här är min inspiration för tillfället, förutom klänningen, kan ju komma att ändras men som det ser ut nu så är detta vad jag vill  
    Jättefina inspirationsbilder Glad 

• MH2014

Ponduss - köpte med tårtpapper på Ullared i höstas :) tycker dock de inte är de finaste jag sett :/ men får duga :) Har inte börjat med inbjudningar än, är ju trots allt ett år kvar ;)

• Ponduss
    MH2014 skrev 2013-01-24 20:32:58 följande:
    Ponduss - köpte med tårtpapper på Ullared i höstas :) tycker dock de inte är de finaste jag sett :/ men får duga :) Har inte börjat med inbjudningar än, är ju trots allt ett år kvar ;)
    Ja de får duga haha jo det är långt kvar men jag hade så tråkigt här en kväll för nån vecka sedan så då blev det att jag gjorde en test. Jag är så himla otålig, hehe.
  • Limba
    Ponduss skrev 2013-01-24 20:13:52 följande:

Jag funderade också på att sticka boleron själv, känns som att det bara är en tub som de dragit åt och med lite fastsydda detaljer. Jag kopierade bilden från etsy har jag för mig

Klänningen är en Allure 8634 men det finns ju kopior av den på alla dessa kinasidor

Tack för bilderna!! 
    Har köpt virknålar och garn, ska test-sticka en sån när jag har tid Tungan ute Verkligen jättefin!

Jaa, det är ju den klänningen. Den dyker upp ibland här på BT, verkar väldigt omtyckt. Mkt fin! 
  • Limba
    Ponduss, det är inte bara du som är otålig vill ja lova!!
    Jag har suttit och pillat bort paljetter och skit från min klänning idag, blir bra!
    Dom hade sytt lite fel också nere vid broderierna, som är sydda på ett eget lager organza(??) och det hade blivit vikt på några ställen men de va lätt fixat! Jättekul att göra själv ju. 

Så ni filar på inbjudningarna, va kul! Dom väntar jag med, Har ju inget datum än haha.
    MH2014 skrev 2013-01-24 20:32:58 följande:
    Det är ändå skönt att ha tid till allt, vi får ju njuta av bröllopsbestyren ett bra tag, och det är skönt att ha er att bolla med och följa! 
     Solig 
Svar på tråden Bröllop 2014?