• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • schmock
    Power of Love skrev 2013-01-27 12:14:44 följande:
    schmock: Vi tänkte ha olika LEGO figurer. Den jag visade bild på tänkte jag att svärmor skulle ha som älskar sagan om ringen. Sedan blir det lite poliser, riddare, clowner, idrottare m.m. Vi har mycke att välja på. Och självklart ska jag ha en brud och min fästman en brudgum.

Har du hittat några lila löpare? Jag funderar på att köpa lakarn från IKEA och sy om dem till löpare: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10230449/#/10230449 
    Vilken kul idé med lego!

Jag har inte hittat några löpare än. Det finns rullar med löpare på romance.se, men lakan från IKEA är ju inte dumt. fast jag kan ju inte sy, men det kan man ju alltid får hjälpa av nån som kan i ens närhet.
  • SandraElisabet
    Power of Love skrev 2013-01-27 10:30:09 följande:
    Kom på att jag inte hade visat hur jag tänkt med LEGO figurerna. Tror att det var i denna tråd jag delade mina planer i så lägger upp bild på hur jag tänkt. 

Ungefär så här skulle då själva dukningen vara:

Fast med vit duk och ev en lila eller grön löpare. Troligen lila för vi tänkte ha murgröna som dekoration. Sedan hade vi även tänkt att ha vita blockljus som dekoration. Vad tror ni om det?
    Tänkte att ni kanske kan använda lego-gubbarna i servettringen på något sätt eller fästa dem i glaset? De är så fina så jag tycker att de ska synas ännu mer! :) Omn i har massa lago grejer kanske ni kan variera lite? En lego-gubbe som sitter på ett glas, någon annan som sitter i en bil på tallriken och en tredje som försöker slå sig fri från servetten? Ni har ett så vackert och lekfullt tema så jag tycker ni ska fortsätta på det. Själv älskar jag lila/rosa/grönt och tycker att det är jättevackert! Fortsätt gärna med ert lego-tema i blockljusen; kanske pynta dem med band eller lego?

:)
  • MH2014

Det är ju sååå tråkigt att vänta på svar :S Vi vill ju så gärna ha hela konceptet i vårt första handsval,,men de dröjer så med svar så det känns hopplöst. Så vi har kollat med restaurang i närheten och de hjälper gärna till men det betyder att vi kommer behöva förflytta oss till punktB, och då vi ska ha mingel så känns det lite konstigt..? Så vi har kollat lite andra restauranger med fin omgivning och vårt Stadshotell, men då skjuter budgeten, men vi vill ju va på fint ställe :) Lite à och O med vårt enkla upplägg,,tycker vi.

• Csve

Lite funderingar.. Har ju gjort en gästlista med folk som vi kommer bjuda på " hela paketet" , trerätters kommer serveras i ett rum och efter det blir det en liten "paus" då man minglar runt, tar lite luft mm , sen serveras kaffe och tårta i annat rum som har mer partykänsla, lite myspys. Frågan är då om man ska bjuda in fler till kaffe/tårta och festen och hur man då skriver detta på inbjudan. Kommer de som "bara" får komma på fest och tårta tycka att det känns snålt att de inte fick komma på middagen?

• Limba

Hej Csve {#emotions_dlg.flower}
    Åh det där är svårt, risken finns ju att vissa känner sig som "andra sortering" medans vissa nog tänker
    -men va roligt! Beror väl lite på upplägget också, har man bara dom närmaste släkt och vänner på middagen så borde ju resten av folket kunna "acceptera" utan sura miner och tycka att det är kul att ens bli bjuden!
    Tycker det är ok, men min karl tycker absolut inte man bör göra så. Alltså alla kommer ha kommentarer och åsikter vad ni än gör, gör det som passar er och eran budget osv. 
    Vetetusan hur man ska formulera det.. Obestämd

• Limba
    Power of love,
    Jag tänkte lite som SandraElisabeth, att fästa lego-gubbarna runt foten av glaset på nåt snyggt sätt?

• Csve
    Limba skrev 2013-01-28 12:38:05 följande:
    Hej Csve {#emotions_dlg.flower}
    Åh det där är svårt, risken finns ju att vissa känner sig som "andra sortering" medans vissa nog tänker
    -men va roligt! Beror väl lite på upplägget också, har man bara dom närmaste släkt och vänner på middagen så borde ju resten av folket kunna "acceptera" utan sura miner och tycka att det är kul att ens bli bjuden!
    Tycker det är ok, men min karl tycker absolut inte man bör göra så. Alltså alla kommer ha kommentarer och åsikter vad ni än gör, gör det som passar er och eran budget osv.
    Vetetusan hur man ska formulera det.. Obestämd
    förstår precis hur du menar.. äsch svårt det dära =(
  • Sandrajavisst

Csve: detär er dag. Gör som ni vill! Men förstår stödet kan vara jobbigt. Men bara ni tar ett beslut som känns rätt för rekommenderar det bli bra.

• MIN

hejsan!

här har ni en blivande brud 2014 till
    skulle ha gift oss 2012 men vi fick reda på att vi väntade barn och då tänkte vi 2013 istället men ekoniomin satte stopp så vi bestämde oss 2014 så slår vi till och månaden och datumet är det samma som förrut den 12 juli.

hoppas det är okej om man hoppar in här! 

Svar på tråden Bröllop 2014?