• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love

Jag var med en kompis som skulle prova brudklänning idag och passade på att prova en själv. Jag vill gärna ha en med spets och hittade denna. Men jag har egentligen tänkt med nån lite enklare kjol. Alla som var med (vi var ett stort gäng som åkte ivägSkrattande) tyckte att den var jättefin och var verkligen jag (fast bort med blomman). Vill höra lite med er vad ni tycker, framför allt om modellen? Jag tänker att det kanske blir lite mycket kjol till vårt "enklare" borgerliga bröllop, Vi har ju som sagt tänkt att ha vigsel i cermonisalen i den lokalsom papppas brödraskap hari och sedan tänkte vi ha festen i deras festlokal som ligger under. Jag provade ingen mer sedan eftersom det började komma mer folk och tyckte att det var bättre att de som faktiskt ska gifta sig i år för tid att prova inför deras bröllop Flört

Och så här ser den ut baktill. Hade ingen bild med mig baktill så tog från tillverkarens hemsida 

För övrigt hittade min kompis en underbart vacker klänning som kommer passa henne perfekt. Glad
  • Sandrajavisst

Power of love: den är jättefin! Tycker jag. Men det viktigaste är att du trivs för då blir det snyggt!

• Limba
    Power of love,
    Va roligt att hon hittade sin, och att du också provade klänning! {#emotions_dlg.flower}
    Klänningen är väldigt vacker, men som du säger är det mycket detaljer på kjolen. Jättefin alltså men jag hade letat vidare om jag va du. Då kanske du hittar en med enklare kjol som du ville ha, eller så kommer du att tänka på denna klänning hela tiden, och då vet du att -thats the one for me!
  • Limba

Och som Sandrajavisst skriver så handlar det mest om hur DU trivs i klänningen!
    Älskar du den så syns det, och då kommer folk tycka du e fin oavsett vilken modell  Solig 

• Power of Love

Riktigt roligt att prova klänning, kännde mig så fin GladJag hade säkert provat mer om det inte började komma så mycket folk. Jag oavsett fortsätta leta och prova vidare. Men denna kändes bra. Kan kanske tänka mig nåt liknade. Den kostade dock över 16 000:- så det är lååångt i från vad jag max kan tänka mig att betala. Ska bli kul att höra vad min fästman tycker. Han kommer hem om nån timme så då får han se bilden.

Hur gör ni med era fästman? Har de något att säga till om eller får de inte se den förrens på bröllopsdagen? Min fästman vill vara med och bestämma så jag funderar på om vi ska ta nån vardag (när det inte är så mycket folk på stan) och gå runt och prova lite. Mina kompisar tyckte dock att min fästman inte skulle ha något alls att säga till om. Men jag vill ju vara med att bestäma om hans kostym så det är ju inte mer än rätt att han får vara med och bestämma om klänningen Flört Dessutom är han ett riktigt bra smakråd (dock ibland med för mycket åsikter Tungan ute )

• Limba
    Power of love

Ja, det är jäkla mkt för en klänning. Dom jag kollat på är från RosaClara och går på typ 30.000. WTF liksom. Lägger hellre det på ringarna Tungan ute
    Min karl är likadan, vill vara med. Gulligt ju Solig Han kommer få se allt och vara med att tycka och tänka, som du skrev är min också bra att bolla med, han har bra smak. *han valde ju mig hahahaa* 
  • Power of Love
    Limba skrev 2013-01-26 16:40:44 följande:
    Power of love

Ja, det är jäkla mkt för en klänning. Dom jag kollat på är från RosaClara och går på typ 30.000. WTF liksom. Lägger hellre det på ringarna Tungan ute
    Min karl är likadan, vill vara med. Gulligt ju Solig Han kommer få se allt och vara med att tycka och tänka, som du skrev är min också bra att bolla med, han har bra smak. *han valde ju mig hahahaa* 
    haha precis. Då måste han ju ha bra smak. Roligt att det är fler som har med sin fästman i beslutprocessen när det gäller klänning. Visst är det mycket pengar! Jag lägger också hellre på ringen och även bröllopsresan. 

Visade bilden för min fästman och han tyckte den var jättefin, han sa till och med att den var finare än på mig än på modellen. Han vet allt bra vad han ska säga för att göra mig glad Hjärta

• MH2014

Power of love - skitsnygg klänning, wow för kjolen!! Tycker inte alls den är för mycket för enkelt upplägg. Jag är av den sorten att man ska va nöjd och lycklig över sitt val,,för tusan HUR OFTA FÅR MAN HA EN BRUDUTSTYRSEL?? :) men pengarna svider!! Jag personligen skulle ALDRIG betala så mycket för en klänning för en dag,,,men det är jag!

• Power of Love

Kom på att jag inte hade visat hur jag tänkt med LEGO figurerna. Tror att det var i denna tråd jag delade mina planer i så lägger upp bild på hur jag tänkt. 

Ungefär så här skulle då själva dukningen vara:

Fast med vit duk och ev en lila eller grön löpare. Troligen lila för vi tänkte ha murgröna som dekoration. Sedan hade vi även tänkt att ha vita blockljus som dekoration. Vad tror ni om det?
  • schmock

Jag tror det blir kanonsnyggt! Vi ska också ha vita dukar med lila löpare.
    Ska alla legofigurer vara från sagan om ringen? Kul idé. Jag och fästmannen är riktiga saganom ringen-nördar, det är skitkul ju.

Svar på tråden Bröllop 2014?