• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-01-16 11:19:01 följande:
    Power of love - häftigt med Lego,,originellt och går aldrig ur tiden, plus överraskadande för gästerna :)
    Jag vet faktiskt inte om gästerna blir så överraskade. Min sambo är verkligen känd för sitt LEGO intresse. ;) Men jag tror det blir en rolig detalj och så kommer gästerna ha lite att prata om och jämföra deras figurer med. Jag ska göra några "tester" och lägga upp bilder så ni får se hur jag tänk mig men det blr en annan dag Glad
  • Limba
    Power of Love skrev 2013-01-17 20:53:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte om gästerna blir så överraskade. Min sambo är verkligen känd för sitt LEGO intresse. ;) Men jag tror det blir en rolig detalj och så kommer gästerna ha lite att prata om och jämföra deras figurer med. Jag ska göra några "tester" och lägga upp bilder så ni får se hur jag tänk mig men det blr en annan dag Glad
    Va roligt, kommer säkert bli omtyckt!! Då väntar vi med spänning på bilder Skrattande
  • MH2014
    Limba skrev 2013-01-16 21:23:19 följande:
    Varför just i februari?
    Vi siktar på augusti, gubben som bestämde det Tungan ute 2 augusti eller slutet av augusti blir det!
    Jaaa de kryper sakta sakta närmare!!!Ska bli roligt att följas åt

vi tänkte välja vår förlovningsdag! :) det året är en tisdag, men enligt gammal sed så är tisdag en kanondag att gifta sig på!! sen tänkte vi åka på en weekend efter så passar ju bra då ons-sön (eller liknande)

väntar bara på det jäkla beskedet!! :S

• MH2014
    Power of Love skrev 2013-01-17 20:53:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte om gästerna blir så överraskade. Min sambo är verkligen känd för sitt LEGO intresse. ;) Men jag tror det blir en rolig detalj och så kommer gästerna ha lite att prata om och jämföra deras figurer med. Jag ska göra några "tester" och lägga upp bilder så ni får se hur jag tänk mig men det blr en annan dag Glad
    Tror det kommer bli fantastiskt bra!! :)
  • Maya

Hej!

Vi gifter oss också nästa år och fantiserar mycket nu på hur vi kan komma undan så mycket som möjligt rent ekonomisk men med en viss standard ändå. Jag vill så gärna ha en riktigt fin tårta men  så dyrt, även med en mer vanlig klassisk. Kanske man kan baka själv eller beställa via ex ICA? Hur tänker ni kring tårta/efterätt?

En sån här tårta i "spets" skulle jag kunna tänka mig..
    Även en helvit med pärlor som denna nedan.. 

• Maya

Kom på ett tips! www.pinterest.com och sök på "wedding" exempelvis. Massor med tips, klänningar och dekorationer i fina bilder. Jag har hittat flera tips som jag nog tänker förverkliga, bland annat så hade dem vackra bilder på hur man kan dekorera utomhus med gamla tavelramar och fynd från naturen.

Bilden nedan är så kul och romantisk, skulle man ju kunna göra om man har tid och yta, antar att det är en plywood skiva som dem tapetserat och dekorerat. Lite kul bild och framförallt kanske för gästerna som också kan ta fina bilder när man väl är uppklädd och fin i håret!

• SandraElisabet

Vad fina bilder du hittat Maya! :)

Jag är också ute och letar inspiration för tillfället. Ska kika på den hemsidan du tipsar om.

• Limba
    Maya skrev 2013-01-18 16:25:05 följande:
    Hej!

Vi gifter oss också nästa år och fantiserar mycket nu på hur vi kan komma undan så mycket som möjligt rent ekonomisk men med en viss standard ändå. Jag vill så gärna ha en riktigt fin tårta men  så dyrt, även med en mer vanlig klassisk. Kanske man kan baka själv eller beställa via ex ICA? Hur tänker ni kring tårta/efterätt?

En sån här tårta i "spets" skulle jag kunna tänka mig..
    Även en helvit med pärlor som denna nedan.. 

Hejhej! Jättesöt tårta överst! Man kan ju alltid köpa tårtor med vit marsipan på från mataffär som du skrev, och dekorera själv med spetsmönster på nåt sätt?
    Jag överväger att baka själv då jag har ett stort tårtbak-intresse, men det är ju det där med tid.. Men tror det skulle funka att göra den dagen innan med tärnor,familj som en del i bröllopsstöket Solig
    Karln vill inte att jag gör det för jag kommer säkert ha fullt upp med annat säger han. True that..

Kommer ej ha 3-rätters med efterrätt utan för- och varmrätt, tårta och några småkakor som jag bakar själv till kaffet, och lite godis.
  • MH2014

2 st brudklänningar är beställda!!! åh....foto får komma när de anländer! Hjälp vad ont i magen jag har,,men det var rearearea på en kinasida så just de tre jag spånat på va på HURRA-pris, valde två av dem. En kortklänning och en "prom"klänning,,inga traditionella skapelser här inte ;)

Svårt med storlek bara tyckte jag men tog den större,,då erbjudandet går ut snart idag så hans inte någon måttanpassad beställning att göras (jag orkade inte ta tag i det), och skrev att jag gärna ville ha lace-up istället för dragkedja, får vi väl se om det går. Annars får de sys in om det skulle behövas. Är ju förhoppningsvis lite lättare om ett år, och fastare efter småkottarna, haha!

• MH2014

jätte fin tårta den översta!

vi har dock inte bestämt hur vi ska göra med tårta än. Vi kommer ha en "hårdosttårta" iaf, men nå sött ska vi nog fixa, men kanske får bli olika praliner ifrån ett chokladeri istället, eller små bakelser därifrån :)

Maya skrev 2013-01-18 16:25:05 följande
Svar på tråden Bröllop 2014?