• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Limba
    Power of Love skrev 2013-01-11 18:32:59 följande:
    Limba: Den var ju riktigt fin! Förstår att du var nöjd :) Vad heter säljaren? Visst var det på ebay du köpte den?

Ponduss: Något i den stilen funderar jag också på. 
    Ja visst är den jag e jätte förvånad! Skrattande
    ebay, 800:- från säljaren pink*memory 
  • Ponduss

Jag är väldigt säker på att jag har hittat klänningen med stort K! Synd bara att det är så långt kvar innan jag kan beställa den.. har ca 20 kg kvar att förlora på kroppen innan jag vill beställa

• MH2014

Lokalmötena är avklarade! En positiv (MYCKET) och en struken från listan (mannen sa blankt Nej)..så ikväll har vi satt bröllopsmöte med vin på agendan,,när barnen somnat. Blir första gången vi verkligen sätter oss ned med inspirationen och väger för och nackdelar, prioriteringar och kanske ev nå beslut tas..Vi har pratat väldigt mycket om vårt bröllop innan, och vet vår ungefärliga slutbudget, vad vi tycker det är värt! Vi vet vilken känsla vi vill att dagen ska förmedla! Vi vet vilka vi verkligen vill ha med och dela vår dag! Sen vet i säkert lite småsaker till,,men mest har det blivit småprat dåochdå när vi har haft tillfälle..men ikväll sker alltså ett "husmöte" :D hihi...

• SandraElisabet

Hej hej alla!

Min sambo och jag är inte officielt förlovade ännu, men vi satsar på bröllop 2014 än så länge... Men ingen av våra vänner eller familj vet detta... hihi. :)

Limba: Klänningen du köpt är jättevacker! :)
    Men jag måste fråga: Jag som är både lite sömmerska/mönsterkonstruktör och (snart) textilekonom är tveksam till kvaliteten på tyget och sömnaden.... Hur är kvaliteten egentligen på dessa Kinaklänningar? Jag antar att materialet är 100% polyester? (Inget fel på polyester, men man svettas lätt i det materialet eftersom att det inte tar upp fukt)

De ser fantastiska ut på bild! Håller de måttet IRL?

Ponduss: Den klänningen är nästan K-länningen för mig med! :)

• SandraElisabet

Hittade precis denna! Vad tycker ni?

• Limba
    SandraElisabet skrev 2013-01-12 18:43:56 följande:
    Hej hej alla!

Limba: Klänningen du köpt är jättevacker! :)
    Men jag måste fråga: Jag som är både lite sömmerska/mönsterkonstruktör och (snart) textilekonom är tveksam till kvaliteten på tyget och sömnaden.... Hur är kvaliteten egentligen på dessa Kinaklänningar? Jag antar att materialet är 100% polyester? (Inget fel på polyester, men man svettas lätt i det materialet eftersom att det inte tar upp fukt)

De ser fantastiska ut på bild! Håller de måttet IRL?
    TACK! Solig
    Kvaliten är helt ok för att vara en kinaklänning! Broderierna är typ påklistrade ser det ut som, men det är fint gjort och ser absolut inte billigt ut! Tyget vetetusan vad det är, men jag bryr mig faktiskt inte om jag ska vara ärlig! Tyget har tyngd och ser väldigt bra ut!
    Kommer ha flera klänningar att byta till så om det är polyester och jag blir svettigt snabbt så åker den av isf.
    Du som sömmerska skulle nog se massa småfel, men jag e riktigt nöjd!
    Va väldigt tveksam, den va väldigt billig och jag trodde den skulle va hafsigt sydd, men blev positivt överaskad! 

Snygg klänning du hittat! Den har ju inga paljetter och broderier så den skulle jag våga köpa. Snygg  överdel!

• Limba
    Ponduss skrev 2013-01-12 15:48:20 följande:
    Jag är väldigt säker på att jag har hittat klänningen med stort K! Synd bara att det är så långt kvar innan jag kan beställa den.. har ca 20 kg kvar att förlora på kroppen innan jag vill beställa

Ooooh, lovely! ser ut som min nere på kjolen! Tumme upp!
  • SandraElisabet
    Limba skrev 2013-01-12 21:53:06 följande:
    TACK! Solig
    Kvaliten är helt ok för att vara en kinaklänning! Broderierna är typ påklistrade ser det ut som, men det är fint gjort och ser absolut inte billigt ut! Tyget vetetusan vad det är, men jag bryr mig faktiskt inte om jag ska vara ärlig! Tyget har tyngd och ser väldigt bra ut!
    Kommer ha flera klänningar att byta till så om det är polyester och jag blir svettigt snabbt så åker den av isf.
    Du som sömmerska skulle nog se massa småfel, men jag e riktigt nöjd!
    Va väldigt tveksam, den va väldigt billig och jag trodde den skulle va hafsigt sydd, men blev positivt överaskad! 

Snygg klänning du hittat! Den har ju inga paljetter och broderier så den skulle jag våga köpa. Snygg  överdel!
    Ok, då vet jag. :) Vad skönt ändå att våga satsa och köpa något man aldrig sett och så r det finare än man vågat drömma om!

Det är väl mest att när man ser vackra bilder på bröllopsklänningar så är det så svårt att se kontraster, det är omöjligt exempelvis att se om brodyren är handsydd eller ditklistrad på håll. Det går inte heller att se exakt hur tyget faller utan att modellen rör sig.

Jag är tyvärr redan yrkesskadad :) - har funderat på att sy en klänning själv, men det är ett jäkla jobb alltså.... Har ju tid på mig att fundera. *Pilimarisk*

Det är inget fel med polyester, har man en sidenunderklänning eller silkesunderkläder väger det upp statisk elektricitet och svettningar ganska bra. Med tanke på att det är en "once in a lifetime" klänning så ska man ju inte heller använda den så många gånger... Så materialet spelar mycket lite roll, det är främst utseende- och lite komfortmässigt jag tänker.

Jo, jag tyckte livet (överdelen) var fantastisk! kan tänka mig att ge mig på att sy något sådant tror jag... är mest orolig över min byst. Har ganska stor byst.... :S För avslöjande??
  • Power of Love

Lägger upp bild på vår cake topper. Vi fick den i förlovningspresent eftersom min fästman älskar LEGO. Glad Vi ska byta ut en del av delarna så de ser mer ut som oos. Ex ska hatten bytas ut mot en frisyr. 

Svar på tråden Bröllop 2014?