• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Här kommer (äntligen) lite inspiration från oss!

Vår dag:

2014-02-11

• Limba
    SandraElisabet skrev 2013-01-12 22:28:43 följande:
    Ok, då vet jag. :) Vad skönt ändå att våga satsa och köpa något man aldrig sett och så r det finare än man vågat drömma om!

Det är inget fel med polyester, har man en sidenunderklänning eller silkesunderkläder väger det upp statisk elektricitet och svettningar ganska bra. Med tanke på att det är en "once in a lifetime" klänning så ska man ju inte heller använda den så många gånger... Så materialet spelar mycket lite roll, det är främst utseende- och lite komfortmässigt jag tänker.

Jo, jag tyckte livet (överdelen) var fantastisk! kan tänka mig att ge mig på att sy något sådant tror jag... är mest orolig över min byst. Har ganska stor byst.... :S För avslöjande??
    Tack för tipset om sidenunderklänning! 

Alltså om du har stor byst ska du ha den hjärtformad som orginalet är! Äh, för avslöjande? Solig Kör på. 

Jag ska sy den rak för jag tycker det är snyggare till små bystade som mig! 
  • Limba
    Power of Love skrev 2013-01-12 23:46:10 följande:
    Lägger upp bild på vår cake topper. Vi fick den i förlovningspresent eftersom min fästman älskar LEGO. Glad Vi ska byta ut en del av delarna så de ser mer ut som oos. Ex ska hatten bytas ut mot en frisyr. 
    Det är så himla kul när folk får till en personlig toutch! Härligt och lekfullt! Vem gillar inte lego liksom? Charmigt, men inget för mig Kul att det går att byta ut delar så det ser ut som ni! Gillar idén. 
  • Limba
    MH2014 skrev 2013-01-13 11:50:57 följande:

Vår dag:

2014-02-11

Åh men shit, då är det inte långt kvar!! GRATTIS va spännande!

Lägg hemskt gärna upp bilder här efteråt, så vi får mer inspiration! Kommer bli kanon!
    Snygga färger och härligt helhetsintryck!
    Hur går det med allt, är allt klart? 
  • Power of Love
    Limba skrev 2013-01-13 23:06:18 följande:
    Det är så himla kul när folk får till en personlig toutch! Härligt och lekfullt! Vem gillar inte lego liksom? Charmigt, men inget för mig Kul att det går att byta ut delar så det ser ut som ni! Gillar idén. 
    I början var jag själv inte så förtjust i att behöva ha LEGO på tårtan då det finns så många vackra cake toppers. Men det är ju att inse att LEGO är väldigt mycket vi. Vi har ju faktiskt ett helt rum fullt med LEGO (det skulle bli ett hobbyrum men det blev visst ett LEGOrum).

Jag funderar faktskt nu på att dra det ett steg längre och ha det typ som bilderna här nedan. Men vi tänkte att figurerna skulle stå "hålla" i bordplaceringskorten. Vi (eller ja, min fästman) har så många figurer och väldigt varierande så vi skulle kunna matcha ganska långt. Ex svärmor som gillar Sagan om ringen-filmerna skulle kunna få en av figurerna där i från som håller i sin namnskylt. Vad tror ni om den idén?

• Limba
    Power of Love skrev 2013-01-14 10:15:26 följande:
    I början var jag själv inte så förtjust i att behöva ha LEGO på tårtan då det finns så många vackra cake toppers. Men det är ju att inse att LEGO är väldigt mycket vi. Vi har ju faktiskt ett helt rum fullt med LEGO (det skulle bli ett hobbyrum men det blev visst ett LEGOrum).

Jag funderar faktskt nu på att dra det ett steg längre och ha det typ som bilderna här nedan. Men vi tänkte att figurerna skulle stå "hålla" i bordplaceringskorten. Vi (eller ja, min fästman) har så många figurer och väldigt varierande så vi skulle kunna matcha ganska långt. Ex svärmor som gillar Sagan om ringen-filmerna skulle kunna få en av figurerna där i från som håller i sin namnskylt. Vad tror ni om den idén?

Nej va gulligt!! Skrattande Jag vill också ha ett LEGOrum haha! Bästa leksaken. Jag hade dom lite tjockare gubbarna när jag va jätteliten, hade en karusell och gubbarna va jättesöta och hade djurhuvuden, typ elefant mm. 

Jag skulle skulle fortsatt på det temat! Men inte för mycket så det tar över och blir lite för roligt haha.
    Fina färger i dukningen till höger! 
  • Limba
    MH2014 skrev 2013-01-13 11:50:57 följande:

Vår dag:

2014-02-11

JAHAAAAA 2014! Sorry, jag är för snabb ibland. Rynkar på näsan
  • Power of Love
    Limba skrev 2013-01-14 12:03:05 följande:
    Nej va gulligt!! Skrattande Jag vill också ha ett LEGOrum haha! Bästa leksaken. Jag hade dom lite tjockare gubbarna när jag va jätteliten, hade en karusell och gubbarna va jättesöta och hade djurhuvuden, typ elefant mm. 

Jag skulle skulle fortsatt på det temat! Men inte för mycket så det tar över och blir lite för roligt haha.
    Fina färger i dukningen till höger! 
    Jag hade faktiskt inget LEGO själv men mina bröder hade men jag fick aldrig bygga med det. Nu får jag bygga hur mycket jag vill. FlörtMin fästman bygger faktiskt åt en LEGO butiks skyltfönster så han är riktigt duktig. Alla förknippar honom verkligen med LEGO så det skulle ju vara kul att göra nåt mer än på själva tårtan. Men som sagt det får inte bli för mycket utan typ som på bilden. Bara en legogubbe till varje bordplacering så det inte tar överhand (och på tårtan såklart). 

Visst är det vackra färger. Och vilket jobb att se till att det är olika färger till varje festhäfte! Måste passa på att länka till den bloggen som jag tog bilden i från. De har så mycket härliga färger. Kolla bara klänningen! Inget som passar mig men jag tycker ändå att den är häftig. Dessutom tycker jag att de har fått en sån fin helhet på deras bröllop. 

http://www.deermountaindesign.com/category/evakim/

• Sandrajavisst

Oh vad bra med en bildtråd! Fina bilder ni lägger upp:)

Svar på tråden Bröllop 2014?