• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • BlåAugustibröllop

Bästa tipset för florist är att ta någon standardbukett som exempel och ringa runt för kostnadsförslag. Det var vad jag gjorde. Frågade om en rundbunden bukett med vita rosor. Det var några som hamnade lägre än andra i pris, och den jag valde till slut blev Danielssons blommor. Ser ut som att tiden stått stilla i deras lokaler sen typ....80-talet.... men han som jag pratade med var jätte hjälpsam och kom med flera bra tips ang bordsdekoration och vilka blå blommor skulle vara billigast just i augusti. (och att jag skulle inte köpa murgröna från de om jag vill få ner priser på alltihopa :P )
    Håller med lillzan - alla interflora-kopplade butiker tog nästan dubbelt betalt! Och de kunde inte komma med några prisexempel för augusti för några blåa blommor på rak arm. Jag skulle återkomma... framstod inte som särskilt kunniga florister för mig.

Frisörer tänkte jag gå runt och prata med, se om man får någon förtroende för någon... för mig handlar det mer om det. Och att man får en provuppsättning, det är ju inte alla som gör det.  (till överkommligt pris)

Få höra vad ni är "klara" med - SannaV och viqueur! Berätta var ni ska ha bröllopet, om ni har någon tema, hur många ni ska vara, kyrkligt eller borgerligt? Glad

• BlåAugustibröllop

Och nu när ännu fler är här, så upprepar jag mig igen. Jag är ledig sen mitten på juni fram tils jag gifter mig (borta 1,5 vecka i juli).
    Så jag träffas gärna och pratar bröllop eller pysslar. Glad (Gifter mig 5 augusti. ) Ställer gärna upp och hjäper med dekorationer (för min egen skull :P - vill få idéer) och kanske lite annat - > Har ju varit lite aktiv på byta tjänster trådarna. Flört

• viqueur

lillzan, tack för dina tips. helt ovärderligt! jag fick tips om fröslundas blommor, en kompis köpte en fin bukett därifrån. frågade du dom? jag trodde nästan att nterflorabutiker skulle vara billigare eftersom de typ ingår i en kedja. kanske får prata med de på danielssons. :) hur mycket tar studio 16 i timme, eller du bad om en bruduppsättning? vad får du betala då? jag har lite svårt att springa runt o prata med frisörer - det är inte tidsbrist utan tyvärr att det är sällan man kan ta sig in till dom med barnvagnen... (jag är nämligen mammaledig.)

vi är klara med vigselringen, lokal, mat o dryck (eller iaf halvklara där), inbjudningarna (som är utskickade), maschettknappar och halvklara med m2b:s kläder (han måste prova ut storlek, vi hyr). vi ska ha en borgerlig vigsel o fest med ca 25gäster. vi har lite ivory o blått som färger. vi ska vara ute på sundbyholm slott, men måste fixa egna bordsdekorationen (de som ingick var vita rosor i en glasvas vilket jag tycker känns lite snålt med tanke på deras pris). vigseln kommer vi ha utomhus.

det som ska fixas är alltså min brudklänning (SNARAST!), mina skor o underkläder, hitta frisör o florist,  inköp av dryck/mat vid vigsel, övrig dekoration av vigselplats, ev kolla upp transport, fixa festprogram, kolla upp musikmöjligheter på slottet inför festen efter middagen, lämna in sambons förlovningsring på gravyr, placering o placeringskort, fixa cellofan för inslag av favour (blir ferrero rocher).

• BlåAugustibröllop

Vilket datum gifter du dig viqueur?
    Vet inte vad du har för budget till klänning, men gissar på att du inte kommer hinna beställa från kina eller så och då kan jag tipsa om att åka till västerås. Har varit i princip i varenda stockholms butik, dyrt, inte så stort urval som man skulle kunna förvänta sig, flera av de behövde att man beställde 6 månader i förväg ifall de inte hade storleken inne!

I västerås finns två ställen -  ruths har jätte stor urbud, ursulas var otroligt praktiska för mig, för de syr upp och syr in klänningen strax innan (1-2 veckor) vigseln och det ingår i priset om man inte köper en rea klänning.

Vet inte hur du ska leta efter brudklänning med barnet dock, särskilt i västerås, som är ju ändå en bit bort...
    Underklädesbutiken som jag blev tipsat om av de på mästerskoog är guldklimpen, ligger snett mitt emot mästerskoog. Ganska stor sortiment, om man jämför...

Viqueur - du har typ samma färgtema som vi! Skrattande

• viqueur
    BlåAugustibröllop skrev 2012-04-28 15:31:49 följande:
    Vilket datum gifter du dig viqueur?
    Vet inte vad du har för budget till klänning, men gissar på att du inte kommer hinna beställa från kina eller så och då kan jag tipsa om att åka till västerås. Har varit i princip i varenda stockholms butik, dyrt, inte så stort urval som man skulle kunna förvänta sig, flera av de behövde att man beställde 6 månader i förväg ifall de inte hade storleken inne!

I västerås finns två ställen -  ruths har jätte stor urbud, ursulas var otroligt praktiska för mig, för de syr upp och syr in klänningen strax innan (1-2 veckor) vigseln och det ingår i priset om man inte köper en rea klänning.

Vet inte hur du ska leta efter brudklänning med barnet dock, särskilt i västerås, som är ju ändå en bit bort...
    Underklädesbutiken som jag blev tipsat om av de på mästerskoog är guldklimpen, ligger snett mitt emot mästerskoog. Ganska stor sortiment, om man jämför...

Viqueur - du har typ samma färgtema som vi! Skrattande
    jag måste chansa på att få en kinaklänning i tid.. har bara budgeterat 2000kr för klänning. dock så kommer jag nog gräva lite i fickorna och köpa två..haha! vi gifter oss 14juli så det är på håret. tack för tipsen annars om v-ås. ska kolla det om det skulle skita sig med kinaklänning. ska skriva till dom att vi gifter oss typ 22juni. så förhoppningsvis får jag klänning i tid. ja, vad sjutton ska man ha under? jag har en typ korsettgrej som jag faktiskt köpte idag. :P men måste ha en bh som lyfter taxöronen. ;) vad har ni under?
  • lillzan

Studio sexton tar typ 1500kr inkl. Provuppsättning. Kan dock variera om man tar värsta avancerade uppsättningen. Blir lite mer för mitt hår för jag har beställt löshår från Rapunzel men min frisör hjälper mig sy det och så. Ska ha clips och inte fast. Dock vet jag att dom kan sätta i löshår om man vill ha det. Vet dock inte för hur mkt. Jag ska ha antingen freebra som jag beställt från ebay. Betalade ca 50kr för den. Har dock inte fått den än. Eller wounderbra strapless som jag fått men inte testat under klänningen. Sen vet jag inte om det blir shaping trosor för min del eller vanliga. Inga sexiga underkläder för min del.

• viqueur
    lillzan skrev 2012-04-28 18:48:35 följande:
    Studio sexton tar typ 1500kr inkl. Provuppsättning. Kan dock variera om man tar värsta avancerade uppsättningen. Blir lite mer för mitt hår för jag har beställt löshår från Rapunzel men min frisör hjälper mig sy det och så. Ska ha clips och inte fast. Dock vet jag att dom kan sätta i löshår om man vill ha det. Vet dock inte för hur mkt. Jag ska ha antingen freebra som jag beställt från ebay. Betalade ca 50kr för den. Har dock inte fått den än. Eller wounderbra strapless som jag fått men inte testat under klänningen. Sen vet jag inte om det blir shaping trosor för min del eller vanliga. Inga sexiga underkläder för min del.
    det är bra pris. är det för en "en timmes uppsättning"? kanske ska kolla upp dom närmare. :) vad är en freebra för något? nä jag kommer inte heller vara så sexig under klänningen :P
  • ksweet

Jag gifter mig 11 augusti Kyss  med smink och frisör ska jag boka i juni för de har sagt att de inte ha fått sitt schemat ännu så det vet inte vem som ska sminka mig..  500 kr bara för smink Skrattande

• viqueur
    ksweet skrev 2012-04-28 19:19:49 följande:
    Jag gifter mig 11 augusti Kyss  med smink och frisör ska jag boka i juni för de har sagt att de inte ha fått sitt schemat ännu så det vet inte vem som ska sminka mig..  500 kr bara för smink Skrattande
    vilka ska du använda? :)
Svar på tråden Eskilstuna 2012