• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • sagoprinsessa
    BlåAugustibröllop - gud vilka fina frisyrer, hade jag haft uppsättning skulle jag också velat ha något sådant, särskilt som första bilden Glad Gud vad skönt att ha bröllopsresan klar! Avundsjuka jag Skrikandes Vi kan inte boka än för jag har inte fått mitt schema för i sommar/höst, men lutar nog åt att åka i höst, också till USA faktiskt Glad

Brukar inte gilla rosbuketter, men de där vita småblommorna gjorde den roligare än bara rosor liksom Glad Ska till Eskilstuna både den här helgen och nästa och hade tänkt beställa buketten då och just nu ligger nog dne här hetast till Skrattande Då vi inte har någon budget så är pengar inga problem Solig

Eftersom vi inte ska ha någon fest så ska vi åka till Mariefred för bröllopsnatten Glad Haha, vad skönt att du inte heller har koll på allt, känner också att det vore trevligt att hitta skor, men då jag är kräsen och inte kan gå i HÖGA klackar (vilket de flesta snygga skorna har) så har jag inte hittat några skor än, men det löser sig alltid Glad

lillzan - vad kul med Mälarbaden och att det "följt" er i ert förhållande Solig Närvar i mälarbaden ska ni fiotograferas? Tänkte om det är massa folk på stranden så kanske det inte är så kul ObestämdGlad
  • BlåAugustibröllop
    Sagoprincessa - jag hade inte ens förstått att du bodde på annan ort! Var bor du någonstans då om man får fråga? Glad Trodde att det bara var jag som planerade bröllopet på avstånd! Och kolla din inbox. Solig

Lillzan - Vem hyr ni musik och ljusgrejer ifrån förresten? Och hur mycket betalar ni för er dj och från vilket företag hyr ni in honom/henne?
    Smycken till frisyren - köper du det själv någonstans ifrån eller lånar/köper du från din frisör? Ska du inte ha någon slöja förresten?

• BlåAugustibröllop

Ah, just ja, skulle säga att det var roligt att ni ska ha Sanna Ek! Vi funderade på att ha henne (hon var en av de första eleverna på John Bauer - där min mamma var rektor, så fick ju höra bland annat den vägen att hon var duktig) men hon blev ju så populär så snabbt att hennes priser gick upp lite för brant i förhållande till hennes erfarenhet. Men hon är duktig! Skrattande

• sagoprinsessa

Jag bor i Örebro Solig  Så det är okej med planerandet,  går ju snabbt att åka hem över helgen om något dyker upp Glad  Jag har svarat, så nu får du kolla din inbox Flört

Lillzan - ska ni ha någon som sjunger på ert bröllop?

• lillzan

Hmm. verkar som det hoppat lite saker på festhäftet.. tex. bordplaceringen ska vara i mitten av en sida så det blir mittuppslaget och matbeskrivningen är på samma sida av menyn. "hjärtindelningen" som jag har på sidan av menyn ska vara en överst och en längst ner. Utskriften blir dubbelsidig. 

Vi ska ha DjPanic som dj och han ordnar med ljud och ljus grejer. http://www.panicljudoljus.se/ Han tog för oss 6800kr men tror det är lite extra då det är midsommar och sen har vi lagt till en timmes spelande så an kommer till 21.00 då vi tänkte ha första dansen så vi kommer betala han 7250kr. 

Eftersom mälarbaden inte har någe offentligt midsommarfirande och fotograferingen där kommer ske runt 16-17 så kommer det nog inte vara massor med folk där, lite folk gör inte så mycket. Får man ju räkna lite med.

Vi ska ha en tjej som heter Sara Winblad som vår fotograf Sanna Ek tipsade om, vi bokade henne redan förra året så vi betalar 5800kr för 4a timmar. Tror hon höjt iår till 6800kr så jaaa.. lite mkt pengar för en 20åring. Men hon känns bra och är fortfarande billigare än de andra etablerade fotograferna i stan.

Tiara har jag fått låna av en vän till mig som gifte sig 2008 på rockelstaslott, tror lite bilder från hennes bröllop finns på mylifeaftersweden.com helt fantastiskt ställe att gifta sig på.. men det kostar också. BARA lokalhyran är 68.000kr mer än hela våran budget som verkar landa på 65.000kr.  

Tiaran:

mina ringar:
    (11(lika många år vi varit tillsammans den dagen vi gifter oss) cz stena i lila, tycker om dom mer och mer.
    I förlovningsringen står det Amor Vincit Omnia 22/6 2007
    och i vigselringen Patrik <3 Lilian 22/6 2012

btw jätte fina frisyrer, hoppas det går bra med uppsättning den här gången. Se till att få provuppsättning så du verkligen känner att det blir bra.
  • SannaV

Hej tjejer. Gifter mig också i Eskilstuna i augusti i år. Roligt att läsa om er planering, ni verkar ha allt under kontroll. Vilket är mer än vad man kan säga att jag (vi) har för tillfället. Haha..

• viqueur

nämen en eskilstuna tråd!
    vilken koll ni tjejer har..! jag har inte ens kommit halvvägs på "listan". försöker hitta en bra frisör till bra pris, har ingen jätte erfarenhet av frisörernas "uppsättningskunskap".. och florist.. hur hittar man en billig sån liksom? när man knappt vet vad man vill ha. har ni några tips?

• lillzan

Gå inte till interflora iaf, dom i 21an, jätte dyrt kostnadförslag fick jag därifrån. Typ dubbelt mot vad jag fick på Decoflor. Tar dom mkt för att jag tyckte hon som äger stället verkar gullig och duktig. Hon gjorde blommorna till min m2bs bestmans bröllop och hon gjorde det så fint. Så vet att det blir bra. Men jätte billig är hon ju inte. Medel skulle jag tippa. Man får helt enkelt googla en hel del innan man hittar vad man vill ha i bukettväg .

• lillzan

Btw vet iaf sussies hairteam är populära till bröllop. Dock snordyra. Sen tycker ju såklart min frisör Ellinor och även Malin på Studio Sexton är bra. Dom ligger bra till i pris.

Svar på tråden Eskilstuna 2012