Eskilstuna 2012
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Hej!
Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!
Va kul med frågor.
Jag känner mig i princip klar, största posten kvar är min sambos kostym och den ska vi åka och handla på Vingåkers factory outlet på tisdag. Beställde Sprit från tyskland i helgen så just nu väntar vi, NERVÖST!, på att det ska komma hem. Hoppas hoppas att vi slipper betala skatt.
Har temat lila och vitt typ. Jag älskar lila och det syns i vårt hem och i mina kläder. Tom. min dotter har vi döpt till Lila i andra namn. haha iofs en mer kul grej och ska uttalas egentligen mer som laila då det är ett amerikanskt namn. Iaf så ska vi i lokalen ha vita i det mesta. Men ha lila accentfärg i helliumballonger i taket, lila band knutna runt alla stolar, lila i dekorationskransar (typ midsommarkransar) som vi ska ha på borden.
Ja vi ska ha typ allt. Jag har köpt klänning från Kina. Jag har två tärnor och min sambo bestman. Vi ska ha ringbärare och flowergirl m.m. Tänker inte tumma på mitt bröllop fast jag ogillar kristendommen och därav gått ur svenska kyrkan.
Vi kommer ta maten från majas (som är en lunchrestaurang), kommer ha midsommarbuffe. (är ju typ samma som julbord + västerbottenpaj och färskpotatis är väl egentligen ända skillnaden.) Kostnad är 195kr/pers vi har bjudit 42personer och sen tar hon 1000kr för lokalen. I det ingår att hon hjälper till med dukning, lagar maten, är med tills kaffet är serverat och städar dagen efter. Såå himla nice, speciellt städningen!
Lillzan: Vem har ni som florist? Och varifrån beställde ni tårtan?
Kul att du kollar in där.
Berätta gärna va du tycker efter du läst där och om du har några frågor.
Ibland känner jag mig tok planerig, då jag t.ex. skrivit hela vigselcermonin (där vi ska t.ex ha en sångerska som framför 2 sånger), har körschema över dagen för alla personer som är inblandade och sen har jag skrivit en påminnelselista nu igår.
Vi har Decoflor som florist ligger på rådhustorget. Alltså precis brevid infarten av köpmangatan mot gamla gästis.
Tårta har vi tagit prov från Amarant och lär bli därifrån om jag bara kan få svar på mitt senaste mail, tycker dom är rätt dåliga på att svara där. :-/
Vad fint med lila och vitt! Vi ska ha blått och vitt.
Såg bild på vilken bukett du har tänkt dig på din blogg. Därför undrar jag vilken florist ni ska ha och glömde skriva att det vore så klart intressant att få veta vilket prisförslag du har fått från han/hon.
Har du ingen bild på din klänning? Vore kul att se!
Du ska nog se att det kommer gå bra med tullen, det är sällan det fastnar. Tidigare, när min sambo var student så brukade deras festeri jämt beställa sprit från Tyskland - var aldrig några problem. Tog ni även vin från Tyskland? Eller vad ska ni servera till maten?
Vingåker factory outlet. Hm, har inte hört talas om de. Sökte på de nu, men de har bara kostymer? Min m2b har bestämt sig för en froakcoat - han har ganska många kostymer och han tycker inte det känns så festligt.
Heliumbalonger - vart köper ni helium ifrån och vad kostar det? Vad jag förstått så är det ganska dyrt, för en "tub" räcker till ganska få balonger.
Ska ni ha stolsöverdrag eller bara band?
Trevligt när städning ingår! Det gör det inte för oss, men vi har några som ställer upp med att fixa det, så vi slipper.
Ska ni ha någon dans efter middagen? Hur sent får ni vara i lokalen?
Hur har ni annars planerat kvällen? Festhäfte? Sånger? Lekar?
Amarantens konditor, Hans Styrlander är vädigt duktigt och engagerad. Har träffat han och han har fixat med 2 smakprover redan och färgprover (för blått är svårt att få till och han ville säker på att det inte skulle bli fel "blått"), samt exempel på fjärilar och blommor han kunde göra.
MEN, sist vi träffa han så var han väldigt stressad. Hade jobbat två nätter i sträck osv, osv....
Så han är duktig, och han kommer leverera, men från början på mars är han uppe i att göra tårtor och konstant upptagen, så jag skulle rekommendera att ringa. Eller boka tid för konsultation, om ni inte har gjort det än.
Han var väldigt lugn och trevlig när vi träffade han första gången för konsultation i slutet på januari. Så det är "bröllopssäsongen" som ställer till det.
Jag tycker inte alls att du är så planerig! Vi (läs jag) är värre och det är hela 3 månader kvar!
Vilken rolig bröllopsresa ni ska ha! Vi ska till Jamaica och vara på massa utflykter och så svänger vi förbi NY i några dagar på vägen hem.
Lite bilder:
Inspiration till min bukett:
Min klänning om än lite skrynklig:
skorna som jag hade på bloggen såg du ju. väntar på att dom ska trilla ner i brevlådan.
ska ha dom på bröllopsdagen och även på morgongåvefotgrafering som jag tänkt att göra.
då tänkte jag även ha detta på mig:
http://www.ebay.com/itm/290688101578?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
köpt lite presenter till vår toastmaster och bm:
http://www.ebay.com/itm/350481734812?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_3297wt_906
även våra tärnor och toastmadame ska få en liten present:
http://www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html
funderar på att beställa dessa västar till min m2b och hans bm:
http://www.ebay.com/itm/260779968494var=560029341463&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648#ht_2766wt_1145
Manschettknapparna var ju klockrena! Tror faktiskt att jag ska föreslå till min m2b att vi ska också beställa de!
Ingen av mina tärnor (mamma är en de - lång historia, men hon ska läsa lite grejer på ryska (mitt modersmål, vi flyttade fårn Lettland när jag var 12), så hon "behövde" stå där framme) gillar dock pärlor, annars hade de där armbanden varit passande. Hm, nu får man fundera ut vad man ska ge till tärnorna...
Sista länken funkar tyvärr inte.
Vi är lite kluvna vad det gäller min m2b kläder. Det är så dyrt att hyra! Men det känns ännu dummare att köpa en froakcoat! Ska kanske allt annat, förutom froakcoaten. Typ västen, kravatten m.m.
Jag såg på din blogg prisförslaget du fick för "allt" från er florist. Men hur mycket räknade de på just buketten?
Vi lutar just nu mer åt Danielssons blommor för vi tyckte de var billigast, men jag kanske missat nån när jag gick genom och ringde runt till florister.
Vilken fin kllänning förresten! Jag älskar också spets! Och sådana där axelband!
Den klänningen jag hittade var tyvärr axelbandslös, men jag föräskade mig i den så då fick det vara om man inte skulle specialdesigna, vilket kändes lite för ambitiöst!
Ska du ha rosetten? Det var fint, men det bröt sig lite mot den romantiska känslan från resten av klänningen.
Ska bandet och rosetten vara vita i sånt fall eller har du tänkt byta de till lila? Det är ju många som gör så - följer färgtemat i klänningen.