• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • BlåAugustibröllop

En Disneyklänning! Vad roligt! Glad

Hur många fjärilar (förpackningar) köpte du? Vi funderar på att försöka få till det snyggt med fiberväv i taket kanske. Läst här på BT om det kan bli snyggt.

Jag tyckte om make up store förut, men sen började jag tyvärr få problem med deras produkter. De satt helt enkelt inte kvar (ögonskuggan satt inte ens kvar en timme) och påverkade min hud negativt. Jag tror att det är min hud som ändrades, så inget illa om deras produkter! Men nu funkar de som sagt inte för mig! Rynkar på näsan

Har du varit på konsultation hos frisören? Hur mycket kommer det kosta ungefär och vad ska du ha för typ av frisyr? Jag har svårt för frisörer och uppsättningar, för när jag skulle på bal i gymnasiet så misslyckades den frisören rejält! Jag var nära tårar och mamma fick släppa ut allt och fixa om det i sista sekunden!
    Dock så har en klar bild av hur jag vill att mitt hår ska se ut på bröllopsdagen och det kommer inte gå att uppnå utan frisör!

Jag funderade först på att inte göra naglar, för det är inte alls jag, men sen såg jag några bilder med brudbuketten och ringarna och insåg att de blir bäst om man fixat naglarna. Solig
  • sagoprinsessa

Vi köpte två av varje så vi har 60 fjärilar Glad Har också tänkt något liknande med fiberväv, men vet i ärlighetensnamn inte om jag orkar, blir väl min finfina kille som får fixa medans jag sitter nedanför på en stol och pekar typ Tungan ute
    Tråkigt att make up stores produkter inte passar. Men vet att kicks och the body shop också har så att man kan bli sminkad, du skulle kanske kunna på någon av de salongerna? Vet inte vad det kostar och så men det ligger nog också runt 500 för vanlig sminkning skulle jag tro Glad
    Nja, ingen konsultation direkt, men jag ska inte ha en avancerad frisyr heller. Vill att de ska platta mitt hår och sedan locka lite i topparna och sätta dit min huvudbonad. Men ska dit några veckor innan bröllopet för att testa en gång så att det blir bra Glad Du kan ju ta med bilder så att frisören får kolla och förhoppningsvis hittar du en bra frisör denna gång.

Ska inte göra något avancerat med naglarna utan bara få dem att se ut så bra ut som möjligt, för just korten typ Solig 

• BlåAugustibröllop

Jo, hade tänkte gå runt till lite olika frisörer, visa några bilder och prata. Så får man se om man fastnar för någon. Glad
    Hur många fjärilar per tråd tänkte du då? Där vi ska vara är det vädigt högt i tak, så de här fjärillarna kommer att bli lite omotiverat dyrt i slutändan. Ska se om vi köper fiberväv, då kan jag sätta fast massa av mina små utstansade fjärilar på den! Det tror jag kan bli fint! Har ju inget sommarjobb så då kan jag hålla på med det, för det lär ju ta lite tid! Tungan ute

Problemet som vi får är att taket är väldigt högt upp, så vi måste hitta en stege som gör det möjligt att dekorera med fibervåv i taket!

Ang en sån där bordsplaceringstavla - man kan ju köpa en canvas och fästa bord och gäster på den. Annars vet jag inte riktigt. Man får ju lite exempel om man googlar på : wedding seating chart.

• BlåAugustibröllop

Jag tror jag ska göra nåt i den här stilen, fast blått (det är ju t.o.m. "mina" fjärilar!)

• sagoprinsessa

Låterbra med frisörerna Glad
    Kanske fyra - sex fjärilar per tråd hade jag nog tänkt Glad  Oj, det lät jobbigt, men låter också som att det kan bli riktigt snyggt Solig
    Åh, vilket bra sökord du hade Skrattande Har efterfrågat det i en annan tråd men ingen hade någon större koll, så tack Skrattande Hmm, som brud är jag ju allsmäktig så kanske kan få min tärna att hjälpa mig, hon är nämligen jätteduktig på pyssel OskyldigTungan ute

• BlåAugustibröllop

Om man ska göra som ovan så ska inte behöva vara så jobbigt, man tar färgad kartong/papper bakom, sen skriver man ut texten/placeringen på vitt papper. Sen är bara bara skära (eller klippa ut) och fästa allt på varandra.
    Jag tror nästan att det är billigare med stor canvas än stor kartong - tyckte jag såg det i någon tråd, men man kan ju kola upp sånt. Clas ohlssons ska ha billiga canvas, men jag vet inte om de har så stora.

• sagoprinsessa

Får kolla runt lite helt enklet Glad Igår kom hindersprövningen tillbaka också, nu känns det verkligen att det börjar närma sig Skrattande

• BlåAugustibröllop

Hur lång tid tog det innan de bekräftade allt och skickade tillbaka hindersprövningen?

• BlåAugustibröllop

Bra att veta! Så att man vet när man ska börja bli orolig! (Vi skickade in igår, men nu har min m2b börjat bli orolig att det kanske inte är "giltigt" för att vi skrev med svart penna - tydligen så har ju svarta blyertpennor "förbjudits" på vissa arbetsställen med bl a anledning att underskrifter blir då lättare att förfalska/kopiera)
    Tror han är lite nervös och överreagerar! Sött!

Svar på tråden Eskilstuna 2012