• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • BlåAugustibröllop

Såg att de två sista meningarna i mitt sista inlägg fick inget sammanhang. (var trött...) Det jag skulle få fram är att hans svensexa kommer vara någon gång under de månaderna - så jag har verkligen ingen kontroll, för jag är 8 timmars bilresa hemifrån! Men jag är inte orolig alls!

• sagoprinsessa

Det är tre killar som planerar svensexan, varav en ofta åker till Polen för (som han själv uttrycker det) "billiig sprit, bra strippklubbar och för att hälsa på tjejen" och jag hoppas att han inte får för mycket att säga till om. De andra har av någon anledning fått för sig att han är väldigt nära med min m2b, men så är inte fallet, de är ingifta syskon men annars hade de aldrig någonsin umgåtts. Men ja, inte så mycket jag kan göra åt det nu i af.

Annars då? Något särskilt ni behöver fixa såhär när det börjar närma sig lite? Själv känner jag att jag måste ta tag i bakningen så att jag får in den absoluta snittsen, kontakta kantorn och träffa konditorn. Sedan är mest saker som ska göras bröllopsveckan veckan.

• BlåAugustibröllop

Sagoprincessa - du kan ju hinta att bestmannen är den som ska planera svensexan. Tungan ute Sen vet jag inte om ni valt den där killen som bestman, men eftersom de inte är nära så är det väl inte så.

• sagoprinsessa

Det har vi gjort, men den här andra killen är ganska dominerande. Har i alla fall fått datum och tänkte luska med en av marsalkarns flickvän om hon vet något Glad

lillzan -  vad skönt att ni slapp tullen och att allt gick bra Solig

• BlåAugustibröllop

Sitter och försöker föreställa och planera dekorationerna i huvudet! Blir galen! Hur har ni gjort när ni har valt ut dekorationer till lokalen? Hur vet ni att ni inte glömt beställa/köpa något? Hur har ni räknat ang dukar och stolsöverdrag, band till stolarna, favors - ni som ska ha det? Det är ju så svårt när antalet gäster är mellan 45-66. (45 - vet vi kommer, sen har vi väldigt många "kanske-kommer" som vi inte fått svar från än)
    Hur ska man tänka med alkoholen? Det är ju samma problem där - det är ju ganska stor skillnad mellan 45 och 66 personer!
    Ska man kanske bjuda in några i efterhand allt eftersom vissa tackar nej?! Så att man ändå "får ihop" 60 pers på slutet? Är det någon som gjort en "sekundär inbjudningslista"? Hur har folk tagit det? Var det någon som tog illa upp?

Kände att jag behövde skriva av mig lite... blir som sagt galen av allt "föreställande" och "planerande"....

• sagoprinsessa

Har valet efter tycke och smak Flört Har vi (jag) glömt något så får det bli så, det blir nog tillräckligt med dekorationer ändå tror jag. Dukar är inte köpta än, det ska vi göra inom en snar framtid och vi ska varken ha stolsöverdrag eller band på stolarna så det är enkelt löst. Favors har vi lite för många av, men hej, vad ska man göra? Alkoholen kommer vi köpa snart eftersom vi nu vet hur många som kommer. Vi köper från systemet så vi behöver inte planera inköpet särskilt långt innan.

Personligen tycker jag att det är helt okej att bjuda in andra i efterhand om man känner att man gärna vill ha dem där men inte hade plats eller ekonomi för det i första skedet. Om jag som gäst fick den förklaringen skulle jag vara helt okej med den. Men om man bjuder in bara för att man vill ha ett visst antal personer på bröllopet och måste komma upp i den siffran så känns det inte okej för mig. Nu tror jag inte att det var så du menade men ville bara förklara hur jag tänker Solig Har dock själv inte bjudit in en gång till eller hur man ska uttrycka det.

• BlåAugustibröllop

Nej, det var inte riktigt så jag menade. Tungan ute
    Utan vi sa från början att vi bjuder in bara släkt på grund av det blir många bara de, men om vi får flera återbud från de så kan vi ju bjuda in andra än bara släkt. Glad

Det som känns lite fel med det hela dock är att det flesta återbud har varit på min sida och jag har varit ganska ledsen över det - för ett tag såg det ut som att i princip ingen skulle kunna komma  från min sida. (typ 8 pers av 29 bjudna) Det är på grund av ekonomiska problem - all min släkt bor i ett annat land, förutom mamma!  Nu har vissa löst det, men det är ändå väldigt få som kan komma. (Vi var tidiga med informationen om bröllopet och med inbjudninskorten till de som bor utomlands)

Så då tyckte min m2b att jag skulle bjuda andra än bara släkt, men jag kom att tänka på  - vad kommer hans släkt att tänka när "de är bara släkt" och från min sida är det lite blandat.

Till saken hör ju också att redan från början så var det fler bjudna från hans sida....

Vi har bjudit in m2b bästa vän, som ska vara marskalk, men hans andra vänner ville han skippa för att han vill inte bjuda in en person, och då "kan man inte" bjuda in de andra (utan att helt säga upp kontakten med den personen). Så det är inte så att han inte får bjuda sina kompisar, utan det handlar om vad hans släkt kommer tycka. Min m2b bryr sig inte riktigt, men anlendingen till varför han inte bryr sig är ju för att de flesta från min sida pratar inte svenska, så han tror att hans släkt kommer inte ens att få koll över vilka är där från min sida. Fast jag tror nog att det kommer uppdagas under kvällen ändå, med tanke på att talen ska vara översatta och så... och dessutom blir det ju extra uppenbart om jag bjuder mina vänner - för de pratar ju svenska!

Nu blev det lite rörigt, men, men...

• sagoprinsessa

Äääääntligen klar med hemtentan, nu kan livet börja igen, typ Solig Vill du bjuda in vänner tycker jag aboslut du kan göra det, har din blivande dessutom okat det så finns det i min värld inget att fundera över om du verkligen vill Skrattande

• lillzan

hej tjejer!
    Bara så ni vet så läser jag fortfarande allt ni skriver, men har inte alltid tid att komentera.. tyvärr.

igår blev jag iaf bortrövad för min möhippa och dagen var helt fantastisk. 

Började med att dom kom hem till mig vid strax innan 9. Dom hade med sig frukost till alla. Jag hade dock redan ätit frukost då jag var uppe redan då min dotter vaknade vid 7. Men undertiden dom åt fick jag packa en resväska med massa kläder så som min korsett, myskläder, träningskläder m.m.

Sen for vi iväg, jag fick sitta med ögonbindel, till en studio där vi spelade in en låt Orups - Där står pojkarna på rad fast vi ändrade ju såklart texten till flickorna och att vi sjöng han. Det var jätte kul och kanske inte direkt blir någon prisvinnande inspelning då det var en hel del sura toner. Men va gör det. hehe  

Efter skulle vi ha haft en picknik men tyvärr spöregnade det hela dagen så istället åkte vi hem till en av mina tärnor där vi åt lunch och lite glass. 

Sen for vi iväg igen, återigen med ögonbindel, till en studio där vår bröllopsfotgraf väntade och skulle ta morgongåvebilder på mig. Det var hur kul som helst. Tog bilder med en lila korsett som jag köpt och mina lila skor jag ska ha på bröllopet. Sen tog vi bilder med bara mig i trosor och topless och olika rekvisitor. Jag är inte direkt pryd så jag gick omkring där näckad med alla mina vänner som tittade på. Jätte kul var det verkligen! 

Efter det mellanlandade vi i min frisörs salong där vi väntade in att vi skulle få gå till Grappa och äta. Jag hade hela tiden under dagen fått olika uppdrag och fick det ända in på slutet. De var:

Skriva Patrik på 5 okända människor Smaka på 10 olika saker med ögonbindel När jag pratade med människor skulle avsluta med "som hästen sa" Skulle få 5 främlingar att skriva i en bok där de skulle ge råd hur vårt äktenskap ska bli lyckligt Ställa mig upp på middagen och sjunga så borden runt omkring hörde Få Grappa att spela min nyinspelade låt  Klä in en kille i toapapper Dansa på bargatan. musik eller inte. 
    Jag klarade alla uppdrag och fick en liten present i form av biobiljetter. Strax innan 22 fortsatte några vidare till Le Grand nattklubb där vi festade vidare medans vissa åkte hem. 

Hade en helt underbar dag och kväll och hade så himla roligt!  
Svar på tråden Eskilstuna 2012