• BlåAugustibröllop

Eskilstuna 2012

Hej!

Är det någon annan som gifter sig i Eskilstuna sommaren 2012?
    Skulle vara kul att hjälpas åt lite och få lite idéer ifrån varandra!

• Svar på tråden Eskilstuna 2012
  • sagoprinsessa

Jättefint med fjärilen vid gardinen, och vilken fin fjäril sen Skrattande
    Jo, kan tänka mig att han är det. Vi träffade honom i december och han var lugn när vi pratade men känns typ omöjligt att få kontakt med honom nu Obestämd
    Inga stolsöverdrag men vi ska dukar, tror inte att vi ska ha löpare då det kan bli lite mycket för vår del. Honörsbordet ska vara Willy Wonka tema, med godisbuketter och sånt Glad Tror att vi ska ha Disney låtar i bakgrunden men har inte kollat ljudanläggnigar och sådant, eftersom vi inte ska ha någom fest på kvällen känns det onödigt att hyra in stort för bara några timmar. Även om budgeten inte är ansträngd så behöver man ju inte slösa bara för att Solig

• BlåAugustibröllop

Åh! Förstod inte vad du pratade om först. Jag menade faktiskt den fjärde bilden, därför blev jag förvirrad - den med massa fjärillar från taket, med rött färgtema.

• BlåAugustibröllop

Har ni/du gjort mycket egen pyssel förresten?
    Jag ska nog pyssla en hel del i juni. Göra smågrejer och detaljer - typ rispåsar, gästbok m.m.Glad

Hur ser din klänning ut förresten?! Och ska du ha slöja? Jag har hittat en klänning sen ett tag tilbaka. Jag som var bestämd med att jag inte skulle ha släp och det skulle inte vara för "tung" klänning och inte skulle jag ha någon underkjol....  Ja, behöver jag ens säga att så blev det inte. Förälskade mig i en klänning som var ganska "stor" och som ska ha underkjol och som har släp...
    Dessutom så har jag ingen aning om var jag ska leta efter underkläder till den!
    Ska du ha någon "bröllops" tröja/bolero/jacka - ifall det skulle bli kyligt? Jag kan inte riktigt bestämma mig i den frågan!

Vem ska ni ha som ställer fram allt och ev. serverar förresten? Är det någon ni hyr in, så tar jag gärna emot tips! Solig

juni brud - du får gärna berätta mer om ditt bröllop nästa gång du är inne. Kanske komma med catering tips! Glad

• sagoprinsessa

Jaha, ja det var något sådant jag hade tänkt mig fast inte lika tätt GladJag är inte så pysslig av mig så föredrar att köpa färdiga saker Glad Ska ni ha bordsplacering? Hur har ni tänkt kring det i så fall? Jag har nämligen hakat upp mig på det, inte själva placeringskorten utan typ där de ska se vart de ska sitta, någon stor tavla eller så.. 

Detta är jag i min klänning:

och den obligatoriska bilden bakifrån:

Ska inte ha någon slöja. Köpte bh'n från wonderbra och sedan ett par matchande trosor på twilfit, så det är mitt underklädestips. Kan man få se din klänning? Solig
    Ska inte ha något över klänningen, blir det kallt biter jag ihop Tungan ute
    Vi ska be min m2b's syskons kompisar om hjälp med framdukning och sedan ska vi ju ha buffé så den behöver vi ingen hjälp med. Ungdomar är ofta villiga att hjälpa till mot en mindre slant så om du känner några i typ 15-års åldern så kan du ju fråga dem Glad
  • BlåAugustibröllop

Klänningen passar dig jättebra! Glad
    Var köpte du den? Känner inte igen provrummet och ändå tycker jag att jag har varit på alla ställen runtom Eskilstuna! (västerås, sthlm, enköping)
    Är du inte orolig över släpet? Ska ni dansa bröllopsvals?

Har tyvärr ingen bild på min klänning - den hänger kvar i butikens ateljé i Västerås. Det ingick i priset att få den insydd och fixad och de kunde göra det nära inpå bröllopet. Dock så tänkte jag inte riktigt till när jag bestämde mig för att lämna den där - den blir ju bättre förvarad, men jag måste nu åka dit för kolla hur långt ner på ryggen den går (ifall jag bestämmer mig för bustier eller korsett), för jag minns inte exakt!

Jag tänkte nog också skippa bolero/jacka/tröja, men visste inte om det jag var lite dumdristig. Bra att fler tänker så!

Jag hade tänkt ha slöja, men i och med broderierna på min klänning så blir det svårt att matcha och jag gillar inte slöjor utan kant.

Mm, har 2 stycken som ska hjälpa till. Men jag har svårt att tro att 15-åringar kommer fixa all servering. Det krävs ju lite planering och organisering. Så jag tänkte att vi kunde iaf hyra in en serveringspersonal, så kan den styra upp de. Det borde väl funka?

Hur blir det med bröllopsresa för er del?

Förresten vad gör ni annars i livet? Jag är läkarstuderande och min m2b jobbar, han är färdig maskiningenjör (högskole, fast han ska studera vidare till civil sen - finns bara inte på orten)

• BlåAugustibröllop

Min klänning är lik den här vad det gäller broderier och utsmyckningar. Men modellen är mer lik din - alltså inte a-linjeformad som på bilden, utan en korsett med stor kjol och släp.
  • BlåAugustibröllop

Kom att tänka på en annan sak. Har din blivande man fått se kläningen? Glad
    Jag håller min så hemlig jag kan, men vissa detaljer var man ju tvungen att avslöja i och med annan planering.

• sagoprinsessa

Tack Glad Jag åkte till England för den klänningen så provrummet är i en liten bröllopsbutik i Crydon. Vi ska inte dansa vals så släpet behöver jag inte oroa mig för Glad Han har sett klänningen men inte på mig, men den hänger här hemma så kollat har han gjort Glad Vill man vara fin får man lida pin, förhoppningsvis får vi varma bröllopsdagar så att vi slipper oroa oss över att inte ha "jackor" Solig Din klänning låter jättefin utifrån beskrivningen och bilden Skrattande Slöja kan, som du säger, bli svårt att hitta matchande, men inget borde ju vara omöjligt om du verkligen vill ha slöja Glad

Jag pluggar till socionom och min m2b ha nu tagit ett sabbatsår och är just nu månadsanställd. Men i höst ska han börja plugga till maskiningenjör istället för dataingenjör som han började först Glad
    Bröllopsresa vet jag inte riktigt hur vi gör med. Vi har båda sommarjobb och vill få in så mycket som möjligt på dem men det blir antingen USA eller flera weekends till olika storstäder, beror på vad vi hinner med Solig Hur har ni tänkt med den?

Låter bra att hyra in någon som har lite mer koll och ansvar, kan ju behövas om de är ovana och det är endel att hålla reda på Skrattande 

• BlåAugustibröllop

Oj! Hur hittade du klänningen?

De i butiken sa att det blir i princip iómöjligt, för ska slöja ha "broderi"-kant så måste det vara precis likadan som på klänningen för att det ska bli fint, annars skär det sig bara. Jag har inte lyckats få sommarjobb just för att jag kommer vara borta hela augusti. Så jag ska vara i Eskilstuna hela sommaren, medans min m2b sliter här uppe i Umeå.
    Känns dock lite spännande att vara ifrån varandra i typ 2 månader (med undantag för nån weekend) innan bröllopet!
    Vi ska åka till Jamaica och så ska vi svänga förbi New York på vägen hem.  Skrattande Ska vara borta i lite över 2 veckor. Längtar!Glad Vi har planerat in massa aktiviteter också, som man längtar efter - simma med delfiner, ridning, utflykt med fyrhjulingar och så besök till några ställen man bör besöka när man är där.

Du skrev att du föredrar att köpa saker istället för att pyssla. Har du köpt några fjärilar till "takdekorationer"? Vart då i sånt fall? Hur mycket kostade det? Har du köpt några andra dekorationsgrejer som är värt att tipsa om kanske? Gjorde ni egna inbjudningskort eller köpte ni? Festprogram? Vigselprogram?

Hur ska du göra med håret, make-upen och naglarna? Har ingen aning var jag ens ska börja vända mig!

• sagoprinsessa

Jag (som den nördigaste människan i Sverige typ) hittade en Disneyklänning på Disney bridal. Det är en Disney kollektion av Alfred Angelo och jag var bara tvungen att ha den klänningen. Eftersom ingen i Sverige kunde ta hem den till mig mejlade jag massa utländska bröllopsklänningsbutiker och en i England nappade fort så de beställde den och jag åkte dit och hämtade den Glad
    Tråkigt med slöjan men jag slår vad om att du kommer vara strålande vacker på er stora dag ändå Glad
    Oj, så länge ifrån varandra! Men förstår att det känns spänande Skrattande
    Låter som att ni har planerat en dröm resa! Låter verkligen jättespänande! Skrattande Simma med delfiner, där blev jag lite avundsjuk om jag ska vara ärlig Flört

Har köpt http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5060-Dekormaterial/506010-Textil/1/282019-Fjarilar-12-cm-ljusbla sådan fjärilar i ljusblått, rosa och vitt och ska bara trä tråd igenom dem, det är ungefär min nivå på pyssel det Flört Vi gjorde inbjudningskorten och det var utan tvekan det värsta jag någonsin gjort. Vi har köpt favorsaskar som ser ut som små vagnar, bara att vika upp Solig I övrigt tänker jag böcker med "glasskor", gamlanycklar och askungen vagnar på som dekoration, och sedan speciella saker för varje bord Glad Ska varken ha vigsel eller festprogram.

Sminket ska jag göra på Make up store. Jag betalar 1500 och får då sminkining på själva dagen, en provsminkning innan, samma make up artist vid båda tillfällena och produkter för 500. Tycker att det är en bra deal. Sedan vet jag att man kan köpa vanlig festsminkning från dem för 500 och få produkter för samma peng. Jag har varit där mycket på festsminkningar och kan rekomendera dem. Håret gör jag på en frisörsalong i Kungspassagen (vet inte vad den heter). Valden den  för vi har vigsel klockan 14 och vill hinna fota innan och på så vis kan jag göra håret först och få smink direkt klockan tio när make up store öppnar Glad Naglarna vet jag inte, det ligger ju en nagelsalong i 21:an som jag tänkte svänga förbi och titta på nästa helg då vi ska hem då Solig

Svar på tråden Eskilstuna 2012